• ЈПД

#655: Припрема ученика са сметњама у развоју за израду практичног дела матурског испита

Опште информације

  • Наставник:
    Петер Тот
  • Назив школе:
    Школа за основно и средње образовање Милан Петровић, Нови Сад
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Практична настава
  • Одељење:
    четврти, 41 ТП
  • Број ђака:
    9
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуализован-персонализован

Циљ и исходи наставе

Информисање ученика о начину припреме практичног дела матурског испита
Подршка ученицима у коришћењу дигиталних наставних материјала у припеми за израду практичног дела матурског испита
Развијање креативности код ученика
Подизање самопоуздања
Исход:
Ученици знају где (на којим веб местима) могу да пронађу конкретне наставне материјале за вежбање и припрему практичног дела завршног испита,
Ослобођени су стреса и притиска око начина припремања и израде практичног рада


Детаљан опис

Увод: 15 минута. Кратко ћаскање са ученицима; Подсећање на правила заједничког рада на ЗУМ-у (подешавање камера, искључен микрофон, подигнута рука као знак за постављање питање, дељење екрана исл). Конкретизација највљене теме
Разрада:
Кратак увод - о важности практичног дела матурског испита
Обнављање кроз дискусију – врсте графичких производа и њихове карактеристике
Разговор о темама матурских радова
Упућивање ученика на: технолошке поступке графичарства, графичке припреме, штампе, књиговезачке дораде, формате папира, графичке материјале и правила заштите на раду
Давање индивидуализованих инструкција сваком ученику
Упућивање ученика на коришћење упутстава и видео материјала
Упућивање на коришћење репозиторијума наставних материјала на вибли сајту графичког студија
Формативно оцењивање
Закључак: Провера да ли су сви ученици добро разумели шта и како треба да раде. Евалуација (питањима/е-упитником)


Платформе и опрема

Фејсбук, ЗУМ, Мудл, Вибли, Прези, Гугл документ


Дигитални алати

Дигитални наставни материјали (кратки едукативни филмови, постери и лекције са портала за учење на даљину „Миланче“, презентација за ученике.


Литература

Основи графичке технике, Гордана Радисављевић - Хаџић, ЗУНС Београд.1996.
Техничко технолошка припрема графичке производње1, Драган Ђорђевић, Миљко Ковачевић, Томислав Татић, Бранислав Филипеско, Владимир Констатиновић, ЗУНС Београд.1998
Техничко технолошка припрема графичке производње 2, Драган Ђорђевић, Миљко Ковачевић, Томислав Татић, Бранислав Филипеско, Владимир Констатиновић, ЗУНС Београд.


Оцена ученика

Ученици су у завршном делу часа одговарали на питања: Како вам се свидео овај час? Да ли ће вам сада бити лакше да урадите матурски практични рад? Шта бисмо могли да урадимо боље на нашем следећем зум часу?


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Онлајн сатанци стручног већа графичара, консултације са школским педагогом и помоћником директора.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Већину материјала које сам користио на овом часу сам урадио раније (филмове, текстове, постере). Све садржаје из школске радионице (постери, подсетници, фотографије, шеме и водичи) пребацио сам у електронски формат, па сам располагао наставним материјалима. Имам свој рачунар и стабилан интернет.
Потешкоће: Да ли ће сви ученици моћи да буду онлајн у заказано време, да ли ће сви умети да се укључе и учествују, да ли сви ученици имају основне ресурсе за праћење наставе на даљину


Предности и потешкоће за ученике

Да ли ће добро разумети инструкције