kovid-u-pasivu-zivot-u-aktivu.ppt
https://web.facebook.com/photo.php?fbid=113909437003276&set=a.111048083956078&type=3&theate
fejs buk profil : Coronapassivisée Vieactivisée
https://web.facebook.com/photo.php?fbid=3012182432231233&set=pcb.118001123260774&type=3&theater
https://web.facebook.com/gavrilo.djordjevic.3/videos/299854
Cilj projekta:
Jačinje komunikativnih i socijalnih veština u propagiranja podsticanja zdravih stilova života
- Sticanje znanja i veština i razvijanje novih navika u borbi protiv kovida.
Ishodi :
Učenik će biti u stanju da:
-pasivnim i aktivnim rečenicama na francuskom jeziku u skladu sa novonastalom leksikom opiše rizike, simptome i načine prevencije od ovo bolesti
-uz pomoć digitalnih i jezičkih veština predstavi pozitivne starane izolicaje i njene efekte u budućnosti
U uvodnom delu nastavnik je pomoću kvizleta i PPT prezentacije sastavljene od autenčnih dokumenata i konteksualizovanih sadržaja na temu Kovida u viber grupi posredstvom glasovnih i SMS poruka, video konferencije uveo učenike u gramatičku strukturu pasiva, dajući domaći zadatak proučavanje linkova na Youtubu koji se tiču leksikčih i gramatičkih sadržaja.
U glavnoj fazi učenici prikupljaju materijal sa interneta, selektuju i u grupama prema afinitetima izradjuju prezentacije, eseje, videe na temu Kovida ostajući u okvirima gramatičke strukture i postavljaju ih zajedno sa nastavnikom na FB stranici . Po savladjivanju leksike sledi zadatak da mesindzerom pošalju pozitivnu poruku na temu Kovida od kojih će se u završnoj fazi nastavnik, po principu koherentnosti, poštujući verodostojnost, a uvažavajući učeničku kreativnost , napraviti kolektvni esej i postaviti ga na FB kao i na Linkendinu, izvršiti sa djacima evaluaciju i pozvati šire okruženje da prati strancu.
Korišćene metode su egzemplarna, saradničko-interaktivna, projektna nastava uz timski, grupni i kolektvni rad.
Motivisanost koja je pobudila takmičarski duh postignuta je saznanjem da je krajnji produkt vidljiv, primenljiv i društveno koristan.
Sedmonedeljna nastava izvodjena je u fiksiranom watsap terminu, i raspoloživost nastavnika učenicima bez vremenskih ograničenja utemeljile su odnos poverenja . Unapredjenje rezultata postignuto je pokretanjem većeg broja medjupredmetnih kompetencija.
watsapp, mesindzer i emejl, Google učionica; Youtube platforme; fejsbuk stranica Coronactivisée Viactivisée za ; Linkedlin ;
Oprema: pametni telefoni, laptop, tablet, kamera
audio i video poruke, wats app konferencija, četovanje, slanje mejlova, strim na Gugl učionici, kvizlet, mudl, skrinšotovanje
1)-Pratiques et projets numériques en classe de FLE, David Cordina, Marc Oddou, Jérôme -Rambert-
2)http://www.moddou.com/index.php?post/Premiers-pas-en-classe-inversée-via-les-capsules-vidéo-%28outils%29
3)Information technologies as a support decentralazation of teaching of process- media.novi.antim.rs/2017/11/ANTiM_2014_Vol3.pdf Stevanović Snežana , Čeperković Jelena , Lojaničić Radojko
U svojstvu refleksivnog praktičara posle svakog onlajn termina od strane nastavnika beleže se zapažanja o toku nastave da li je dovoljno vremena posvećeno, koja vežba je propraćena poteškoćama i koji su razlozi tome, koja tehnika je bila uspešna, a koja neuspešna, kolika je motivisanost učenika. Isto tako na kraju svakog bloka učenicima se daje prostor da vrše evaluaciju časa.
Učenici su izvršili evaluaciju projekta anketom koju je dao nastavnik, a koju je lider tima obradio i saopštio u grupi. Isto tako učenici su u gugl učionici posredstvom strima dali svoje mišljenje o uspešnosti projekta, dobrim i lošim stranima kao i savete za njegovo unapredjenje.
Podrška razrednog starešine bila je u podsticanju samopuzdanja učenika pohvalama.
Podrška pojedinih roditelja bila je davanje podrške u svojstvu zdravstvenih radnika, davanja informacija i stručnih znanja. Profesor informatike je davao podršku u otklanjanju tehničkih problema.
Prednosti :
a) aktivnost učenika je podignuta kod svih nivoa
b) data je mogućnost otvorene debate i razmene mišljenja
c) rad je dostupan javnosti i pomaže horizontalnom učenju
d) nastavnik ima stalni i direktni uvid u rad ( sve ostaje na mreži i posle nastave)
Najčešče poteškoće su bile:
a) loša konekcija jer odgovori nisu blagovremeno stizali
b) nepoverenje pojedinih roditelja u važnost onlajn nastave
c) veliki napor u praćenju svih odgovora i korekciji u utvrdjenom watsap terminu
Prednosti:
a) stimulasani su za rad jer im moderene tehnologije omogućavaju brz pristup radu i daju vidljivost rezultata kako njihovih tako i rezultata njihovih drugova;
b) mogu da komuniciraju bez vremenskih ograničenja;
c) odlažu psihološku nelagodanost koju bi imali tokom odgovaranja na uobičajenoj nastavi u školi;
Poteškoće:
a) neslaženje u leksici i njeno implementiranje u kontekst jer je to nešto sasvim novo na globalnom nivou
b) nerazumevanje roditelja za rad na društvenim mrežama
Napomena: Budući da nemam potvrdu da je PPT prezentacija postavljena, a da sam je direktno sa računara postavila, molim Vas da me kontaktirate u slučaju da ne možete da joj pristupite.