• ЈПД

#681: ПРИТИСАК ЧВРСТИХ ТЕЛА - настава утврђивања градива путем телевизије за шестаке

Опште информације

  • Наставник:
    Слађана Николић
  • Назив школе:
    Милан Ђ. Милићевић, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Физика
  • Одељење:
    6. разред
  • Број ђака:
    сви ђаци 6. разреда у Србији
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљеви часа су утврђивања и провера знања o физичкоj величини притисак, као и о притиску чврстих тела.
ИСХОДИ
На крају часа ученик ће бити у стању да:
- демонстрира притисак чврстих тела,
- примени зависност притиска од нормалне силе и величине додирне површине на конкретним примерима,
- решава квантитативне задатке из притиска чврстих тела (одређује запремину, израчунава масу, тежину и притисак чврстог тела),
- претвара веће јединице за притисак, силу, масу и површину у мање и обрнуто.


Детаљан опис

Час је започет са демонстрацијом огледа са балоном и рајсндлама, како би ученици схватили зависност притиска од нормалне силе и величине додирне површине. На овај начин ученици се мотивишу, повећавају им се интересовања за изучавање градива, као и за самостално извођење огледа, при чему стичу умења и вештине на конкретним примерима и конкретизују примену теоријских знања. Након тога путем одговарајућих питања и задатака различите форме извршена је синтеза битних чињеница и закључака у вези са притиском чврстих тела, а њиховим обнављањем је омогућено да их ученици у потпуности разумеју и трајно усвоје.


Платформе и опрема

Camtasia


Дигитални алати

Powerpoint


Литература

- ФИЗИКА 6, уџбеник и збирка за 6. разред основне школе, Марина Радојевић, Кlett 2019.
- ФИЗИКА 6, уџбеник и практикум за 6. разред основне школе, Мићо М. Митровић, САЗНАЊЕ 2019.
- ФИЗИКА 6, уџбеник и збирка за 6. разред основне школе, Катарина Стевановић, Марија Крнета, BIGZ 2019.


Самопроцена часа

Самопроцену часа радим увек, одговарајући на следећа питања:
- Да ли сам реализовао/ла све планиране активности?
- Да ли је временска динамика часа испоштована?
- Шта бих урадила другачије?
- Да ли сам мотивисао/ла ученике за учење?
Овај пут нисам могла доћи до одговора на питање јесам ли задовољна атмосфером на самом часу као и које тешкоће су се појавиле?


Оцена ученика

Директна евалуација није рађена, сем ако се узме у обзир одзив ученика који су послали радове за последњи час у оквиру ове наставне теме, где сам их замолила да га одрадимо систематизацију наставне теме заједно. Одзив је био јако велики, а коментари ученика у вези са онлајн часовима физике су били више него задовољавајући.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Из школе сам узела наставна средства, неопходна за огледе које сам изводила.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности овакве наставе се огледају у томе што су платформе релативно лаке за употребу. Овакав вид наставе ми је био занимљив, подстакао је моју креативност, а била сам у прилици и да унапредим сопствене дигиталне компетенције. Нисам имала неких већих потешкоћа у реализацији.


Предности и потешкоће за ученике

Предности за ученике се огледају у доступности широког спектра информација, као и
могућности едуковања везаних за алате који се користе у овом облику наставе. Једини недостатак за њих је заправо што не постоји директан контакт са наставником.