Сви линкови су део презентације, па овде наводим само неке:
https://classroomnumber4.blogspot.com/2020/04/the-stay-home-superheroes.html
https://view.genial.ly/5eabd0fb32376f0d7de387e5/interactive-image-europe-challenge
https://classroomnumber4.blogspot.com/2020/04/easter-challenges.html
Циљ пројектних активности је повезивање наставника и деце из различитих држава Европе око заједничких тема, подстицање дечије радозналости и креативности, развијање истраживачког духа, подизање еколошке свести, проширивање вокабулара...
Захваљујући учешћу у међународним пројектима ученици усвајају нова сазнања и креирају нове садржаје, комуницирају на енглеском језику са својим вршњацима из Европе, користе разноврсне дигиталне алате, развијају логичко размишљање.
Од школске 2015/2016. године укључујем ученике у међународне пројекте на платформи еТвининг, а ванредна ситуација није нас спречила да наставимо сарадњу са ђацима и наставницима из различитих држава Европе. Наставили смо са предвиђеним активностима, обележавали значајне датуме, одговарали на актуелне теме, итд.
Садржај је примерен узрасту, обилује занимљивим активностима које пружају могућност ученицима да прошире своје знање на различите теме на забаван начин, а тиме је и њихова мотивација већа.
Платформе: Едмодо и еТвининг
Средства и опрема: интернет, рачунар, мобилни телефон, таблет, фотографије
https://edpuzzle.com/, https://www.liveworksheets.com/ и https://www.genial.ly/ (интерактивни садржаји), https://anyflip.com/ и https://www.storyjumper.com/ (е-књиге), https://www.renderforest.com/ (видео), https://www.tricider.com/ (идеје), https://www.greetingsisland.com/ (е-честитке), https://vocaroo.com/ (снимање гласа), https://www.google.com/forms/ (анкета), https://www.zoom.us/ (разговори)
уџбеник, радна свеска и приручник Smart junior 4, Дата Статус, Београд
Реализоване активности су у складу са предвиђеним циљевима пројеката. Ученицима сам, током активности и касније, пружила подршку и повратне информације у виду поруке и коментара.
Ученици су вредновали своје и радове других ученика, а у коментарима и попуњавањем онлајн упитника изразили су задовољство реализованим активностима.
Родитеља
С обзиром на то да се ради о ученицима млађег школског узраста, била им је повремено потребна помоћ родитеља да приступе платформи, а потом и да поставе или пошаљу фотографије.
Такође, велику подршку ми пружају и наставници са којима директно сарађујем у еТвининг пројектима.
Предност је у томе што се пројектне активности спроводе из удобности дома.
Тешкоћу представља одсуство интеракције са ученицима.
Предност овог измењеног начина рада је у усвајању садржаја на занимљив начин уз развијање дигиталних компетенција.
Тешкоћа је у томе што немају сви ученици подједнаке услове, нити интернет.