• ЈПД

#659: Трагом Јосифа Панчића упознајемо да Траве говоре бакиним језиком

Опште информације

  • Наставник:
    Ана Пајкић
  • Назив школе:
    Ђорђе Симеоновић, Подгорац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Бољевац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Друго два
  • Број ђака:
    7
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Самостално читање и доживљавање текста,развијање позитивних особина код ученика као што су брижност, радозналост, посвећеност...Упознавање са значајном личношћу како њеноим животом тако и радом. Упознавање ученика са врстама биљака,развијање љубави према природи и свести о значају и очувању биљака. Ученик ће бити у стању да одреди главни догађај, ликове, особине поруку.


Детаљан опис

У уводном делу часа, у циљу мотивације ученика, припремљена је анимација у powtoon- о детињству значајних личности али и научника чије ће детињство бити описано у тексту. Затим следи назив наставне јединице и информације о писцу, подсећање на живот и рад. Након тога следи видео материјал, обилазак направљеног виртуелног музеја Јосифа Панчића како би се ученици упознали са његовим животом и радом.(artsteps). Ученици читају текст, проналазе непознате речи. У ппт су сликовито приказане биљке које се помињу у тексту. Следе питања у вези текста и квиз у learningapps за анализу текста. Запис у свесци. По завршетку анализе следи пројектни задатак. Ученици имају задатак да изађу у природу, да фотографишу три биљке ,у енциклопедији нађу информације о датим биљкама и илуструју их. Други задатак је писање састава на тему Прича једне травке. Од прикупљених радова направљена је Хербаријумска сликовница у storyjumper-у којом су ученици били одушевљени. За радозналце је постављен линк за ботаничку башту Јевремовац, али је направљено и упутство за брање лековитог биља(анимација у animakeru).


Платформе и опрема

edmodo,viber,youtube


Дигитални алати

powtoon,animaker, storyjumper,learningapps, artsteps,qr generator,kinemaster


Литература

Уз речи растемо,Читанка за српски језик,Наташа Станковић Шошо, Маја Костић
Приручник за брање лековитог биља


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Помоћ приликом слања радова


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је усавршавање дигиталних вештина, комуникација с ученицима на даљину. Потешкоћа је недостатак живе речи и време за израду анимација и осталог материјала.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоћа је ученицима недовољна самосталност приликом употребе платформе због недостатка сопствених уређаја. Ученици су се први пут сусрели са овим начином рада па им је била потребна помоћ родитеља за слање и постављање материјала уједно је ученицима овај начина рада врло занимљив


Коментар

Настава на даљину је дала нову димезију образовном процесу.На овај начин подстакли смо ученике да уче на сваком месту и у сваком тренутку.