• ЈПД

#680: Пројекат - Падежи

Опште информације

  • Наставник:
    Биљана Кнежевић
  • Назив школе:
    Десанка Максимовић, Београд (Звездара)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Звездара
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    7/3
  • Број ђака:
    6 у изради пројекта и 50 тестираних ученика
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљеви часа: овладати основним законитостима српског књижевног језика - падежног система, стицање основних знања о улози и значају језика, овладавање радом у онлајн алату Prezzi, оснаживање дигиталних компетенција ученика, компетенције сарадње, комуникације и рада са подацима.
Исходи: разликовање основне функције и значења падежа, употребљавање падежних облике у складу са нормом, самостални рад у алату Prezzi, сналажење у онлајн окружењу.


Детаљан опис

Ученике сам мотивисала уводном анкетом у облику дискусије у алату Linoit са темом Да ли је потребно учити граматику/правопис када већ знамо да говоримо српски језик и стекла увид у њихове ставове, позвала оне ученике који желе да учествују у пројекту.
Задатак: направити лекцију о падежима за самостални рад.
Преко гугл учионице поделила сам нову Лино таблу, па су се занитересовани ученици јавили и изјаснили шта желе да раде.
Направила сам презентацију у алату Prezi са задацима на насловном слајду и без унутрашњег садржаја, поделила и дала задатак да саме открију како ради, одаберу окружење. Радиле су истовремено, а за комуникацију користиле вајбер групу.
Свако је обрадио један падеж.
Са ученицама сам путем вајбера контактирала индивидуално и групно. Најчешће бих једној од њих пружала упутства и информације, а она би их поделила са осталима.
Други део је била израда квиза у Презију. Ученице су одабрале питања, користиле су као основ већ постојећу презентацију квиза.
Ја сам урадила игрице за вежбање по нивоима знања у алату Purposegames. Направила сам тест за проверу знања у алату Testmoz.
У завршном делу урадили смо евалуацију путем Лино табле и вредновање рада путем вајбера.
Лекција је достављена путем гугл учионице ученицима седмог и осмог разреда.
На овај начин ученици су активно учествовали у учењу и увежбавању правећи презентације у алату у коме пре нису радили.
Као мотивацију за будуће активности заинтересовала сам их за израду едукативних игрица.


Платформе и опрема

У свом раду користим гугл учионицу, за часове уживо Дискорд и видео вајбер позив/групу, платформу Дискорд.
Током овог рада користила сам лаптоп.


Дигитални алати

Prezi омогућава израду занимљивих презентација у којима се кључни подаци поствљају на динамичан начин, служиле су за обраду и вежбање (квиз) појединачних падежа.
Лино табла је служила за размену мишљења.
Purposegames, алат за израду едукативних игрица, служио је за увежбавање знања по нивоима (основни, средњи, напредни).
Testmoz за проверу са повратном информацијом ученицима и наставнику.


Литература

Граматика и радна свеска за седми разред, Весна Ломпар, Клет, Београд


Самопроцена часа

Требало оставити више времена за рад - тако би ученици овладали и радом у алату Purposegames.
Час има све елементе за самостални рад: систематична област са појединим лекцијама и вежбањима, обједињеним вежбањима по нивоима и провера знања са повратном информацијом.
Ученици су одклично сарађивали међусобно и са мном, постигнут је тимски дух.


Оцена ученика

Уз помоћ Лино табле поставила сам ученицима задатак - питања: требало је да процене колико су научиле о падежима и раду у Презију, да ли су добро сарађивале, шта је требало променити и шта мисле о оваквом начину рада.
Ученице су задовољне својим постигнућима, сматрајуда су оствариле исходе. Сматрају да је овакав начин рада занимљив и желе да им припремим нове задатке. Допао им се тимски рад.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: могуће је организовати своје време и радити и ноћу. Пласира се целокупна област коју ће ученик обрадити у складу са својим слободним временом.
Потешкоће: проток интернета, сувише честа комуникација са ученицима, одсуство слободног времена. Ученици не воде рачуна о квалитету рада, већ само о томе да су прошли кроз садржај, тест, игрицу...


Предности и потешкоће за ученике

Предности: организују своје време и уче када им одговара, чак и тест раде у распону од 12 сати а не у одређеном тренутку. Могу да виде обавезе у целини, јасни рокови. Могућност сарадње са другим ученицима. Пренос одговорности на ученика. Индивидуални контакт са наставником.
Потешкоће: несалажење у раду са различитим алатима. Одсуство живе речи и контакта са наставником.


Коментар

Ученицима је много занимљивије да уче када су у улози наставника, као што су били сада. Воле да истражују, па је им је у школи често досадно. Овако постоји лични контакт са дететом, што ми се свиђа.