14. Притисак чврстих тела (утврђивање) (1).pptx
https://www.rts.rs/page/school/ci/lesson/3062//pritisak-cvrstih-tela---utvrdjivanje.html
https://www.rts.rs/page/school/ci/lesson/4840//pritisak---sistematizacija.html
Циљеви часа су утврђивања и провера знања o физичкоj величини притисак, као и о притиску чврстих тела.
ИСХОДИ
На крају часа ученик ће бити у стању да:
- демонстрира притисак чврстих тела,
- примени зависност притиска од нормалне силе и величине додирне површине на конкретним примерима,
- решава квантитативне задатке из притиска чврстих тела (одређује запремину, израчунава масу, тежину и притисак чврстог тела),
- претвара веће јединице за притисак, силу, масу и површину у мање и обрнуто.
Час је започет са демонстрацијом огледа са балоном и рајсндлама, како би ученици схватили зависност притиска од нормалне силе и величине додирне површине. На овај начин ученици се мотивишу, повећавају им се интересовања за изучавање градива, као и за самостално извођење огледа, при чему стичу умења и вештине на конкретним примерима и конкретизују примену теоријских знања. Након тога путем одговарајућих питања и задатака различите форме извршена је синтеза битних чињеница и закључака у вези са притиском чврстих тела, а њиховим обнављањем је омогућено да их ученици у потпуности разумеју и трајно усвоје.
Camtasia
Powerpoint
- ФИЗИКА 6, уџбеник и збирка за 6. разред основне школе, Марина Радојевић, Кlett 2019.
- ФИЗИКА 6, уџбеник и практикум за 6. разред основне школе, Мићо М. Митровић, САЗНАЊЕ 2019.
- ФИЗИКА 6, уџбеник и збирка за 6. разред основне школе, Катарина Стевановић, Марија Крнета, BIGZ 2019.
Самопроцену часа радим увек, одговарајући на следећа питања:
- Да ли сам реализовао/ла све планиране активности?
- Да ли је временска динамика часа испоштована?
- Шта бих урадила другачије?
- Да ли сам мотивисао/ла ученике за учење?
Овај пут нисам могла доћи до одговора на питање јесам ли задовољна атмосфером на самом часу као и које тешкоће су се појавиле?
Директна евалуација није рађена, сем ако се узме у обзир одзив ученика који су послали радове за последњи час у оквиру ове наставне теме, где сам их замолила да га одрадимо систематизацију наставне теме заједно. Одзив је био јако велики, а коментари ученика у вези са онлајн часовима физике су били више него задовољавајући.
Школе
Из школе сам узела наставна средства, неопходна за огледе које сам изводила.
Предности овакве наставе се огледају у томе што су платформе релативно лаке за употребу. Овакав вид наставе ми је био занимљив, подстакао је моју креативност, а била сам у прилици и да унапредим сопствене дигиталне компетенције. Нисам имала неких већих потешкоћа у реализацији.
Предности за ученике се огледају у доступности широког спектра информација, као и
могућности едуковања везаних за алате који се користе у овом облику наставе. Једини недостатак за њих је заправо што не постоји директан контакт са наставником.