https://ucimmatematiku.wordpress.com/
https://www.youtube.com/user/ucimmatematiku
Циљ наставе: Оспособљавање ученика да користе различите стратегије за решавање проблема, развијање самосталности у раду, развијање логичког мишљења и закључивања, повезивање градива унутар предмета, развијање способност кратког, јасног и прецизног изражавања, развијање уредност у раду, решавање задатке, самопроцена напретка.
Исходи наставе: Самостално или уз помоћ решава задатке, користи стечена знања у решавању реалних проблема и доношењу одлука
Наставу на даљину осмислила сам коришћењем Гугл учионице.
За сваку наставну јединицу бих припремила видео лекцију коју бих окачила на свој Јутјуб канал и блог. Лекцију бих окачила и у Гугл учионицу у оквиру наставне теме. Уз лекцију бих задала диференцирани домаћи задатак или Гугл упитник који би ми послужио да проверим степен усвојености градива.
Након неколико лекција бих окупила ђаке на зум конференцији. Током сат времена конференције разговарали би о лекцијама и решавали задатке. Том приликом бих поделила екран са ђацима и решавала задатке користећи графичку таблу и програм за цртање. Током рада бих постављала питања ученицима и давала смернице за рад.
Гугл учионица, ауторски блог повезан са Јутјуб каналом, Зум апликација, лични рачунар, лични мобилни телефон, графичка табла, камера, микрофон, слушалице
Camtasia studio - за снимање лекција
Paint.net - за обраду фотографија
ГеоГебра - за цртање математичких цртежа
Audacity - за обраду звука
Linoit.com - огласна табла
Мејл
Гугл упитник
Математика 1, уџбеник са збирком задатака, Небојша Икодиновић
Математика 1 - Збирка задатака и тестова за 1. разред гимназија и техничких школа, Живорад Ивановић и Срђан Огњановић
Активности и ангажовање у раду потврдили су ми да је овакав начин рада ученицима занимљив.
Ученици су изразили задовољство исходима свог рада у разговор са мном. Користила сам и Гугл упитник како би ученици оценили целокупну насаву на даљину у оквиру свих предмета.
Нисам имао/ла подршку
Рационалнији утрошак времена
Интензивнија комуникација
Визуелизација садржаја
Лакша провера знање ученика
Једном направљени материјали су увек доступни
Рационалнији утрошак времена за школске обавезе
Могућност изражавања на различите начине
Уче кад, како и колико желе
Увек доступни материјали
Настава на даљину је показала одређене квалитете које ћу имплементирати и наредне школске године у комбинацији са наставом у учионици. Овакав начин рада припрема ученике за рад у савременом друштву и развија њихову креативности кроз коришћење различитих дигиталних алата. Целоживотно учење је важно за сваког појединца. Данас имамо занимања која нису постојала пре 10 година, а ко зна колико нових занимања нас очекује. Свако ко буде желео да напредује, мораће да учи на даљину и ради на себи.