Aleksandra-Sekulic-nastavanazanmljivnacin.pptx
Видео плеј-листа о часу: https://www.youtube.com/playlist?list=PLvanyDGCkZ1QVUatODim6ZNtnP-XDTjjn
Блог наставника: https://recporecdotme.wordpress.com/
Сајт школе: https://www.etskula.com/2020/04/27/svetski-dan-knjige-na-daljinu/
Систематизација знања о међуратној књижевности кроз индивидуални рад и групни, самостално креирање садржаја, изградња знања, сарадња и употреба ИКТ-а и обележавање Светског дана књиге и ауторских права. Кориштење раније стечених знања, повезивање и примена: Закључивање на основу стечених знања, повезивање са сопственим искуством; критичко промишљање (посматрају, повезују, разликујују битно од мање битног, издвајају битно); визуелизују закључке и креирају продукте рада, презентују.
Уводни део: Пошто је за активности било потребно више времена, настава је осмишљена као пројектна. Ученицима је понуђено да изражајно читају одломке дела међуратне књижевности која су оставила утисак на њих (систематизација) , да се сниме и монтирају видео и да објављивањем снимака на јутјуб каналу обележе Светски дан књиге и ауторских права. Предлог је постављен на гугл – учионицу и ученици су могли да се изјасне јесу ли сагласни и ако нису да дају своје предлоге. Имали су сдругачију идеју да лекције систематизују помоћу мапа ума, сликовница, стрипа, пузли, грозда: након сваке систематизоване лекције следи «игрица» (техника) провере. Предложили су да креирају сами и све обједине у заједничку интерактивну пауер поинт презентацију. Сваки ученик учествује у заједничкој презентацији индивидуалним радом. На крају један креира квиз са питањима која би обухватила сва дела и ауторе и био врста провера. На видео часу коментарисање радова и евалуација. Пошто је идеја ученика била израз њихових интересовања, тежњи, и у складу са њиховим могућностима, прихваћена је. Главни део: Припрема материјала трајала је две недеље. Завршни део: Објављивање интерактивне пауер поинт презентације и обележавање Дана књиге, прегледом градива међуратне књижевности. Поверење и додељена одговорност за реализацију пројекта мотивисала је ученике, као и могућност да понуде своја решења и да их оставаре. Слобода избора начина рада, средстава и облика рада била је покретачка снага.
Гугл-учионица и зум.
Рачунар, камера, микрофон, слушалице.
Гугл - алати (гимејл, гугл-учионица, гугл-презентација), блог (вордпрес), ФБ простор групе одељења Администратори у свету књижевности, месинџер и зум. Ови алати, апликације и платформе су помогли за комуникацију са ученицима, креирање садржаја и презентовање продуката учења. Омогућавају да сви радимо у време када нам то одговара и темпом који нам одговара, а да поштујеемо рокове.
Циндрић, М. (2006). Пројектна настава и њезине примјене у настави физике у основној школи, Магистра Иадертина, Свеучилиште у Задру, вол. 1, бр. 1, стр. 33-47.
Кларић, Н. (2009). Примјена савремених средстава информационих технологија у образовним процесима. Бања Лук
М.Николић,Методика наставе српског језика и књижевности,ЗУНС,Београд,1999.
Каталог веб 2.0 алата на српском језику - Вебциклопедија
Самопроцену часа спровели смо у месинџер чету на ФБ групи одељења.Простор је кориштен за брже договарање, јер је ученицима такав начин комуникације ближи.Део евалуације спровођен је имејл преписком.Били су врло задовољни продуктима рада., Значајно је што су читав процес сами водили и спровели.Драгоцено им је било моје поверење.Заједништво, организованост, одговорност, истакли су као тековине.
Евалуација наставе је била кроз писану комуникацију на месинџеру и џимејлу. Ученици су сами бирали начин рада, облике и методе. Прилагодили су их својим способностима и афинитетима и обележили Дан књиге и ауторских права објављивање свог заједничког рада. Оценили су да су осмислили занимљивији, подстицајнији начин суистематизције градива, због оваквих задатака више трудли и стицали нове вештине.
Рачунам да је то подршка родитеља и ученика у обезбеђивању опреме и интернет везе, али и подршка за оно што радим и како радим. Ученици су својим доприносом, примењујући раније усвојене начине рада, заједничким радом и добрим одзивом у активностима подржали моју наставничку праксу и мене наставника.
Предности наставе на даљину су свакако савременији начин рада, унапређивање различитих компетенција, дигиталних посебно. Рад у време када то одговара, у простору који ми одговара. Потешкоће су биле техничке природе, повремено слаба интернет веза и застарелост личне техничке опреме коју имам. Али и спорадична информатичка (не)писменост појединих ученика. Писана комуникација која је за мене спорија од живе речи, лишена геста и мимике.
Предности наставе на даљину су свакако савременији начин рада, унапређивање различитих компетенција, дигиталних посебно, које одговарају савременом ученику. Рад у време када то одговара, у простору који им одговара. Потешкоће су и за њих биле техничке природе, повремено слаба интернет веза и застарелост личне техничке опреме, неки су све радили на телефонима. Информатичка (не)писменост појединих ученика. Писана комуникација која је спорија од живе речи, лишена геста и мимике.
Хвала за овај конкурс, признање је наставницима и ученицима. Уложили смо много труда и енергије да ово све успе, а време ће показати колико је било делотворно и ефикасно.