• ЈПД

#662: Учионица на клик

Опште информације

  • Наставник:
    Драгана Виденов
  • Назив школе:
    Свети Сава, Кикинда
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Кикинда
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    сва одељења 4. р. којима предајем
  • Број ђака:
    68
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:

Презентација

FOOD.pdf

Корисни линкови

Сви линкови су део презентације, па овде наводим само неке:
https://youtu.be/DzX2FKtz7Bo
https://tinycards.duolingo.com/decks/7n7L17bs/food
https://learningapps.org/display?v=pskhb6ain20
https://classroomnumber4.blogspot.com/2020/03/my-favourite-sandwich.html
https://read.bookcreator.com/EuxCj6W3n


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је повезивање наученог градива са наставним садржајима из других предмета и примерима из живота, утврђивање и проширивање вокабулара у вези са храном.
Након реализованог часа ученици могу да именују различите намирнице, да кажу коју храну воле, а коју не, уочавају разлику између бројивих и небројивих именица, користе различите дигиталне алате, знају да сами напишу рецепт за свој омиљени сендвич и/или јеловник за измишљени ресторан.


Детаљан опис

У уводном делу часа, ученици се присећају назива хране коју су раније усвојили помоћу игре са онлајн флеш картицама. Ученици у коментарима записују коју храну воле, а потом у онлајн упитнику одговарају на питање која им је омиљена здрава храна.
У главном делу часа, ученици гледају видео презентацију и записују примере у свеске. Затим приступају различитим играма и својим темпом их играју, проверавајући усвојено знање и, по завршетку игре, добијају повратну информацију колико су успешни.
У завршном делу часа, ученици постављају питања и дају коментаре о активностима и играма. За домаћи задатак пишу рецепт за свој омиљени сендвич и/или јеловник за измишљени ресторан.
Садржај је примерен узрасту, обилује занимљивим игрицама које пружају могућност ученицима да савладају предвиђено градиво на забаван начин, а тиме је и њихова мотивација већа.


Платформе и опрема

Платформа: Едмодо
Средства и опрема: интернет, рачунар, мобилни телефон, таблет, фотографије


Дигитални алати

https://www.powtoon.com/ (платформа за креирање видеа),
https://tinycards.duolingo.com/ и https://www.cram.com/ (креирање онлајн флеш картица), https://answergarden.ch/ (алат за размену мишљења),
https://learningapps.org/ и https://wordwall.net/ (креирање интерактивних садржаја), https://www.google.com/forms/ (анкета),
https://bookcreator.com/ (креирање онлајн књиге)


Литература

уџбеник, радна свеска и приручник Smart junior 4, Дата Статус, Београд


Самопроцена часа

Користила сам технику мете (енг. Bulls Eye) за коју сам чула током онлајн обуке Formative Assessment in Practice. Час је у складу са предвиђеним циљевима. Током часа користила сам разноврсне активности и занимљиве апликације, прилагођене узрасту ђака. Све укључују различите технике формативног оцењивања. Ученицима сам, током часа и касније, пружила подршку и повратне информације у виду коментара.


Оцена ученика

Ученици су урадили самопроцену свог знања (шта су савладали, а са чим још имају потешкоћа), процену радова својих вршњака, а у коментарима и попуњавањем онлајн упитника изразили су да су задовољни часом.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

С обзиром на то да је ово била једна од првих активности у којима су ученици учествовали, била им је потребна помоћ родитеља да приступе платформи, а потом и да поставе или пошаљу фотографије урађених домаћих задатака.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је у томе што се настава спроводи из удобности дома, па је и време флексибилно.
Тешкоћа је у томе што нема директног контакта и не може се са сигурношћу знати да ли су ученици у потпуности разумели предвиђени садржај. Такође, треба доста времена да се свима одговори.


Предности и потешкоће за ученике

Предност овог измењеног начина рада је у усвајању садржаја на занимљив начин, уз развијање дигиталних компетенција.
Тешкоћа је у томе што немају сви ученици подједнаке услове, нити интернет. Поједини ученици користе помоћ у изради домаћих задатака.