• ЈПД

#683: Буквар Београда - пројекат чији је продукт e-књига о знаменитостима Београда, од А до Ш.

Опште информације

  • Наставник:
    Љиљана Лазаревић
  • Назив школе:
    Михаило Петровић Алас, Београд (Стари Град)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Стари град
  • Предмет:
    Пројектна настава
  • Одељење:
    2/2
  • Број ђака:
    25
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    комбиновани

Презентација

Буквар Београда пдф.pdf

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=DJia0EjTIJo

https://issuu.com/ljiljanalazarevic-gmail/docs


Циљ и исходи наставе

Циљ: Оспособљавање ученика да самостално у дигиталном окружењу представе знаменитости Београда, а уз сарадњу са вршњацима у циљу социјализације на даљину.
Исходи:
По завршетку пројекта, ученик ће бити у стању да самостално:
- користи дигиталне алате и платформе: ZOOM, Power Point, Paint, Youtube, Kiddle;
- безебедно и правилно користи интернет за потребе истраживања;
- анализира податке и препозна битне информације;
- дизајнира изглед странице;
- сарађује са вршњацима у онлајн окружењу.


Детаљан опис

1. фаза- Brainstorming - избор теме
Користећи ZOOM платформу и Brainstorming методу, изабрана је тема која ће се истраживати. Идеја је била да поводом Међународног дана књиге, направимо нашу е-књигу. Сваки ученик је изабрао по једно слово азбуке, неки су додатно урадили 2 слова.
2. фаза - израда слајда у Power pointu
Сваки ученик је добио детаљна упутсва о могућим изворима података (Kidddle/ Google), као и обезбедном претраживању и понашању на интеренту. Добили су инструкције о форми рада - фонт, писмо и величина слова.
Сваки ученик је имао слободу да самостално одабере знаменитости које сматра важним за Београд, да изабере дизајн странице и да самостално уреди фотографије и текст. Након завршене странице/слајда, сачували су страницу као JPEG фотографије, користећи програм Paint.
Након тога, у одређеном року послали су готове фотографије учитељици.
Користећи ZOOM платформу, изабрали смо од урађених дечјих цртежа корице и музику која ће пратити е-књигу. Бојарка је изабрана као градски плес који је био попуаларан на баловима на двору.
Радови су поређани од kорице до корице, од А до Ш и конвертовани у PDF формат помоћу алата NAPS2. Користећи платформу Issu.com, цео документ је публикован као е-књига и постављен на њихов сајт.
Након тога, користећи програм Flash back express, цео документ је снимљен са додатом музиком и објављен на You tube каналу.


Платформе и опрема

ZOOM, viber, gmail, Issu publisher, Youtube, NAPS2, Paint, online converter from you tube to MP3 format, NAPS2,


Дигитални алати

ZOOM - за комуникацију,
Power point- за израду страница,
Paint- конвертовање странице из Power point у JPEG формат ,
email - за слање радова
Flash back express- снимање е-књиге у форму видео записа,
MP3 konverter- конвертовање музике са You tube у MP3 формат,
NAPS2 - конверотавње фотографија у PDF формат,
ISSU PUBLISHING- конвертовање PDF формата у е-књигу,
You tube - за публиковање е-књиге.


Литература

Онлајн документа


Самопроцена часа

Процењивала сам активност ученика, одговарање на захтеве, креативност у изради и дизајнирању странице, развој дигиталних компетенција, језик и изражавање, селектовање и рад на подацима, међусобну сарадњу и комуникацију са осталим ученицима.
Овај пројекат је веома брзо и веома успешно реализован.


Оцена ученика

Ученици су показали велико интересовање за рад, а касније и одушевљење продуктом Посебно су истакли то што им је у време када нису били у контакту и нису могли да се друже, ово био први заједнички рад и да су се поново осетили као да су одељење и да су сви заједно.
Рад у дигиталном окружењу им је био занимљив и то им је била посебна мотивација. Инетрактивност им је била посебно драгоцена.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су подржали пројекат у смислу контролисаног коришћења web претраживача и приликом слања дечјих радова.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
- добро познавање web алата и руковање њима, као и онлајн платформи;
- иновативност;
- могућност пројектног модела наставе;
- наставник је у улози ментора и фацилитатора;
Потешкоће су биле минималне. Завршне активности су подразумевале већи ангажман наставника.


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
- припремљеност/ предзнање ученика да користе дигиталне алате,
- упознавање и оспособљавање за рад у дигиталном свету;
- интерактивност ученика и међусобна сарадња;
- висок степен мотивације;
Потешкоће:
- нису могли потпуно самостално да пошаљу документа.


Коментар

Овај пројекат се на иницијативу ученика наставио. Тренутно га обогаћују истражујући о знаменитим личностима Београда, такође по азбучном реду. План је да се Буквар Београда допуни тим материјалима, да се такав публикује као е-књига, а у оквиру предузетништва, у наредној школској години и одштампа.