https://docs.google.com/presentation/d/1uHArhQOMm7pwYZ6FaJOumc7SNR0dY7cfZ5fZAuLmM-U/edit?usp=sharing
Циљ истраживачког рада у онлајн настави је да подстакнем и научим ученике завршне године да посматрају протетске надокнаде јавних личности из угла зубног техничара. Да примењујући стечена знања, уоче неправилности у изгледу протетских надокнада и пронађу решења за њих.
Током школске 2019/20.годину са овом групом ученика спроводила сам саморегулисано учење,кроз фазе планирања, праћења и евалуације. На овај начин ученици су научени да процењују сопствено постигнуће на основу поређења са постављеним критеријумима, извлаче закључке о постигнућу, односно узроцима свог успеха или неуспеха (ове активности смо спроводили често кроз рад у пару или групни облик рада).
Час је замишљен као истраживачко -пројектна настава. Ученици у у гугл учионици добили документ са детаљним упутством. Први корак је био да се група подели на два дела(сваки део има по 5 ученика). Затим се сваки део групе договара: први корак је да изаберу 3-5 јавних личности (са напоменом из које области-глумци,певачи...),други корак је да препознају на фотографијама каква је фиксна надокнада и које су грешке,следећи корак је да одаберу личност која по њиховој процени има протетску надокнаду са највише грешака. Затим да по корацима појасне грешке и на крају да представе како би они то решили..
Сваки корак смо заједно прошли,јер је услов д се пређе на други корак да прво предходни заједно анализирамо..
На крају се обе презентације поделе у гугл учионици и онда процењујемо радове. Једни другима уз образложење оцене рад,затим ја дам своје оцене и сумирамо резултате.
Задатак је постављен као завршни рад у оквиру систематизације градива.Трајање истраживачког рада је две недеље. Задаци су поређани од једноставних ка сложенијим.
Гугл учионица, вибер група,мејл.
Зум платформа
1. Трифуновић Д., Радуловић С., Кандић М.., Настић М., Петровић А., Станишић-Синобад Д.,(1992.г.), Стоматолошка протетика предклиника; Београд; Завод за уџбенике и наставна средства - Београд
2. Грковић Б., Теодосијевић М.,(2002.г.), Технологија зуботехничког материјала;Завод за уџбенике и наставна средства - Београд
3. Трифуновић Д., Јанковић О., (2001.г), Фиксна протетика 1; Београд ; Завод
У комуникацији са ученицима.
На крају овог истраживачког пројекта добила сам веома важне информације о томе како ученици матуранти на крају свог школовања процењују изглед протетске надокнаде и шта је по њиховом мишљењу најважније. У складу са тим сазнањима на стручном већу можемо направити стратегију како да побољшамо квалитет наставе.
Ученици су постављени у улогу посматрача који има знање о правилима израде фиксних надокнада. Кроз групни облик рада креирана је средина за учење заснована на поверењу у којој је ученицима омогућено да препознају и слободно изразе/размене сопствена мишљења и знање, као и да препознају начињене грешке које су у вези са одређеном активношћу и садржајем. Оваквим активностима повећава се мотивација код ученика,подстиче се аналитичко мишљење и развија љубав ка професији.
Специфичност наставе Фиксна протетика вежбе је у практичном раду и изради протетских надокнада. Кроз онлајн наставу то није изводљиво, па сам на овај начин ученике поставила у улогу зубних техничара. Они су кроз занимљив задатак, показали своје знање.