• ЈПД

#661: Пасив кроз Ковид у циљу промовисања здравих стилова живота

Опште информације

  • Наставник:
    Снежана Стевановић
  • Назив школе:
    Угоститељско-туристичка школа са домом ученика, Врњачка Бања
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Врњачка бања
  • Предмет:
    Француски језик
  • Одељење:
    III 1- turistički tehničar
  • Број ђака:
    24
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Cilj projekta:
Jačinje komunikativnih i socijalnih veština u propagiranja podsticanja zdravih stilova života
- Sticanje znanja i veština i razvijanje novih navika u borbi protiv kovida.
Ishodi :
Učenik će biti u stanju da:
-pasivnim i aktivnim rečenicama na francuskom jeziku u skladu sa novonastalom leksikom opiše rizike, simptome i načine prevencije od ovo bolesti
-uz pomoć digitalnih i jezičkih veština predstavi pozitivne starane izolicaje i njene efekte u budućnosti



Детаљан опис

U uvodnom delu nastavnik je pomoću kvizleta i PPT prezentacije sastavljene od autenčnih dokumenata i konteksualizovanih sadržaja na temu Kovida u viber grupi posredstvom glasovnih i SMS poruka, video konferencije uveo učenike u gramatičku strukturu pasiva, dajući domaći zadatak proučavanje linkova na Youtubu koji se tiču leksikčih i gramatičkih sadržaja.
U glavnoj fazi učenici prikupljaju materijal sa interneta, selektuju i u grupama prema afinitetima izradjuju prezentacije, eseje, videe na temu Kovida ostajući u okvirima gramatičke strukture i postavljaju ih zajedno sa nastavnikom na FB stranici . Po savladjivanju leksike sledi zadatak da mesindzerom pošalju pozitivnu poruku na temu Kovida od kojih će se u završnoj fazi nastavnik, po principu koherentnosti, poštujući verodostojnost, a uvažavajući učeničku kreativnost , napraviti kolektvni esej i postaviti ga na FB kao i na Linkendinu, izvršiti sa djacima evaluaciju i pozvati šire okruženje da prati strancu.
Korišćene metode su egzemplarna, saradničko-interaktivna, projektna nastava uz timski, grupni i kolektvni rad.
Motivisanost koja je pobudila takmičarski duh postignuta je saznanjem da je krajnji produkt vidljiv, primenljiv i društveno koristan.
Sedmonedeljna nastava izvodjena je u fiksiranom watsap terminu, i raspoloživost nastavnika učenicima bez vremenskih ograničenja utemeljile su odnos poverenja . Unapredjenje rezultata postignuto je pokretanjem većeg broja medjupredmetnih kompetencija.


Платформе и опрема

watsapp, mesindzer i emejl, Google učionica; Youtube platforme; fejsbuk stranica Coronactivisée Viactivisée za ; Linkedlin ;
Oprema: pametni telefoni, laptop, tablet, kamera


Дигитални алати

audio i video poruke, wats app konferencija, četovanje, slanje mejlova, strim na Gugl učionici, kvizlet, mudl, skrinšotovanje


Литература

1)-Pratiques et projets numériques en classe de FLE, David Cordina, Marc Oddou, Jérôme -Rambert-
2)http://www.moddou.com/index.php?post/Premiers-pas-en-classe-inversée-via-les-capsules-vidéo-%28outils%29
3)Information technologies as a support decentralazation of teaching of process- media.novi.antim.rs/2017/11/ANTiM_2014_Vol3.pdf Stevanović Snežana , Čeperković Jelena , Lojaničić Radojko


Самопроцена часа

U svojstvu refleksivnog praktičara posle svakog onlajn termina od strane nastavnika beleže se zapažanja o toku nastave da li je dovoljno vremena posvećeno, koja vežba je propraćena poteškoćama i koji su razlozi tome, koja tehnika je bila uspešna, a koja neuspešna, kolika je motivisanost učenika. Isto tako na kraju svakog bloka učenicima se daje prostor da vrše evaluaciju časa.


Оцена ученика

Učenici su izvršili evaluaciju projekta anketom koju je dao nastavnik, a koju je lider tima obradio i saopštio u grupi. Isto tako učenici su u gugl učionici posredstvom strima dali svoje mišljenje o uspešnosti projekta, dobrim i lošim stranima kao i savete za njegovo unapredjenje.


Опис подршке

Podrška razrednog starešine bila je u podsticanju samopuzdanja učenika pohvalama.
Podrška pojedinih roditelja bila je davanje podrške u svojstvu zdravstvenih radnika, davanja informacija i stručnih znanja. Profesor informatike je davao podršku u otklanjanju tehničkih problema.


Предности и потешкоће за наставнике

Prednosti :
a) aktivnost učenika je podignuta kod svih nivoa
b) data je mogućnost otvorene debate i razmene mišljenja
c) rad je dostupan javnosti i pomaže horizontalnom učenju
d) nastavnik ima stalni i direktni uvid u rad ( sve ostaje na mreži i posle nastave)
Najčešče poteškoće su bile:
a) loša konekcija jer odgovori nisu blagovremeno stizali
b) nepoverenje pojedinih roditelja u važnost onlajn nastave
c) veliki napor u praćenju svih odgovora i korekciji u utvrdjenom watsap terminu


Предности и потешкоће за ученике

Prednosti:
a) stimulasani su za rad jer im moderene tehnologije omogućavaju brz pristup radu i daju vidljivost rezultata kako njihovih tako i rezultata njihovih drugova;
b) mogu da komuniciraju bez vremenskih ograničenja;
c) odlažu psihološku nelagodanost koju bi imali tokom odgovaranja na uobičajenoj nastavi u školi;
Poteškoće:
a) neslaženje u leksici i njeno implementiranje u kontekst jer je to nešto sasvim novo na globalnom nivou
b) nerazumevanje roditelja za rad na društvenim mrežama


Коментар

Napomena: Budući da nemam potvrdu da je PPT prezentacija postavljena, a da sam je direktno sa računara postavila, molim Vas da me kontaktirate u slučaju da ne možete da joj pristupite.