• ЈПД

#667: Настава на даљину - драгоцена прилика за колаборативно учење и развој компетенција

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Лазовић
  • Назив школе:
    Трећа београдска гимназија, Београд (Врачар)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Врачар
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    4/8
  • Број ђака:
    29
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални и групни

Циљ и исходи наставе

Циљ наставне теме је да се ученици упознају са битним аспектима тражења посла. Ученик ће бити у стању да напише пропратно писмо у оквиру пријаве за посао. Ученик ће бити у стању да се припреми за разговор за посао. Ученик ће бити у стању да активно учествује у дијалогу односно разговору за посао. Ученик ће бити у стању да своја лична, образовна и професионална постигнућа. Ученик ће бити у стању да користи дигиталне алате како би поделио видео/аудио запис, снимио анимацију и крерирао мапу ума.


Детаљан опис

Наставна тема која је одабрана за пример наставе на даљину треба да буде припрема за реалну животну ситуацију у којој ће се ученици завршног разреда брзо наћи, а то је тражење посла и професионални развој.
Тема обухвата три наставне јединице – писање пропратног писма, израда мапе ума и израда анимације.
Коришћене су различите платформе и дигиталне алатке за које је наставник проценио да развијају дигиталне компетенције и омогућавају колаборативно учење.
За прву наставну јединицу, писање пропратног писма, постављена је инструкција за задатак на платформу Flipgrid. Ученици су упућени на одговарајућу страну у уџбенику као и линкове за веб-сајтове који садрже правила о писању пропратних писама. Након што прочитају правила, ученици пишу писмо којим се пријављују за посао којим би волели да се баве у будућности. Своје радове деле са другима користећи апликацију Флипгрид тако што постављају снимак на коме читају писмо.
Друга наставна јединица, израда мапе ума, омогућава копаборативну сарадњу у реалном времену. Полазећи од централног појма Job Interview, ученици заједно, као одељење, израђују мапу ума користећи апликацију Miro и уносе речи које се односе на све важне аспекте припреме за разговор.
Трећа наставна јединица је синтеза претходне две. Ученици у паровима израђују анимацију према сценарију који сами пишу. Као полазну тачку бирају своје пропратно писмо. Користе апликације Animaker и Toontastic. Радове постављају на зид свог одељења на платформи Padlet.


Платформе и опрема

Google Classroom


Дигитални алати

Flipgrid, Miro, Padlet, Animaker, Toontastic


Литература

Уџбеник из енглеског језика, веб-сајтове са упутствима за писање пропратног писма и припрему за разговор за посао, веб-сајт Зуов-а са препорученим дигиталним алатима за учење на даљину.


Самопроцена часа

Самоевалуација је урађена путем упитника који редовно користим.


Оцена ученика

На наредном часу који је одржан путем апликације Zoom ученици су ми дали повратне информације које су била веома позитивне. Њихово мишљење је да су задаци били веома подстицајни, корисни и занимљиви. Нарочито им се допало колаборативно учење, односно израда мапе ума. Иако је креирање анимација изискивало труд и време, на крају су били веома задовољни резултатима, стеченим знањем и новим вештинама.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Развој дигиталних и функционалних компетенција; примена одличних алатки и апликација које поспешују подучавање и чине га ефектним и ефикасним; могућност посвећивања више времена ученицима којима је потребна помоћ у раду.

Потешкоће: технички проблеми (интернет сигнал), отежана комуникација са ученицима који немају адекватну техничку подршку


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Развој дигиталних компетенција уз истовремено унапређивање језичких вештина, учење и израда задатака ; развој функционалних компетенција; развој комуникационих вештина

Потешкоће: технички проблеми; код веома малог броја ученика слаба мотивација за самосталну израду захтевнијих задатака