• ЈПД

#658: VASA’S ONLINE SPRING онлине дружење и учење са дечаком са Дауновим синдромом

Опште информације

  • Наставник:
    Јасмина Милићевић
  • Назив школе:
    Олга Милошевић, Смедеревска Паланка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедеревска Паланка
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    Пети
  • Број ђака:
    1
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални рад

Циљ и исходи наставе

Циљ: Осамостаљивање ученика у коришћењу дигиталних алата у настави енглеског језика и повезивање наставе енглеског језика са догађајима, предметима и појавама у учениковом окружењу.
Исходи: Ученик уме самостално да користи поједине Веб алате (Voki, Padlet, Quizlet, Jigsaw Planet, Zoom) у савладавању предвиђних садржаја из предмета, уме да напише на енглеском језику учене појмове, учествовао је у међународном догађају Сат за нашу планету и међ. еТвининг пројекту 3Р.


Детаљан опис

Васа је ученик 5 разреда и има Даунов синдром. Васа је одлично напредовао у усменој комуникацији, али је имао потешкоће да заврши предвиђено на часу, будући да му је писање оловком напорно и не пише тако радо.
У оквиру Еразмус+ пројека TAKE ME OUT OF THE SHADOW – JOB SHADOWING FOR AN INCLUSIVE SCHOOL, Васа је користио таблет током часова. За њега су креирани и проналажени дигитални материјали. Васа се осамосталио, па је почео и да сам тражи и налази вежбе и апликације помоћу којих је научио лексику која није рађења на редовним часовима.

Токим наставе на даљину, ученик и наставник су имали честе разговоре путем Zoom апликације. Задаци и градиво које је осмишљено за Васу се базирало на употреби 2.0 веб алата које смо користили у фазама обраде нове лексике, за увежбавање градива, креирање оригиналних радова и евалуацију наученог.
Пошто Васа изузетно воли да проводи време у свом дворишту и у природи, као кровну тему сам изабрала ПРОЛЕЋЕ. Тема је подељена у 5 целина: 1. Сат за нашу планету, 2. Ускршњи лов на јаја, 3. Лов на благо 4. Хајде да учимо уз компјутер 5. Хајде да рециклирамо. По завршетку вандредног стања, уприличили смо догађај “Vasa invites you to his English garden party”. Ова журка је имала циљ да се уради евалуација онога што је Васа научио у периоду од марта до маја. Поред тога, обзиром да је Васа веома везан за своје учитеље, и ми за њега, желела сам да се сви заједно играмо, дружимо, смејемо и радујемо јеш једном пролећу.





Платформе и опрема

Youtube
eTwinning


Дигитални алати

Quizlet- коришћен у презентацији нове лексике,
Jigsaw planet- увежбавање правописа, развој креативности, ситне моторике,
Zoom - комуникација са учеником, родитељима и другим ђацима када је Васа укључиван у групни рад,
Viki-утврђивање
Funimate- креирање материјала,
Google classroom-ученички портфолио
Padlet- међународна сарадња
Viber- комуникација
Каhoot -провера


Литература

Коришћени су Youtube туторијали о употреби 2.0 веб алата.


Самопроцена часа

У току наставе вођен је разговор са Васином мамом, која је исцрпно и редовно давала повратну информацију о томе да ли Васи прија нека активност, да ли је савладао одређено градиво, које задатке решава са лакоћом, а шта му је тешко.


Оцена ученика

Оно што је ми је била најбоља евалуација је количина смеха, радости и залагања које је Васа показао током наше завршне журке. Завршној активности су присуствовали и учитељица која је Васу учила до 4. разреда, педагошки асистент и мајка. Њихови коментари су показали да је овако осмишљен рад уродио плодом.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Васини родитељи су редовно пратили постављање садржаја у Гугл учионици, помагали му у изради материјала, снимали домаће задатке и слали их. Старији брат је помагао Васи у креирању домаћих задатака за које је било потребно користити веб апликације.


Предности и потешкоће за наставнике

Обзиром да је акценат стављен на иднивидуални рад са Васом, била сам у бољој прилици да пратим његово напредовање, да га боље упознам и да остварим са њим блискију комуникацију. Рад са овим учеником је поспешио моју професионалну радозналост и оствареност.


Предности и потешкоће за ученике

Процес наставе на даљину је протекао без потешкоћа, а предност је што су активности са учеником спровођене у оно време када је ученик био расположен за рад, одморан и мотивисан. Индивидуални рад са Васом је у овом периоду био још интензивнији и квалитетнији, а самим тим и ефикаснији што се тиче постизања исхода.


Коментар

За наставнике, учење се никада не завршава, а изазови нас чине бољим професионалцима и људима.