• ЈПД

#660: Дигитални час, спас за све нас

Опште информације

  • Наставник:
    Ана Стојковић
  • Назив школе:
    1. мај, Вртогош
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Врање
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Друго два
  • Број ђака:
    11
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални, тимски, кооперативни

Презентација

Presentation1.pptx

YouTube

Корисни линкови

https://youtu.be/iRsi2_NB5I4 - čas

https://youtu.be/Jn9gsvUjoUw - komentari učenika o online nastavi

Циљ и исходи наставе


Циљ и исходи наставе:Утврђивање и увежбавање технике читања и писања научених писаних слова латинице.
Исходи:
Ученик :
-влада основном техником читања и писања латиничног текста;
-разуме прочитане речи и реченице написане латиничним словима;
-Сарађује са другима на заједничким активностима;
-Учествује у изради плана једноставне акције;
-Доприноси промоцији акције;
-На једноставан начин вреднује изведену акцију;
-Учествује у школским приредбама;


Детаљан опис

Предмет: Српски језик
Наставна јединица: Научена писана слова латинице
Корелација: Свет око нас, грађанско васпитање, пројектна настава, секција покажи шта знаш
Наставне методе: текстуална, игровне активности, метода излагања путем дигиталног уџбеника, метода онлајн разговора.
Наставна средства и техничка помагала: Микрософт Тимс платформа, месинџер група одељења, дигитални уџбеник, мобилни телефони.
УВОДНИ ДЕО ЧАСА:
Обнављамо научена писана слова латинице помоћу провере знања која се налази у дигиталном уџбенику.
ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА:
Ученицима сам преко Гугл учионице поделила предавање. У главном делу часа упућујем ученике на којој страни у уџбенику Латиница се налазе вежбања која треба да ураде. Први пример сам показала како треба да се уради да би они наставили да раде у својим књигама писаним словима латинице. Дошли смо до текта у који сам увела ученике претходног часа објашњавајући шта је то Ужичко коло које су ученици учили на часовима секције Покажи шта знаш како се игра. Читам ученицима одломак из Абецедовишта, разговор између Бацка и Зизи, који је написан писаним словима латинице. Упућујем ученике да увежбају текст да читају. Пошто се ближи Дан школе , а због новонастале ситуације Корона вируса нисмо у ситуације да прославимо као претходних година, ученици су изразили жељу да би волели да направе неки филм којим би обележили тај Дан, тако што ће поставити свој рад на фејсбук страницу наше школе, где ће моћи много ученика наше а и ученика других школа да виде нашу онлајн


Платформе и опрема

Микрософт Тимс, Моза бук, месинџер група.
Наставна средства: Лаптоп, паметни телефони, компјутери.


Дигитални алати

Дигитални уџбеник, мобилна апликација за прављење филма.


Литература

В. Милатовић, Методика наставе српског језика и књижевности, Учитељски факултет, Београд, 2013.
В. Мићић, Синтакса просте реченице у разредној настави, Учитељски факултет, Београд, 2016.
Оливера Петковић, Израда образовних видео материјала ради унапређења наставе математике у вишим разредима основне школе,
Програм наставе и учења за други разред основног образовања и васпитања, ЗУОВ


Самопроцена часа


Објашњавам ученицима зашто нешто учимо, припремам ученике за ново градиво, објашњавам нове информације и проверавам да ли су разумели, обнављам са ученицима учено на претходном часу, пишем припрему као подршку за сопствено подучавање , користим примере како бих обезбедио/ла учење са разумевањем, користим различита наставна средства (табле, картице, књиге, ...) Користим различите облике рада.


Оцена ученика

Ученици су у виду лајкова у коментарима месинџер групе оставили утиске о часу. Ученици су и у виду видео порука изнели мишљење о мојим онлајн предавањима које имате прилике да чујете у презентацији.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Неизмерну подршку добила сам пре свега од својих ученика, њихових родитеља , колега и директора школе Слађане Димчић. Велики допринос мом раду и ветар у леђа добила сам од родитеља својих ученика који су након прегледаних часова послали велики број порука у којима су похвалили мој труд.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су те да сам у сваком моменту доступна ученицима и да се увек могу обратити за помоћ уколико наиђу на неки проблем приликом учења, а савремена технологија омогућава нам да коришћењем различитог садржаја обогатимо наше часове.
Од потешкоћа у раду могу издвојити само техничке проблеме који се јављају приликом коришћења интернета као и адаптација ученика на овакав начин рада.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су највише потешкоћа имали што се тиче техничке подршке и интернет мреже, будући да један део ученика не поседује интернет модем па су принуђени да се сналазе коришћењем туђе интернет мреже или дељењем једне интернет мреже од стране више ученика, што умањује квалитет рада.


Коментар

Иако се све брзо одвијало, деца су се навикла на овај вид наставе, чак су слабији ученици показали веће интересовање и пажњу на часовима што је резултовало бољим оценама. Морам рећи да сам јако задовољна напретком својих ученика будући да је све ово ново за њих, а и за наставнике.