• ЈПД

#665: Сараднички рад при изради презентације (пројектни задатак/истраживачки рад)

Опште информације

  • Наставник:
    Миодраг Крстић
  • Назив школе:
    Економска школа, Ниш (Медијана)
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Пословна информатика
  • Одељење:
    IIIeт10 - трећи разред, смер економски техничар
  • Број ђака:
    27
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Миодраг Крстић - Сараднички рад при изради презентације.ppt

YouTube

Корисни линкови

Презентације:
Како је Корона измена свет: https://drive.google.com/open?id=1w6kvJYELRVy5q8LW18ixhq1leNXPOvxC

Обновљиви извори енергије и њихов утицај на животну средину
https://drive.google.com/open?id=1qov4UhVpn5dcBj2x4pgh3X_4wzFoWijG

Предузетништво: https://drive.google.com/open?id=1JcgXuPGpXlZ


Циљ и исходи наставе

Циљеви учења: Оспособљавање ученика за сараднички рад у оквиру платформе за учење на даљину; развијање дигиталне компетенције, сарадње и комуникације.
Исходи: По завршетку пројектног задатка ученик ће бити у стању да: адекватно користи технологију за прикупљање, анализу, вредновање и представљање података и информација; успоставља везу између стационарног учења и учења на даљину и увиђа сличности и разлике између ова два модела; креира, уређује и отклања грешке на дељеном документу у облаку.


Детаљан опис

Пројектни задатак: ученици се деле у групе, по свом избору, и имају задатак да истраже и представе тему у виду презентације на којој ради група ученика. Рад је организован на платформи Microsoft Teams, за сваку групу ученика креиран је приватни канал, што омогућава групно уређивање дељеног документа и увид наставника у целокупан рад групе, укључујући и комуникацију на каналу.
Пројекат има три фазе: Уводна фаза - планирање рада, подела обавеза, истраживање теме и прикупљање материјала.
Главна фаза - израда презентације, сарадња, дискусија
Завршна фаза - презентовање рада и евалуација
Активности ученика: бирају са киме ће радити у групи, бирају тему, планирају рад и деле обавезе у оквиру сваке фазе пројекта, истражују тему, прикупљају материјале о теми - слике, текстове, видео садржаје све деле у оквиру приватног канала, коментаришу, и врше селекцију материјала. На основу сазнања до којих су дошли креирају презентацију којом представљају тему, сарађују при дизајну и изради презентације, комуникацију врше путем коментара на каналу или видео позивом. Презентују рад. Врше самопроцену тимског рада.
Активности наставника: планира и припрема пројектну наставу, помаже ученицима у изради и осмишљавању пројекта. Пружа подршку и усмерава ученике током целог процеса, комуникација са ученицима се одвија порукама у оквиру канала, видео позив са групом ученика, видео позив са целим одељењем, коментари у оквиру презентације. Подстиче сарадњу и тимски рад, помаже у превазилажењу проблема.


Платформе и опрема

Microsoft Teams – реализација часова, групни рад, сарадња и комуникација
Рачунар, паметни телефон, интернет


Дигитални алати

SharePoint - дељени документи, функционалност интегрисана у оквиру платформе без које групни рад, истовремено на документу не би био могућ
PowerPoint - за израду презентације
Microsoft Stream – за снимање часова и снимање презентација
Microsoft Forms – за креирање упитника
ApowerMirror - апликација за приказ телефона на рачунару како бих демонстрирао истовремено уређивање презентације


Литература

https://www.institut.edu.rs/projektna-nastava-zato-sto-je-zivot-takode-poseban-tip-projekta-knjiga-trendova-u-obrazovanju/
Минипројекти у настави интегрисаних природних наука и математике 2 – Проф. др. Станко Цвјетићанин и други
ЗУОВ обука: Реализација наставе оријентисане ка исходима учења за средње стручне школе – материјали за пројектну наставу


Самопроцена часа

Самопроцена је извршена путем упитника који је креиран помоћу алата Microsoft Forms, и подељен као задатак у оквиру платформе Microsoft Teams. Упитник није био анониман јер испуњење ове активности такође носи 1 бод, као саставни део пројектног задатка.
Резултати упитника:


Оцена ученика

Никог не наводе као вођу, тврде да су сви подједнако радили, а касније оцењују свој рад високом оценом а залагање других у тиму просечном оценом. Своје радове оцењују високом оценом 4,6 од 5, овај начин рада им се допао 3,93 од 5. Сви ученици који су попунили упитник су наставнику за овај пројекат дали максималну оцену.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Добио сам савете о организовању пројектне наставе од колеге Дејана Пејчића, такође његову и подршку педагога школе Милице Стевановић у испробавању функционалности платформе приликом планирања пројекта. Подршку супруге Данице Марковић посебно у данима снимања и монтирања видео клипа.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: платформа је интегрисана са свим офис 365 алатима који вам падну на памет за реализовање наставе. Могуће је заједничко уређивање дељених докумената у облаку и то готово истовремено, што је врхунац у сарадничком раду. Комуникација и сарадња са ученицима у свим фазама пројекта, такође увид у све што раде, могућност организације групног рада.
Потешкоће: многи ученици су пратили онлајн наставу преко телефона, мора се демонстрирати рад на телефону и у веб варијанти и у апликацији.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су тек кроз овај пројектни задатак увидели да могу да зову једни друге, дописују се, користе ову платформу готово као друштвене мреже, али ипак у едукативне сврхе.
Мане - период навикавања на платформу, као и рад са телефона умеју да буду отежавајуће околности у реализацији, али ми смо већ месец дана радили на платформи пре самог почетка пројекта.


Коментар

Реализација свих ових часова и целог пројектног задатка је била пуно лакша од смештања свега што желим рећи у 10 слајда, и приказивања свега што смо радили у 4 минута и 59 секунде, а снимање и едитовање видео клипа је био најтежи део.