• ЈПД

#679: Осмех познатих - истраживање изгледа фиксних протетских надокнада код јавних личности

Опште информације

  • Наставник:
    Зорица Шћекић
  • Назив школе:
    Зуботехничка школа, Београд (Звездара)
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Звездара
  • Предмет:
    Фиксна протетика III-вежбе
  • Одељење:
    IV-1,IV-3
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ истраживачког рада у онлајн настави је да подстакнем и научим ученике завршне године да посматрају протетске надокнаде јавних личности из угла зубног техничара. Да примењујући стечена знања, уоче неправилности у изгледу протетских надокнада и пронађу решења за њих.


Детаљан опис

Током школске 2019/20.годину са овом групом ученика спроводила сам саморегулисано учење,кроз фазе планирања, праћења и евалуације. На овај начин ученици су научени да процењују сопствено постигнуће на основу поређења са постављеним критеријумима, извлаче закључке о постигнућу, односно узроцима свог успеха или неуспеха (ове активности смо спроводили често кроз рад у пару или групни облик рада).
Час је замишљен као истраживачко -пројектна настава. Ученици у у гугл учионици добили документ са детаљним упутством. Први корак је био да се група подели на два дела(сваки део има по 5 ученика). Затим се сваки део групе договара: први корак је да изаберу 3-5 јавних личности (са напоменом из које области-глумци,певачи...),други корак је да препознају на фотографијама каква је фиксна надокнада и које су грешке,следећи корак је да одаберу личност која по њиховој процени има протетску надокнаду са највише грешака. Затим да по корацима појасне грешке и на крају да представе како би они то решили..
Сваки корак смо заједно прошли,јер је услов д се пређе на други корак да прво предходни заједно анализирамо..
На крају се обе презентације поделе у гугл учионици и онда процењујемо радове. Једни другима уз образложење оцене рад,затим ја дам своје оцене и сумирамо резултате.
Задатак је постављен као завршни рад у оквиру систематизације градива.Трајање истраживачког рада је две недеље. Задаци су поређани од једноставних ка сложенијим.


Платформе и опрема

Гугл учионица, вибер група,мејл.


Дигитални алати

Зум платформа


Литература

1. Трифуновић Д., Радуловић С., Кандић М.., Настић М., Петровић А., Станишић-Синобад Д.,(1992.г.), Стоматолошка протетика предклиника; Београд; Завод за уџбенике и наставна средства - Београд
2. Грковић Б., Теодосијевић М.,(2002.г.), Технологија зуботехничког материјала;Завод за уџбенике и наставна средства - Београд
3. Трифуновић Д., Јанковић О., (2001.г), Фиксна протетика 1; Београд ; Завод


Самопроцена часа

У комуникацији са ученицима.


Предности и потешкоће за наставнике

На крају овог истраживачког пројекта добила сам веома важне информације о томе како ученици матуранти на крају свог школовања процењују изглед протетске надокнаде и шта је по њиховом мишљењу најважније. У складу са тим сазнањима на стручном већу можемо направити стратегију како да побољшамо квалитет наставе.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су постављени у улогу посматрача који има знање о правилима израде фиксних надокнада. Кроз групни облик рада креирана је средина за учење заснована на поверењу у којој је ученицима омогућено да препознају и слободно изразе/размене сопствена мишљења и знање, као и да препознају начињене грешке које су у вези са одређеном активношћу и садржајем. Оваквим активностима повећава се мотивација код ученика,подстиче се аналитичко мишљење и развија љубав ка професији.


Коментар

Специфичност наставе Фиксна протетика вежбе је у практичном раду и изради протетских надокнада. Кроз онлајн наставу то није изводљиво, па сам на овај начин ученике поставила у улогу зубних техничара. Они су кроз занимљив задатак, показали своје знање.