• ЈПД

#694: Интервју са италијанским астронаутом Луком Пармитано

Опште информације

  • Наставник:
    Марина Станојловић Мирчић
  • Назив школе:
    Љуба Нешић, Зајечар
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Зајечар
  • Предмет:
    Италијански језик
  • Одељење:
    VIII1,2,3
  • Број ђака:
    12
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Интервју са астронаутом.pptx

Корисни линкови

Блог о овом часу објављен је на енглеском језику у оквиру европског конкурса The 2020 STEM Discovery Campaign

https://blogs.eun.org/sdw-blog/2020/05/18/online-conference-with-famous-esa-astronaut-luca-parmitano/

 


Циљ и исходи наставе

Циљ: развијање вештине говора на италијанском језику и позитивно утицање на ученике приликом доношења одлука везаних за будућност и даље школовање.
Исходи: ученик познаје облике футура и лексику везану за одмор, летњи распуст и школовање; ученик је у стању да састави питање и води једноставну конверзацију на италијанском језику.


Детаљан опис

Моји ученици и ја смо имали прилику да упознамо правог активног астронаута Италијана Луку Пармитана и сазнамо све о његовом занимању и начину живота на свемирском броду. Знајући нашу огромну жељу да га упознамо, гдин Стив Шерман је позвао мене и моје ученике да се повежу за интервју са Луком и то је била једна од оних прилика које се не пропуштају, поготово зато што смо код куће због пандемије корона вируса. Наравно, било је и других ученика, углавном из Сједињених Држава, који су пратили занимљиву причу о Луки.
С обзиром да су моји ученици одлучили да буду активни учесници овог интервјуа, припремили су питања. Сви ученици су питања остављали у Гугл учионици како на италијанском, тако и на енглеском језику. Претходно су попунили Гугл упитник за приступ самом интервјуу у Зум апликацији.
Организовала сам ову активност јер неки од мојих ученика желе да буду астронаути и диве се тим људима. Када је интервју започео, водио га је организато Стив постављајући Луки питања која је прикупио од деце која су се пријавила за учешће.
Најинтересантнији део интервјуа је био када је Лука одговорио на питања мојих ученика на италијанском, пошто неки од њих уче италијански као други страни језик у основној школи. Наравно било је и ученика из петог разреда који су више разумели када је Лука говорио на енглеском језику.
Лукина мотивациона прича је била заиста моћна и магична која је свој деци отворила нове видике и помогла да разумejу како је то бити астронаут.


Платформе и опрема

Zoom за видео конференцију и Googlе classroom за прикупљање ученичких питања. Од опреме ученици су користили своје рачунаре или паметне телефоне, а ја кућни лаптоп.


Дигитални алати

Поред Zoom и Googlе classroom, попунили смо упитник Google Forms за ућешће у интевјуу, а приликом постављања питања ученици су користили Bing Translаtor за превођење.


Литература

Чланке са линка: https://sr.axyspace.com/photos-astronaut-luca-parmitano-becomes-italys-1st-spacewalker


Самопроцена часа

Мојим ученицима треба жива реч, али не само од мене путем мојих онлајн часова на Зуму, већ и од изворниг говорника, тако да је интервју са особом која има занимљиву причу неопходна, пре свега, за неговање љубави према италијанском језику, а и за стицање функционалног знања.


Оцена ученика

Чули смо се преко Вибера одмах након интервјуа, послали су ми фотографије које су усликали и њихови осмеси су били довољни да ми дочарају да смо урадили праву ствар.


Опис подршке

То је била подршка од колеге Стива Шермана који је организовао интервју са Луком. Он је био упознат са мојом дугогодишњом зељом да омогућим ученицима упознавање са италијанским астронаутом. Била нам је посебна част кад нас је најавио као специалне госте који, поред Луке, говоре италијански.


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоћа није било јер је мотивација ученика била на високом нивоу пошто се радило о заиста занимљивом саговорнику. Предност је свакако могућност да се уопште дође до таквих људи путем видео линка, који би, под другачијим околностима, вероватно били на свом послу.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су имали мало потешкоћа када су састављали питања, али те граматичке грешке су биле исправљене. Предност је наравно могућност да су по први пут слушали како се потаје астронаут, какво је његово окружење и многе друге занимљивости о животу астронаута.