pisana priprema akuserstvo i ginekologija sa negom vezbe konkurs.pdf
https://www.thinglink.com/scene/1310569981263478786
https://learningapps.org/watch?v=p080s6y1t20
https://learningapps.org/watch?v=pq2c9u0y520
http://linoit.com/users/sladjastan/canvases/%D0%90%D0%BA%D1%83%D1%88%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE %D1%81%D0%B0 %D0%BD%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%BC- %D0%B2%D
Циљ часа: Стицање основних знања код ученика везано посматрање труднице и утврђивање промена које се дешавају током трудноће, порођају и прођајним добима, инструментима и материјалима који се користе при извођењу нормалног порођаја.
Исходи часа: Ученик зна да објасни промене које се дешавају код жене током трудноће. Ученик зна да доведе у везу активност медицинске сестре у од порођајно доба. Ученик зна да групише понуђене инструменте и материјале за одређен сет који се користи у порођају.
Настава на даљину одвија се у Google classroom и Skype где ученици унутар интернет учионице и Skype програма активно учествују на часу.
Активност наставника: Наставник у интернет учионицу поставља линк са датим вежбама,користећи алате Thinklink, Learning apps. Наставник поставља у интернет учионици материјал путем алата Thinglink и даје ученицима инструкције везано за задатак ( кликом на сваку иконицу на слици отварају се поља која појашњавају дату промену у трудноћи. Ученицима даје јасне инструкције везано за задатак користећи алат Learning apps ( када ученик приступи вежби на почетном екрану види упутство за извођење вежбе, у првој вежби сврстати активност медицинске сестре у одеђено порођајно доба. У другој вежби, разврстати материјал према намени за одређен сет који се користи при вођењу нормалног порођаја). Након завшеног часа наставник у алтату Линоит , даје инструкције ученицима да своје утиске након одржаног часа могу поставити на Линоит табли. Наставник даје одговоре на постављена питања.
Активност ученика: Ученици заједно са наставником дискутују о материјалу који је наставник послао путем алата Thinglink везано за тему промене у које се дешавају у трудноћи. Ученик, размишља, анализира, повезује, закључује, износи своје мишљење. Поставља питање наставнику у случају нејасноћа везано за задатак. Након завршене вежбе у алату Learning apps ( трајање вежбе наставник прецизира ученицима) , ученици сликају завршни екран вежбе и шаљу наставнику слику у интернет учионицу у опцији школски рад.
Google classroom, Skype
Learning apps,Thinglink, Linoit
На занимљив и креативан начин ученицима је приказана вежба где могу да примене своја усвојена знања.
Литература: Д. Младеновић, З.Младеновић- Богдановић, А. Младеновић - Михаиловић, Гинекологија и акушерство са негом, Завод за уџбенике и наставна средства , Београд, 2005.
Након одржаног часа задовољна сам активношћу ученика и њиховом заинтересованошћу за овакав интерактиван рад. Остварен је циљ часа као и исходи, што сам могла видети на основу урађених вежби.
Ученици су у директној комуникацији са наставником изнели своје мишљење, задовољни су оваквим видом наставе, активно су могли да учествују на часу, применили су своја усвојена азнања, вештине и искуства са клиничких вежби са датим задатком.
Подршка супруга који је бодрио моју жељу да са традиционалног начина рада у учионици направим квалитетан наставак рада у настави на даљину. Стечена знања ученици могу конкретно да примене у реалним ситуацијамаа,када се за то стекну услови.
Предности:
брига о властитом здрављу и здрављу других
наставник располаже временом да се припреми за час,
у сваком моменту ученику сем усменог одговора може да понуди увек и додатни материјал који ће му појаснити нејасноће и дати одговоре на питања,
економичан начин рада,
развија додатне вештине,
стиче нова искуства,
усавршава се,
Потешкоће:
добра рачунарска писменост
услови за наставу на даљину ( уређаји, интернет, радно окружење у кући)
радно време не ограничено траје
Предности:
брига о властитом здрављу и здрављу других,
неговање тимског рада
већа могућност за истраживачки рад,
подстиче самосталност, иницијативност
Недостаци:
Услови за рад на даљину ( уређаји за рад, услови за рад у односу на породично окружење)
већа отерећеност ученика
Задовољна сам досадашњим радом и као наставник и као родитељ. Честитам свим просветним радницима који су на најбољи могућ начин дали свој максимум за овакав изазов!