• ЈПД

#669: Структура молекула РНК

Опште информације

  • Наставник:
    Весна Божиловић
  • Назив школе:
    Средња школа Мали Зворник, Мали Зворник
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Мали Зворник
  • Предмет:
    Хемија
  • Одељење:
    Четврти
  • Број ђака:
    19
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: Ученици слушају снимак, прате презентацију професора и питају за сваку нејасноћу; услед учења на даљину имају могућност прегледања материјала више пута.
Очекивани исходи ученика:
Након прегледања постављених материјала ученик ће бити у стању да:
- истражује и анализира добијени материјал;
- на више начина долази до потребних информација;
- учествује у дискусији градива;
- реализује задатке на време.


Детаљан опис

Увод:
- Ученици преко гугл учионице и вибер платформе добијају материјал о структури молекула РНК, уз кратко подсећање и обнављање са претходних часова. Јасно им је наглашен циљ часа.
Средишњи део:
- Заједно са професором прате садржај на слајдовима, дискутују и питају професора да им детаљно протумачи шематске приказе.
- Ученицима се допадају презентације богате илустрацијама. Показали су заинтересованост за градиво, комплементарно препознавање база и процес преношења информација преко молекула РНК.
- Током часа је било и погрешних тумачења везаних за молекул РНК, које смо брзо разјаснили. Постављали смо и примере за темплат ланац молекула ДНК, па су ученици вршили комплементарно преписивање база са њега на кодирајући ланац ДНК молекула и информациону РНК. Били су опрезни и одлично се снашли у реализацији задатка. Користећи табелу са последњег слајда презентације, вежбали су да повежу секвенце кодона са одговарајућим аминокиселинама, које им је професор задао.
Завршни део:
- Ученици су са професором обновили најважније структурне карактеристике молекула РНК и добили домаћи задатак, везан за градиво из нуклеинских киселина са текућег и претходних часова. Договорили смо се до када и на који начин треба да ураде свој домаћи задатак. Осим домаћег, професор им је послао корисне линкове за боље разумевање структуре и функције нуклеинских киселина.
Тема није једноставна за учење и разумевање, па сам се доста потрудила око објашњења структуре и функције РНК.


Платформе и опрема

Онлајн платформе: Гугл учионица и вибер група.
Коришћена средства: уџбеник хемије, садржај са интернета.
Коришћена опрема: рачунар и телефон.


Дигитални алати

На овом часу сам користила google classroom i viber.
На претходним часовима сам још користила Linoit, Blogger.


Литература

Хемија за 4.разред гимназије, Јулијана Петровић и Смиљана Велимировић 20117, Завод за уџбенике, Београд
Lubert Strajer: Биохемија, Школска књига, Загреб, 1991.
Karlson,P., Биокемија, Школска књига,(1993), Загреб.
Бараћ, М., Станојевић, С., Пешић, М., Зорић, Д., Практикум из биохемије,
Пољопривредни факултет, Универзитет у Београду, (2010), Београд
Интернет


Самопроцена часа

Самопроцену часа сам урадила на основу ангажовања ученика у току часа.


Оцена ученика

Ученици су након завршеног часа остављали коментар на гугл учионици колико су задовољни усвојеним знањем са датог часа.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
-Нов начин рада професора са децом, омогућивање ученицима да подељен материјал прегледају више пута, задовољство професора због активности и заинересованости ученика за градиво.
Потешкоће:
-Слаб интернет, отежано повезивање са ученицима који нису спретни у коришћењу платформе на даљину, оцењивање није реално као у редовној настави, теже је објаснити поступак за израду задатака на даљину јер одузима доста времена и ученицима и професорима.


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
-Нов начин за остваривање комуникације са професором, сви учествују у реализацији часа, могућност да пасивни ученици са редовне наставе постану активни у онлајн учењу, коришћење телефона за учење (а не само за друштвене мреже).

Потешкоће:
-Слаб интернет, недостатак техничких средстава за онлајн наставу, неспретност појединих ученика на платформи за учење, одсуство правог дружења између ученика, одсуство директне комуникације између деце и професора.


Коментар

Пожељно је у пракси комбиновати редовну наставу са неком платформом на даљину. Професор може материјал за наставу да подели целом разреду у циљу бољег разумевања градива. На тај начин је омогућено много више задатака и вежбања за ученике.