Пробудити у ученицима етичке и сазнајне норме; изоштрити критичност друштва у којем живе и сопствену критичност
Веома је тешко учинити поетско-технолошки скок из традиционалног начина учења и предавања, али нова су времена! Време технолошког развоја, а нарочито дигиталне технологије допринели су да нас педагоге претворе у нешто ново. Тако да се можда, осећамо и као будући роботи.Међутим, временом се показало да смо и ми нека врста чаробњака који можемо да као у Фаусту смислимо Валпургину ноћ и узмемо магију у наше руке. Која је улога наставника у овом новом процесу учења? На почетку, признајем, и ја сам била збуњена (иако са великим искуством класичног рада), и све ми се ово ново учење на даљину чинило као тумарање по лавиринту који нема излаза. Како је време пролазило, лавиринт се претварао у празну плочу мозаика коју је требало попунити разнобојним, неправилном перлама знања и претворити је у летећи ћилим, на којем ћемо се сви ми, и ђаци и професори осећати топло, сигурно, а ипак, виртуелно.
Предајем другој и четвртој години, и чинило ми се да ми је ова магија најповољнија за тинејџере, који иначе живе у свом занетом и виртуелном свету.
Наставна јединица је сатира Вођа од Радоја Домановића, и мислим да је најидеалнија за ово наше виртуелно путовање: у рукама сам држала штап и почела да ударам њиме, да би ме ученици преко Тимса чули, настало је ћутање, збуњени погледи.
Појединац (ученик) је издвојен из гомиле а поглед му је упрт према поду учионице.
Електронску пошту
Вибер
Тимс
Гугл документи, презентације.
Јер су веома практични за ученике.
Радоје Домановић: Данга
Холандско сликарство- Питер Бројгел- слика Слепац води слепца.
Час за углед 5
Зборник припрема за угледне часове разредне и предметне наставе у основној и средњој школи- ЕДУКА, Бгд. 2019.г.- проф. др Бошко Влаховић
Књижевност и српски језик
Часлав Ђорђевић, мр Предраг Лучић
Историја српске књижевности- Јован Деретић- Бгд. 2019.г.
Предности:
Брзина у информисаности; сажетости, аутентичност, прецизност у презентацијама; властита креација- повезивање наставне јединице са осталим предметима (уметностима)- сликарством, музиком (опера), балетом, историјом, географијом...
Брзо и једноставно тестирање; задавање занимљивих мултимедијалних провера и ребуса
Потешкоће:
Недостатак живе речи и заједничког истовременог доживљаја наставне јединице; осећај инфериорности и сумње да ли ће ученици схватити и прихватити задато
Предности:
Комфор приликом учења, без временске тензије; опуштеност; страх од других; јачање ега; креативност; критичност слобода мисли; лакше и прегледније усвајање знања; коректност; опуштеност; лако стицање новог кроз игру; буђења у њима жеље да самостално уче и подстицање на индивидуални и тимски рад
Недостаци:
Несигурност у комуникацији; брзоплетост; нервоза и непланска обрада задатог; недостатак је што не знају шта су урадили јер су нестрпљиви и помало конфузни
Аутор конкурса: Магија је у рукама наставника
Предметни наставник: Весна Мићић
Унапред захвална, било ми је велико задовољство да пратим сва предавања са РТС3 из којих сам доста савладала и научила.
Надам се да ће Вам овај мој електронски компаративни првенац сликарства, књижевности и поетске драме (у самој учионици) бити занимљив и креативан
У Летопису за 2019/2020.г. одштампан је и објављен мој угледни час одржан у Градској библиотеци у Лајковцу 24.5.2019.г. са специјалним гостом Академиком Радованом Белим Марковићем- час је објавило Друштво за српски језик и књижевност у Београду 2019.г. (подружница- Колубара)