Стицање нових знања из Природе и друштва: о градовима у Србији (Шабац, Ваљево и Лозница), систематизација градива о историјским догађајима и времену Првог и Другог српског устанка, на Мишару; стицање знања о културним споменицима и светињама Троноши, као и систематизација градива о лику и делу Вука Стефановића Караџића из Српског језик; самосталан истраживачки рад; креативно практичан рад-Ликовна култура; учење и систематизација наученог кроз нивое, Исходи су дефинисани користећи Блумову таксоно
Ове године у мају месецу је планирана наша прва екскурзија, она се није реализовала. У жељи да ученици бар виртуелно обиђу и упознају сва планирана места, дошла сам на идеју да заједно урадимо у оквиру Пројектне наставе Екскурзију.
1. активност ученици су решавали квиз Kahoot са питањима у вези понашања у аутобусу (у оквиру саобраћајних правила);
2.Представљена им је маршута нашег путовања Обреновац-.Мишар-Троноша-Тршић -Обреновац. Путем презентација на classsroom-у ученици су упознали ова места, подсетили се историјских чињеница а онда приступили по групама самосталном истраживачком раду.
3. У оквиру истраживачког рада, по групама имали су задатак да пронађу на интернету и запишу шта је за њих интересантно о градовима Шабац, Ваљево и Лозница.
4. По завршеном задатку, ученици су писане радове слали на платформу classroom, viber, следила је снимана презентација, написаних радова о датим градовима и слање снимака на viber.
5. Практичан рад ученика се огледао да направе мапу места које смо виртуелно обишли.
6. Урађена је и заједничка презентација нашег града.
Овакав рад је допринео развијању код ученика: жељу за упознавањем знаменитих места и градова у Србији као и знаменитих места у нашем граду, овладавањем ИКТ-а, (решавање Kahoot-а, преузимање и гледање Power Piont, коришћење You Tube, размена фотографија у оквиру групе, самостални стваралачки рад, креативност, говорништво-у улози презентера (спикера), снимање филма преко апликације Filmigo од фотографија другара
Користила сам платформу Classroom, Viber, Kahoot, Power Point, Prezi, Filmigo, Googl, You Tube.
Radila sam na laptopu, телефону.
Kahoot-решавање квиза, провера општег знања ученика
You Tube-користећи за гледање краћих филмова
Power Point-(омиљени алат) јер користим приликом презентеције
Prezi-за мене нови начин презентовања али подједнако занимљив
Googl-уместо енциклопедије и за све друге информације
Filmigo-кратак филм од датих фотографија (урадила је ученица)
- Bjekić, D. (2013). Psihologija učenja i nastave u elektronskom obrazovanju. Čačak: Fakultet tehničkih nauka u Čačku Univeziteta u Kragujevcu.
Prezi, tutorijali, link: www.prezi.com/learn
Milošević D. Kurs Alati i tehnologije u elektronskom učenju Link: http://e-lab.ftn.kg.ac.rs/moodle/course/view.php?id=207
Education Technology and Mobile Learning, lista 20 besplatnih alata za kreiranje prazenta
Самоевалуација је урађена на следећи начин, прегледала сам радове ученика, преслушала припремљени материјал, добила повратну информацију 2 квиза и на такав начин имала увид у стечена знања на часу као и на самосталан рад ученика и њихово коришћење и употребу ИКТ-а
По савету колеге урадила сам евалуацију на следеће начине: први да се јаве ученици којима се допао обилазак и као свој допринос томе пошаљу фотографије омиљених места у нашем граду, и други путем Гоогл-мита где су ученици имали задатак да слањем стикера искажу своје задовољство или незадовољство оваквим обиласком и презентацијама и преко Vibera путем анкете.
Родитеља
Од родитеља: на један диван начин су подржали идеју и потрудили се да и ученици могу да на такав начин прате наставу и учествују у раду, у почетку уз њихову подршку а касније по речима родитеља и самостално, што мислим да је велики успех за овај узраст; од колеге који ме је посаветовао, сина, ћерке.
Мишљења сам да је овакав вид наставе ученицима занимљив, савремен, буди истраживачки дух, упућује на предности коришћења ИКТ-а у настави
Сналазила сам се да научим о новим алатима, користећи огромно знање супруга, учествујући на вебинарима (организованим од стране Фондација Темпус- еТвиннинг национални тим за подршку -4 вебинара; Група Клет Србија -5 вебинара; Академија еду. Институт за модерно образовање; ОКЦ-образовно креативни центар) као и искуства и савети ћерке и сина и супруга
Због социјалног статуса и недовољне опремљености (поједини ученици су имали само телефона, али не и компјутера), и зато нису можда могли да у потпуности испрате све активности у оној мери како је то већина радила.
Овакав рад за мене је представљао изазов. Волим да пробам нешто ново, да истражујем, примењујем и стварам. Мени се овакав рад веома допао и већ планирам да у току лета радим на новим примерима наставе примењујући, осмишљавајући наставу, саме часове или неке делове часа, за следећи разред (први) при томе уводећи и родитеље и децу у такав рад од самог почетка.
Пратећи многе вебинаре, онлајн семинаре… користила сам научено а то је Блумову дигиталну таксономију која пренета на наш рад садржи:
(активност са дигиталним алатима од стране ученика)
1. Делање: маркирање-решавање квиза
2. Повезивање: претраживање- коришћење Википедије
3. Примена: покретање, управљање и дељење са групом-рад у оквиру Classroom-a
4. Концептуализација: разоткривање, повезивање- рад у групи
5. Евалуација: коментарисање-повезивање преко Viber-a
6. Креација: снимање, анимирање, режирање-самостално прављење видео снимака
7. Дељење: објављивање-заједнички рад -презентовање и обајвљивљње на You Tubu
Имам сагласности родитеља али они су сами писали и потписивали јер нисмо имали контакте. То су фотографисали као што су и ученици своје радове и слали преко VIBERA