• ЈПД

#653: Вршњачка едукација - ђаци ђацима уз помоћ друштвених мрежа

Опште информације

  • Наставник:
    Мима Михаиловић
  • Назив школе:
    Доситеј Обрадовић, Ниш (Медијана)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    VI-2
  • Број ђака:
    200
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ - међусобно помагање међу ученицима.
Прављење онлајн мреже где ће ученици имати, у сваком тренутку, помоћ својих вршњака.

Исходи - ученици ће бити способни да:
- комуницирају преко друштвених мрежа а у корист њиховог образовања
- користе онлајн платформе
- сами истражују
- решавају математичке проблеме на њима занимљив начин


Детаљан опис

Уводни део:
Идеја је кренула од Маја месеца математике. Ученици су у групном раду. Истражују и користе друштвене мреже као и знање за прављењем сајтова.

Разрада:
Ученици су у групама. Направили су своје вајбер групе и тамо се договарају о реализацији. Наставник је тај који прати ученике и упућује их на одређене активности, такође, слушајући и њихове предлоге.

Уз помоћ инстаграм налога и сајта који су направили они помажу својим вршњацима да боље савладају математику. Помоћу квизова које постављају или приватних порука. Наставник контролише тачност података и одговора. Ученици су 6. разред и наш пројекат ће трајати до њиховог завршетка основног образовања. Наставник и ученици су ти који дају подршку ученицима којима је потребна. У сваком тренутку ученици који вежбају математику могу да пошаљу питања око проблема који не могу да реше.

Ученике сам подстакла самом идејом о друштвеној мрежи и сајту, и тиме да ће они бити администратори и да ће они уређивати странице. Њима је то, заиста, била супер идеја и кренули су одмах у израду са пуно ентузијазма. То је нешто што је њима јако блиско и где се они осећају да су на своме.

Закључак:
Као координатор се осећам поносно на број ученика који су приступили овом пројекту, како на администраторе тако и на остале ученике.


Платформе и опрема

- Google classroom
- Viber
- Zoom
- E-zbirka (www.ezbirka.matf.bg.ac.rs)
- Edukativni Youtube kanali
- Телефон и рачунар


Дигитални алати

Google forms
Kahoot
Mentimeter
E-zbirka (www.ezbirka.matf.bg.ac.rs)

Помогли су ми у брзој и ефикасној процени знања ученика.



Литература

Математика - Уџбеник за пети разред основне школе, Петар Огризовић
Математика - Збирка задатака за пети разред основне школе, Петар Огризовић
Математика - Уџбеник за 6. разред основне школе, Небојша Икодиновић, Слађана Димитријевић
Математика - Збирка задатака за 6. разред основне школе, Бранислав Поповић, Марија Станић, Сања Милојевић, Ненад Вуловић


Било је подршке од

Школе


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су те што је ученицима овај начин учења занимљив па самим тим сам осетила много више самоиницијативе код њих него када идемо редовно у школу.

Потешкоће су када неко има проблем са мрежом и не може да се прикључи онлајн часу.


Предности и потешкоће за ученике

Предности су те што су неки ученици који су повученији дошли више до изражаја.

Потешкоће су када неко има проблем са мрежом и не може да се прикључи онлајн часу.