• ЈПД

#652: Уживајмо свирајући познате песме - Рибарчета сан

Опште информације

  • Наставник:
    Андреа Давид
  • Назив школе:
    Јован Јовановић Змај, Нови Кнежевац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Кнежевац
  • Предмет:
    Музичка култура
  • Одељење:
    пети разред (три одељења: 5/1, 5/2 и 5/6)
  • Број ђака:
    65
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    индивидуални рад

Циљ и исходи наставе

Циљ наставе: утврђивање већ упознате песме на нови начин - свирањем на блок флаути и богаћење музичког вокабулара ученика
Исходи: ученик ће умети да одсвира нову песму на блок флаути и усавршиће своју технику свирања на овом инструменту


Детаљан опис

Ток наставе:
Припремила сам кратак Гугл упитник са називима познатих песама и проследила га ученицима путем различитих платформи (Гугл учионица, Месинџер и Фејсбук група). Након пет дана прикупљања одговора, обрадила сам податке.
Песму која је сакупила највише гласова сам снимила и поставила на свој ЈуТјуб канал. Линк до видео снимка сам поделила са ученицима путем наведених платформи. Уз линк су добили задатак да у својим свескама опишу разумевање видео снимка, односно, да ли су разумели ток рада или је неопходно додатно објашњење.
Потом сам прикупљала домаће задатке (фотографије написаног текста путем имејла). На основу тога сам давала додатна објашњења путем порука или повратног имејла. Снимке одсвиране песме нисам тражила, јер сматрам да је боље да ученици свирају у непосредном окружењу, те ћу проверу научености песме извршити када се буду стекли услови за то.
Иновативном методом сматрам коришћење Гугл упитника у почетној фази наставе, као својеврсног вида мотивације ученика за тему која се обрађује јер деца воле квизове и сличан садржај.
У овом случају преовладава индивидуални рад, јер су ученици понекад срамежљиви када би требало да свирају пред вршњацима.
Активну партиципацију ученика сам спроводила уз помоћ порука подршке и адекватних повратних информација.
Овај начин рада може да допринесе унапређењу наставних резултата и достизању жељених исхода, јер није изгубљен непосредан контакт између наставника и ученика. Видео материјал се може употребити и у школи.


Платформе и опрема

Платформе: Гугл учионица, Фејсбук група и Месинџер

Средства и опрема: пластична блок флаута, лаптоп, Интернет и камера мобилног телефона


Дигитални алати

Дигитални алати: Гугл упитник, ЈуТјуб снимак
Гугл упитник ми је омогућио да стекнем ширу слику о томе која је песма ученицима најдража и коју би волели да науче да одсвирају.
ЈуТјуб снимак ми је омогућио да деци приближим адекватан начин свирања одабране песме, као и да, на неки начин, непосредно изведем своју наставу (ученици гледају и слушају видео снимак на којем се налази њихов наставник).


Литература

МУЗИЧКА КУЛТУРА за 5. разред основне школе
Аутори: др Гордана Стојановић и Милица Рајчевић
Завод за уџбенике, Београд, 2018.


Самопроцена часа

У јуну или тек у септембру (у новој школској години) ћу бити у могућности да непосредно радим са ученицима, па ћу, посматрајући њихове резултате и ниво усвојености знања, бити у могућности да завршим самопроцену своје наставе.


Оцена ученика

Ученици су наставу проценили уз помоћ домаћег задатка који су добили. Задатак је био да се наведе да ли је све јасно објашњено у видео снимку и да ли су неопходне додатне смернице за рад. Самим тим, домаћи рад је био и нека врста процене спроведене наставе.


Опис подршке

Слушала сам неколико вебинара на тему наставе на даљину. Предавачи су били наставници са искуством у раду на даљину. Њихова стручност и предусретљивост су представљали највећу подршку.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: доступност најразличитијих дигиталних алата и платформи који омогућавају креативно извођење наставе (што је од изузетног значаја у настави музичке културе), доступност многобројних садржаја у вези са темом која се обрађује.
Потешкоће: недостатак непосредне комуникације са ученицима и, као последица тога, немогућност тачне процене нивоа усвојеног знања.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: учење у познатом окружењу (код куће), унапређење информационих вештина.
Потешкоће: немогућност директног постављања питања наставнику уколико је неко наставно градиво нејасно, мањак социјализације (деца се не друже као у школи, на великом одмору, на пример), могућност преписивања одговора са Интернета што може резултирати нереалном представом о сопственом знању.