Циљ: да се ученици упознају са значајем открића антибиотика, дејством антибиотика, начинима њихове правилне примене, које су последице злоупотребе антибиотика на здравље и загађење животне средине.
исходи часа: поштује мере правилне примене антибиотика, обраћа се лекару у случају болести...
У наслову часа Бактерије и антибиотици, дат је кратак резиме о почетку примене лекова у историји човечанства.
Лекција се састоји из четири поднаслова.Прва три поднаслова представљају главни део часа , где је изнесено градиво из наслова.
У првом поднаслову Откриће антибиотика- дати су подаци о открићу првог антибиотика, подржани фотографијама и линком јапанског цртаног филма о открићу пеницилина...тест провере усвојености градива.
Други поднаслов Примена антибиотика садржи кратак опис значаја антибиотика, са већим освртом на злоупотребу антибиотика данас и последицама тога....градиво је подржано фотографијама са текстуалним описом и линком Меснати матрикс- филма који указује на проблеме индустријског гајења животиња, где је главни глумац овог филма, не Киано Ривс, него прасе Лео...тест самопровере усвојености знања.
Трећи поднаслов Савети за правилно коришћење антибиотика- дати савети, који ученици треба да усвоје и примени у потреби лечења у животу, линк о пробиотицима,- добрим бактеријама... тест самопровера знања.
четврти поднаслов, садржи два сета карти упаривања појмова, као начин самопровере знања и отворена је дискусија наставника са ученицима на тему коришћења антибиотика.... није баш успешна, али биће боља у наредним корацима привикавања оваквог учења....
Гоогл учионица, лаптоп......јутјуб,
Версал алати
Уџбеник Биологија за &. разред основне школе- Герундијум.
Предност: Могућност и прилика прилагођавања савременом начину представљања градива, коришћење више ИТК метода рада, него у току редовне наставе, нарочито у мањим школама и срединама као што је наша, јер тако захтева ситуација, која је била покретач наше инспирације, када је она можда, помало и дремала...
Потешкоће: Недовољна информатичка обученост за рад на даљину која изискује велику временску посвећеност...изналажење начина реалне процене усвојености знања ученика, не због оцене, но .....
Предност: Могућност и прилика прилагођавања савременом начину учења, уз коришћење ИТК , ново, инспиративно, ближе њиховом поимању света, усвајања информација...
Недостаци: Недовољна информатичка образованост, техничке природе...