Magija je u rukama nastavnika.pptx
https://www.powtoon.com/s/ffge1aZRb4k/1/m
https://www.powtoon.com/s/ciNgqnKa29L/1/m
https://share.nearpod.com/vsph/82mjHPLVLu
https://view.genial.ly/5ec3ec9d8e243b0d5a33f9e4/horizontal-infographic-lis
http://linoit.com/users/Olga76/canvases/%D0%92%D0%B5%D1%81%D1%82
https://youtu.be/a8upttbBpJU
Циљ часа:Систематизовање знања из књижевности кроз самосталну активност ученика.
Исходи:ученик ће бити у стању да повеже књижевне термине и појмове са обрађеним књижевним делима, одреди врсте обрађених лирских песама, одреди врсте строфе, стиха и риме.
Начин реализације:
Ученици су 12.маја обнављали лирске песме и одлике лирике као књижевног рода.Те недеље су овај наставни садржај пратили путем програма РТС-а. Као додатни подсетник , наставник им је припремио интерактивну презентацију која се налази на овом линку:
https://view.genial.ly/5eb9e1d17792c20d1661a6a5/presentation-poezia-za-shestake
Систематизација лирике започета је обнављањем стилских фигура.Наставник је за обнављање одабрао лекцију са квизом у Нирпод апликацији. Ова веб-апликација омогућила је да се током презентације садржаја о стилским фигурама уметну и питања за утврђивање.Наставник је одабрао две активности после лекције-квиз и повезивање картица.Лекција са игроликим активностима се налази на овом линку:
https://share.nearpod.com/vsph/82mjHPLVLu
Резултати квиза показују да су ученици више пута радили квиз. У коментарима разреда ученици су писали да им је ова игролика активност била корисна за обнављање.Након квиза и игрице у Нирпод апликацији, ученици су радили тест који је направљен у форми Гугл упитника.Овим тестом наставник је проверио колико су ученици савладали одлике лирике и обрађених лирских песама.Квиз се налази на овом линку:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDEwg-gt53YPVt5NN8sgqPiuXmr5x_8SpCnl7S0Ihlid42gQ/viewform
Провером је обухваћено 77 ученика. Велики број ученика је одлично савладао градиво о чему говори висок просек поена на овом тесту.
Наставу на даљину сам реализовала на платформи Гугл учионица.Користила сам рачунар, интернет, уџбенике, различите веб-алате.
Користила сам апликације Нирпод (Nearpod), Каху (Kahoot) , софтвер Powtoon за прављење анимираних презентација, веб-алат Genially за прављење интерактивних презентација, лепљиву таблу Lino.it , Гугл упитнике. Они су наставу учинили занимљивом и динамичном и омогућили су већу ангажованост ученика који су били активно усмерени на учење.
Читанка за 6.разред: ,,Чаролија стварања, Наташа Станковић Шошо, Бошко Сувајџић, Логос, 2019
Граматика за 6.разред: ,,Језичко благо, Светлана Слијепчевић Бјеливук, Наташа Станковић Шошо, Бошко Сувајџић,Логос 2019
Колега
Колегиница која је већ радила у Гугл учионици ми је представила могућности које нуди ова платформа и поделила је своја искуства са мном ,што ми је јако помогло у даљем раду.
Предност је што сам развила своју дигиталну компетенцију и што сам усавршила нове веб-алате, које сам користила током онлајн наставе. Овакав начин рада је омогућио да више ученика буде активно и усмерено на процес учења.Потешкоћа је била што сам у кратком временском периоду морала да савладам рад на новој платформи, као и рад са новим веб-алатима.
Предност оваквог начина рада је што су ученицима били доступни различити интерактивни садржаји за савладавање градива и развијање вештина учења.Ученици су наставне материјале могли да прилагоде свом темпу рада и да контролишу процес учења.
Неки ученици нису били технички опремљени за овакав облик извођења наставе. Многима је недостајала жива реч наставника.