Напомена: Свесна сам да мој рад није у потпуности одговор на тему конкурса, али сам имала потребу да прикажем своја запажања као помоћник директора.
Основни циљ руковођења у овом периоду јесте успостављање канала комуникације међу свим учесницима образовног процеса. На овај начин управа прослеђује крајњим корисницима информације из Министарства и добија повратне информације.
У недељу, 15. марта 2020. године у вечерњим сатима председник Републике Србије проглашава ванредно стање.
Управа школе имејлом обавештава запослене да не долазе у школу, али да прате инструкције које ће добијати путем имејла.
Информација се објављује на сајту и фејсбуку школе.
16. март Договорено да се комуникација обавља преко вибера.
17. март Почетак учења на даљину. Педагог проверава да ли су одељењске старешине успоставиле комуникацију са свим ученицима и родитељима.
Родитељи имају велику улогу у процесу учења на даљину.
У редовним условима запослени познају своја задужења и обављају их са минималним интервенцијама руководства школе. У ванредним околностима руководство школе има кључну улогу у функционисању наставе. Запосленима је потребно дати јасне инструкције за извођење наставе, али и за вођење педагошке документације. Дописи из Министарства шаљу се у сажетој верзији. Иако је сиуација у земљи због присуства вируса озбиљна, руководство мора да покаже запосленима ентузијазам и вољу за рад. Рад руководства пројектује се у рад запослених.
Кључне речи које описују процес учења на даљину у нашој школи јесу:
ентузијазам, сарадња, тимски рад, подршка на свим нивоима, дигитализација, прилагођавање.
У добру је лако добар бити, на муци се познају јунаци.
Лаптоп рачунар, кућни интернет, имејл, вибер групе, сајт школе
Имејл поруке и поруке у вибер групама допринеле су томе да информације брзо стигну до корисника.
Сајт Министарства просвете, сајт ЗУОВ-а
Све предвиђене активности су реализоване електронским путем. Редовна настава, учешће на конкурсима, пробни завршни, Састанци стручних већа, тимова, Наставничко веће, Савет родитеља. Веома сам задовољна како сопственим радом, тако и сарадњом колега.
Представници колектива су похвалили моју посвећеност организацији рада за време ванредног стања.
Школе
Школа ми је омогућила да користим лаптоп рачунар добијен у пројекту Дигитална учионица. Родитељ сарадник је направио вибер групу за родитеље. Ученици су направили вибер групе за предмете. У вибер групама су постављани корисни савети и паметна питања. Подршку сам добијала и од колега.
Предности су усвајање дигиталних вештина, квалитетна настава на телевизији, самосталност ученика. Наставници су имали прилике да се посвете ученицима који раде по ИОП-у и шаљу им прилагођене задатке и материјал.
Тешкоће су што је много теже објаснити посредним путем и ученицима и запосленима. Валидност ученичких радова се доводи у питање јер наставници не могу да контролишу да ли су урађени самостално. Преписивања је било много, а то ће се видети следеће године приликом провере знања.
Предности су што не мора рано да се устаје, ученици могу сами да креирају свој радни дан. Неки имају прилике да заблистају, иако су у учионици неприметни.
Тешкоће су што нема дружења и што морају да уложе већи напор да би усвојили знања. По цео дан су оптерећени пријемом и слањем задатака.
У настави на даљину сам учествовала као помоћник директора, одељењски старешина, предметни наставник и родитељ.Мој циљ је био да у свим сферама све добро функционише. Трудила сам се да створим позитивну атмосферу и пронађем решење за проблеме запослених, ученика, родитеља и моје деце. Сви су имали слободу да ме позову и питају ако нешто није јасно, али мени је било драго да будем од користи. Често је било потребно балансирати између Министарства, запослених и ученика. Свакодневно сам пратила сајт Министарства просвете и ЗУОВ-а како би сви запослени у мојој школи били на време информисани о предстојећим активностима.
Захвална сам свима који су допринели да образовно–васпитни процес у нашој школи добро функционише и у ванредним околностима.
Част ми је што сам члан колектива ОШ „Мито Игумановић“ Косјерић.