ТАМО АМО ПО БАНАТУ-eTwinning.pdf
https://youtu.be/PbG1VDYblnk
https://youtu.be/YXwlnHCRKPM
https://matchthememory.com/zivotinje_banata
https://matchthememory.com/ugrozene_biljke_carske_bare
https://wordwall.net/play/2126/710/106
https://wordwall.net/play/2094/268/700
Исходи овог пројекта усмерени су на развој међупретметних компетенција:
1. развој дигиталних компетенција- самопоуздано и критичко коришћење информационих и комуникационих технологија за рад, одмор и комуникацију,
2. компетенција за учење,
3. одговоран однос према здрављу,
4. сарадња,
5. комуникација на матерњем језику- способност изражавања и тумачења концепта, мисли, осећања, чињеница и мишљења у усменој форми.
Током трајања приojекта радило се на различите начине. Најпре је извршена обука ученика за коришћење eTwinning платформе, кроз слање презентације и консултација преко платформе Zoom у великим групама и индивидуално. Дата су усмена упутства у мањим групама, ученицима, како да изврше преглед и класификацију својих материјала насталих током посета, који самостално по датом упутству треба да селектују и додају на Tween space live . Дошло је до размена са ученицима, поделили су своје доживљаје и опсервације коментаришући теме на платформи . Кроз разговор у великој групи дошли смо до материјала за квизове и друге on line игре којима смо презентовали најзанимљивије у оквиру пројекта .
Активности ученика на платформи- Презентација домаћих задатака у другој (дигиталној) форми : дељење материјала у виду фотографија, писање писама друговима , дељење утисака и стеченог знања током пројекта на страницама Tween spacе live.Снимање и постављање видео порука. Прављење фото колажа од расположивих фотографија у пару и индивидуално. У мањим групама, тимовима који су формирани на основу интересовања. Ученици су писали сценарија и по њима снимили ТВ емисије или неки други вид презентације пројекта.
eTwinning, Zoom, Youtube, рачунар
Power Point , Wordwall, matchthememory.com, видео едитор
Упутства за коришћење програма
Самопроцена је рађена кроз процену остварености исхода. Сваки од предвиђених исхода је остварен и премашена су очекивања учитеља.
Евалуација пројекта урађена је преко google упитник за децу и родитеље, чији су резултати постављени на eTwinning платформи. Ученици су дали највише оцене за реализацију овог пројекта.
Родитеља
Новонастала ситуација је захтевала веће и другачије ангажовање ученика и родитеља. Требали су самостално да савладају рад на eTwinning платформи , пратећи упутства са ппт презентације и користећи оn lini консултације . Ученицима од 8 година, неопходна је била помоћ родитеља при обуци.
Ова активност је планирана и пре проглашења пандемије у другачијој форми, те се и наставник морао прилагодити ситуацији. Неопходно је било израдити материјал и упутства за родитеље и децу што је додатно оптерећење. Осмишњавање форме задатака и начин( алат) који ће омогућити ученицима да сарађују је био изазов у коме су сами ученици дали допринос и предлоге.
Највећи проблем је био што је овај пројекат планиран да се реализује у редовној настави, а техничка средства, обука и помомоћ при раду добије од учитеља у учионици.
Ученици су уз помоћ родитеља и добијене презентације требали да свладају коришћење платформе.
Рад на овом пројекту у целости је за ученике и учитеља био истраживачки рад о могоћностима учења на е Тwinningu. Био је ово прави изазов за све учеснике пројекта али и за родитеље који су у самом почетку имали улогу наставничког асистента. Уз све тешкоће, највећи допринос рада на овом пројекту је повезивање ученика, сарадња и
њихово дружење током рада на задацима уз савладавање основа рада на рачунарима.