Moodle Zoom Petlja i Kahoot.pptx
http://www.edukacija.edu.rs/mod/quiz/report.php?id=5775&mode=overview
https://petlja.org/skola/videopygame
https://create.kahoot.it/kahoots/my-kahoots
Ciljevi: Osposobljavanje učenika da prepoznaju problem, reše i po potrebi raščlane problem na delove i rešenje predstave u vidu programa. Osposobljavanje učenika da planiraju strategiju rešavanja problema (pretpostave rešenja, planiraju redosled aktivnosti, izaberu izvor informacija i dogovore sa kim će sarađivati.
Ishodi: uz pomoć programske biblioteke tekstualnog programskog jezika iscrtava elemente 2D grafike.
Nastava na daljinu je održana uz pomoć aplikacije za grupne video sastanke pod nazivom Zoom, LMS platforme pod nazivom Moodle, web sajta Portala Petlja na adresi www.petlja.org i web alata za pravljenje kvizova pod nazivom Kahoot. Učenicima je na Moodle platformi i u Viber grupi postavljeno obaveštenje u koje vreme će se održati zajednički video čas. Uz pomoć koda, linka i lozinke koji su im prosleđeni 10 minuta pre održavanja video časa učenici su pristupili video sastanku. Nastavnik ih je na početku časa podsetio na nastavne sadržaje od prethodne nedelje i dao im na početku časa kratak petominutni kviz u aplikaciji Kahoot, tako što je podelio svoj ekran a učenicima prosledio šifre za pristup kvizu. Nakon kviza, u glavnom delu časa nastavnik im je podelio svoj ekran, na kojem su prikazane video lekcije na portalu Petlja, na adresi www.petlja.org. Nakon odgledanih kratkih videa nastavnik je davao dodatna pojašnjenja i odgovarao na pitanja. Učenici su slušali nastavnika, postavljali pitanja i između sebe četovali. U završnom delu časa nastavnik je učenicima podelio svoj ekran, na kojem su prikazana detaljna objašnjenja gde se nalazi test provere znanja stečenih na času i informacije koliko imaju pokušaja rešavanja elektronskog testa na Moodle platformi i koliko test traje. Nakon urađenog testa Moodle platforma je generisala i nastavniku i učenicima detaljan izveštaj o aktivnostima učenika i postignućima učenika.
Moodle platforma pod nazivom Platforma za daljinsko učenje - Žarko Zrenjanin i Jozef Marčok - Dragutin za predmete Tehnika i tehnologija i Informatika i računarstvo
Viber, Zoom - aplikacija za video konferencije, Kahoot - aplikacija za kvizove
www.petlja.org
Informatika i računarstvo za 7.razred osnovne škole, autor Svetlana Mandić, izdavač - Izdavačka kuća Klett 2020
Samoprocenu sam uradio tako što sam izanalizirao rezultate kviza, Kahootpregledao poruke u toku četovanja na samom času i na osnovu Izveštaja koje je generisala Moodle platforma nakon urađenog testa. Izveštaji su dali informacije, kao što su evidencija svih aktivnosti učenika na Moodle platformi, sa datumom i vremenom, broj bodova na testu, broj pokušaja rešavanja i td.
Učenici su dali zapažanja komentarima na Forumu koji je postavljen na Moodle platformi
Родитеља
Učenicima koji nisu imali telefone, e-mail naloge ili internet su omogućili pristup video času i Moodle platformi preko svoji uređaja i aplikacija.
Ključne prednosti: Nastavnika je u velikoj meri zamenio video materijal, što je omogućilo nastavniku prostor za detaljnija pojašnjenja i komunikaciju sa učenicima. Nastavnik je odmah nakon testa dobio izveštaj o uspešnosti učenika. Pregledom komentara i aktivnosti ostali su pisani tragovi, koji su postali deo pedagoške sveske.
Poteškoće: uspostavljanje kontakta sa svim učenicima pre samog održavanja video časa zahtevalo je obimnije pripremne aktivnosti
Ključne prednosti: učenici su video materijale mogli pregledati nebrojeno puta i u vreme kada to njima odgovara. Testove su mogli pregledati u bilo koje vreme i dobili su odmah izveštaj o uspešnosti.
Slična nastava na daljinu je održana i u 8. razredu OŠ Žarko Zrenjanin na srpskom jeziku, kao i sa učenicima 7. i 8. razreda OŠ Jozef Marčok Dragutin iz Gložana na slovačkom jeziku, jer se nastava u toj školi odvija na slovačkom jeziku.