• ЈПД

#674: Луткарска представа ,,Мачак отишао у хајдуке

Опште информације

  • Наставник:
    Мирјана Дејановић Стошовић
  • Назив школе:
    Илија Гарашанин, Гроцка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Гроцка
  • Предмет:
    Ваннаставне активности
  • Одељење:
    3-5
  • Број ђака:
    7
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Мачак отишао у хајдуке.pptx

YouTube


Циљ и исходи наставе

Циљ је био првенствено да се ученици забаве у тренуцима кућне изолације, а затим и правилна артикулација гласова (имам ученике који неправилно изговарају одређене гласове), дикција, различити интонативни тонови, ступњеви осећања, ритмичност, стварање драмских пауза и дисање при говору.
Исходи: ученик би требало да правилно изговара гласове, интонативно изражава различите ступњеве осећања, води рачуна о ритмичности, стварању драмских пауза и дисању при говору.


Детаљан опис

Након обраде познатог текста Бранка Ћопића, за утврђивање наученог садржаја припремљена је презентација са квизом ,,Милионер. Ученици су имали задатак да тачно одговарају на постављена питања. Имали су и опцију да погреше и у том случају би се вратили на претходни слајд и имали могућност поновног одговарања. Презентација садржи и цртани филм ,,Мачак отишао у хајдуке, где су ученици имали задатак да уоче сличности и разлике са текстом из читанке. Презентација коју сам ученицима слала имала је више слајдова, али је морала бити коригована како би се испоштовала правила конкурса.
Како ученици много воле да глуме, изразили су жељу за драматизацијом текста. Прихватила сам изазов и сашила луткице. Драмски текст сам преузела са интернета и прилагодила га броју ученика.
Ученици су са усхићењем чекали да се остали онлајн часови заврше како би глумили. Додатна мотивација нам није била потребна. Припреме за представу изводили смо свакога дана током две недеље.
Онлајн припремање луткарске представе је и за мене и за ученике било ново искуство и могу рећи иновативни метод рада у мом досадашњем искуству.


Платформе и опрема

- платформа Zoom
- Power Point презентација
- лаптоп
- телефон (за звук пуцња)
- лутке


Дигитални алати

- апликација You cut (за додавање воденог жига на видео снимак луткарске представе)


Литература

Наташа Станковић Шошо, Маја Костић ,,У свету речи, читанка за трећи разред основне школе


Самопроцена часа

Самопроцена часа се одвијала након луткарске представе на платформи Zoom. Поред усменог казивања утисака, ученици су експресије изражавали и подизањем или спуштањем палца уз образложење на скали од 1 до 5 у којој мери им се допала или није допала активност.


Оцена ученика

Сви су били одушевљени толико да смо и након снимљене луткарске представе неколико дана наставили да глумимо. Изразили су жељу да глуме и уживо пред родитељима на додели књижица.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Највећу подршку сам имала од својих ученика и њихових родитеља. Увек су испоштовали онлајн часове и припрему представе, чак и поред осталих обавеза које су имали. Такође велику подршку добијам и од свог супруга.


Предности и потешкоће за наставнике

Није било посебних потешкоћа при реализацији наставе на даљину, с обзиром на то да сам свакодневно била у онлајн комуникацији са својим ученицима. Неретко смо заједно радили и домаће задатке, што је у великој мери била олакшица и родитељима и деци. Слабији интернет је једини проблем који није био тако учестао.


Предности и потешкоће за ученике

Поред поменутог слабијег интернета, неких већих потешкоћа за ученике није било.