https://www.educaplay.com/learning-resources/5973770-learning_resource.html
https://quizlet.com/_8fw2zn?x=1qqt&i=2on4uw
Циљ часа: Усвајање знања о појму раствора и растворљивости супстанци.
Очекивани исходи: На крају часа ученик ће знати:
- шта су раствори,
- шта чини раствор,
- како се праве раствори,
- да разликује растварач од растворене супстанце у раствору,
- да препознаје и прави засићен, незасићен и презасићен раствор.
По увођењу ванредног стања, одлучила сам се, да са својим ученицима комуницирам преко Google учионице. Отварањем учионице и слањем кодова за придруживање, моји ученици су били одушевљени.
Ученици су се веома брзо придружили учионици и наш рад се наставио без школске учионице. Преко учионице сам ученицима слала презентације, видео снимке, квизове, тестове, игрице и постављала различите задатке. Одговарали су редовно. Проследила сам ученицима и упутства за коришћење Google учионице. Метода активног учења, интерактивна настава, проблемска настава се показала прихватљива. Комуникација је била одлична. Ученици су били мотивисани за рад, сталним подстицањем наставника на рад, давањем позитивних коментара на задатке, објављивањем најбољих презентација и радова.
Рад преко Google учионице био је ефикаснији јер су се могла истовремено прикључити сва одељења седмог разреда. Ученици су се радовали сваком новом задатку. Њихови радови су били доступни и видљиви и родитељима, као и повратне информације наставника.
Мој рад у учионици допринео је унапређењу мојих резултата и жељених исхода. Била је то добра презентација и мене као наставника. Сви смо били задовољни и ученици и родитељи, као и ја.
Google учионица
користила сам рачунар и понекад импровизована наставна средства да ученицима приближим наставне садржаје.
Educaplay - веб алат помоћу којег сам израђивала задатке за уводни део часа, да се подсетимо или завршни, за проверу усвојених знања.
Guizlet - веб алат који сам користила за обраду наставних садржаја или у завршном делу часа, да поновимо најважније појмове.
CD - Демонстарциони огледи и лабораторијске вежбе из хемије - видео снимци - ИК Герундијум
- И. Вуковић, А. Влајић, Хемија 7, уџбеник за седми разред основне школе, ИК КLETT
- Ј. Адамов, Н. Макивић, С. Олић, Хемија 7, уџбеник за седми разред основне школе, ИК Герундијум
- е-учионица
На основу евалуације часа путем изјашњавања или урађених задатака на крају часа схватила сам да су ученици усвојили и разумели градиво.
Ученици су више анимирани јер се могу приказати различити садржаји у односу на рад у школској клупи. На основу анкете преко мејла ученицима су се веома допале различите активности приликом извођења наставе, утврђивања градива и процене знања. Највише воле провере у различитим веб алатима.
Родитеља
Родитељи су ме подржали при формирању ученичких мејлова или су ученици радили преко родитељских мејлова. Пратили су обавештавања и коментаре наставника. Помагали су им при раду у учионици. Њихова подршка је била моја мотивација да настава на даљину буде деци занимљивија.
Предности: Ученици су били активно укључени у наставу, прегледали су материјале, гледали лабораторијске вежбе, радили неке вежбе самостално па се снимали, радили задатке. Могла сам да им шаљем различите тестове, задатке, игрице, квизове...Лако се прати рад ученика а и родитељи могу да виде сав њихов рад.
Недостаци: Нису баш сви ученици увек укључени у наставу због техничких могућности и лошег интернета, или финансијског стања.
Предности: Могу да прегледају материјале и неколико пута. Лакше раде домаће задатке. тестови се аутоматски оцењују. Боља организација времена за учење.
Недостаци: Лош интернет, техничке могућности ученика или финансијско стање.
Настава на даљину се показала ефикасна. Ученици су је заволели. По њиховој жељи и у следећем разреду, од септембра, ниче нова Google учионица, у комбинацији са школском учионицом.