Циљ је био првенствено да се ученици забаве у тренуцима кућне изолације, а затим и правилна артикулација гласова (имам ученике који неправилно изговарају одређене гласове), дикција, различити интонативни тонови, ступњеви осећања, ритмичност, стварање драмских пауза и дисање при говору.
Исходи: ученик би требало да правилно изговара гласове, интонативно изражава различите ступњеве осећања, води рачуна о ритмичности, стварању драмских пауза и дисању при говору.
Након обраде познатог текста Бранка Ћопића, за утврђивање наученог садржаја припремљена је презентација са квизом ,,Милионер. Ученици су имали задатак да тачно одговарају на постављена питања. Имали су и опцију да погреше и у том случају би се вратили на претходни слајд и имали могућност поновног одговарања. Презентација садржи и цртани филм ,,Мачак отишао у хајдуке, где су ученици имали задатак да уоче сличности и разлике са текстом из читанке. Презентација коју сам ученицима слала имала је више слајдова, али је морала бити коригована како би се испоштовала правила конкурса.
Како ученици много воле да глуме, изразили су жељу за драматизацијом текста. Прихватила сам изазов и сашила луткице. Драмски текст сам преузела са интернета и прилагодила га броју ученика.
Ученици су са усхићењем чекали да се остали онлајн часови заврше како би глумили. Додатна мотивација нам није била потребна. Припреме за представу изводили смо свакога дана током две недеље.
Онлајн припремање луткарске представе је и за мене и за ученике било ново искуство и могу рећи иновативни метод рада у мом досадашњем искуству.
- платформа Zoom
- Power Point презентација
- лаптоп
- телефон (за звук пуцња)
- лутке
- апликација You cut (за додавање воденог жига на видео снимак луткарске представе)
Наташа Станковић Шошо, Маја Костић ,,У свету речи, читанка за трећи разред основне школе
Самопроцена часа се одвијала након луткарске представе на платформи Zoom. Поред усменог казивања утисака, ученици су експресије изражавали и подизањем или спуштањем палца уз образложење на скали од 1 до 5 у којој мери им се допала или није допала активност.
Сви су били одушевљени толико да смо и након снимљене луткарске представе неколико дана наставили да глумимо. Изразили су жељу да глуме и уживо пред родитељима на додели књижица.
Родитеља
Највећу подршку сам имала од својих ученика и њихових родитеља. Увек су испоштовали онлајн часове и припрему представе, чак и поред осталих обавеза које су имали. Такође велику подршку добијам и од свог супруга.
Није било посебних потешкоћа при реализацији наставе на даљину, с обзиром на то да сам свакодневно била у онлајн комуникацији са својим ученицима. Неретко смо заједно радили и домаће задатке, што је у великој мери била олакшица и родитељима и деци. Слабији интернет је једини проблем који није био тако учестао.
Поред поменутог слабијег интернета, неких већих потешкоћа за ученике није било.