• ЈПД

#654: Улога руководства школе у организацији наставе на даљину мора бити по мери деце

Опште информације

  • Наставник:
    Данијела Гаговић
  • Назив школе:
    Мито Игумановић, Косјерић (варош)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Косјерић
  • Предмет:
    Руковођење
  • Одељење:
    5/3, 7/2
  • Број ђака:
    693
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

magija kosjeric2.pptx


Циљ и исходи наставе

Напомена: Свесна сам да мој рад није у потпуности одговор на тему конкурса, али сам имала потребу да прикажем своја запажања као помоћник директора.
Основни циљ руковођења у овом периоду јесте успостављање канала комуникације међу свим учесницима образовног процеса. На овај начин управа прослеђује крајњим корисницима информације из Министарства и добија повратне информације.


Детаљан опис

У недељу, 15. марта 2020. године у вечерњим сатима председник Републике Србије проглашава ванредно стање.
Управа школе имејлом обавештава запослене да не долазе у школу, али да прате инструкције које ће добијати путем имејла.
Информација се објављује на сајту и фејсбуку школе.
16. март Договорено да се комуникација обавља преко вибера.
17. март Почетак учења на даљину. Педагог проверава да ли су одељењске старешине успоставиле комуникацију са свим ученицима и родитељима.
Родитељи имају велику улогу у процесу учења на даљину.
У редовним условима запослени познају своја задужења и обављају их са минималним интервенцијама руководства школе. У ванредним околностима руководство школе има кључну улогу у функционисању наставе. Запосленима је потребно дати јасне инструкције за извођење наставе, али и за вођење педагошке документације. Дописи из Министарства шаљу се у сажетој верзији. Иако је сиуација у земљи због присуства вируса озбиљна, руководство мора да покаже запосленима ентузијазам и вољу за рад. Рад руководства пројектује се у рад запослених.
Кључне речи које описују процес учења на даљину у нашој школи јесу:
ентузијазам, сарадња, тимски рад, подршка на свим нивоима, дигитализација, прилагођавање.
У добру је лако добар бити, на муци се познају јунаци.


Платформе и опрема

Лаптоп рачунар, кућни интернет, имејл, вибер групе, сајт школе


Дигитални алати

Имејл поруке и поруке у вибер групама допринеле су томе да информације брзо стигну до корисника.


Литература

Сајт Министарства просвете, сајт ЗУОВ-а


Самопроцена часа

Све предвиђене активности су реализоване електронским путем. Редовна настава, учешће на конкурсима, пробни завршни, Састанци стручних већа, тимова, Наставничко веће, Савет родитеља. Веома сам задовољна како сопственим радом, тако и сарадњом колега.


Оцена ученика

Представници колектива су похвалили моју посвећеност организацији рада за време ванредног стања.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Школа ми је омогућила да користим лаптоп рачунар добијен у пројекту Дигитална учионица. Родитељ сарадник је направио вибер групу за родитеље. Ученици су направили вибер групе за предмете. У вибер групама су постављани корисни савети и паметна питања. Подршку сам добијала и од колега.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су усвајање дигиталних вештина, квалитетна настава на телевизији, самосталност ученика. Наставници су имали прилике да се посвете ученицима који раде по ИОП-у и шаљу им прилагођене задатке и материјал.
Тешкоће су што је много теже објаснити посредним путем и ученицима и запосленима. Валидност ученичких радова се доводи у питање јер наставници не могу да контролишу да ли су урађени самостално. Преписивања је било много, а то ће се видети следеће године приликом провере знања.


Предности и потешкоће за ученике

Предности су што не мора рано да се устаје, ученици могу сами да креирају свој радни дан. Неки имају прилике да заблистају, иако су у учионици неприметни.
Тешкоће су што нема дружења и што морају да уложе већи напор да би усвојили знања. По цео дан су оптерећени пријемом и слањем задатака.


Коментар

У настави на даљину сам учествовала као помоћник директора, одељењски старешина, предметни наставник и родитељ.Мој циљ је био да у свим сферама све добро функционише. Трудила сам се да створим позитивну атмосферу и пронађем решење за проблеме запослених, ученика, родитеља и моје деце. Сви су имали слободу да ме позову и питају ако нешто није јасно, али мени је било драго да будем од користи. Често је било потребно балансирати између Министарства, запослених и ученика. Свакодневно сам пратила сајт Министарства просвете и ЗУОВ-а како би сви запослени у мојој школи били на време информисани о предстојећим активностима.
Захвална сам свима који су допринели да образовно–васпитни процес у нашој школи добро функционише и у ванредним околностима.
Част ми је што сам члан колектива ОШ „Мито Игумановић“ Косјерић.