Презентација сајта професорке Јелене Марковић и примери извођења наставе на даљину.pdf
Адреса сајта преко кога се изводи настава на даљину:
http://jelenaetcetera.com/
Дигиталне књиге као продукти пројекта:
http://jelenaetcetera.com/2020/04/23/aprilska-knjiga-prva/
http://jelenaetcetera.com/2020/04/22/8-kapija/
http://jelenaetcetera.com/da-li-zaista-zelite-da-citate-ovu-knjigu/
Заволети речи. Развијање креативности при употреби речи и увид у корисност коришћења кључних речи приликом писања. Развијање и неговање језичке културе, поштовање правила стандардног језика. Оспособљавање ученика за ефикасно комуницирање и званичну писану коресподенцију.
Ученици износе ставове, користе аргументе и процењују сопствене вредности, изражавају размишљања и критичке ставове према проблемима и појавама које запажају. Они описују стања, осећања, расположења и доносе закључке.
Реч је о два сукцесивно вођена процеса креативног писања.
Први је креативни позив и израда писменог задатка који су спонтано добили форму књиге, а други је свесно креирање књиге која се нелинеарно чита.
I На креативни позив и понуђену мелодију ученици пишу 20 асоцијација које постављају на своје зидове Дигиталне комуне, социјалне мреже чији је оснивач професорка. Из велике банке речи, персонификована прича сама израња (у виду јавне објаве) и позива их да јој се придруже у креирању сопствене (до 20 реченица). Коришћене речи су касније капитализоване у радовима, те су добиле нови сјај и изворно, наглашавајуће значење. Тако су настале Априлске поруке са писмима у садејству јер је био дозвољен избор коришћења и ћирилице и латинице.
II Метафора са вратима се продубљује. Сада сам сајт Врата без кључева нуди нову мелодију, два квадрата са иконицама и себе као мотив, а за за узврат тражи само 9 реченица која имају боју, мирис и звук.
Четрдесет проласка кроз замишљена врата је композицијски развстано у 8 тематских целина које су назване капијама. Тако је настала књига под називом 360 реченица у 40 врата за 8 капија.
Све сцене проласка кроз врата имају архетипску снагу, те их професорка смешта у митлошки оквир у уводном делу књиге не кријући одушевљење за оно што се догодило у креативном процесу.
На сајту су сви садржаји транспаретни, а постигнућа ученика је веома лако пратити кроз различите веб додатке (плагинове) на вордпрес платформи.
Вордпрес платформа даје безгранично много могућности уколико постоји воља и жеља за радом.
Сајт Врата без кључева је изграђен коришћењем управо те платформе која омогућава константну интеракцију са ученицима где они сами иницирају комуникацију.
Социјална мрежа изграђена је помоћу додатка PeepSo. Додатак Quiz Maker омугућава лако и забавно креирање квизова, а листа са ученичким именима, процентуалним учинком и временом израде је веома практична. Коришћењем додатка Polls може се креирати анкета и на тај начин добити повратна информација. Додатак Tidio омогућава директну комуникацију са професорком у виду индивидуалних консултација.
Самостално истраживање на интернету и учење о раду вордпреса.
Самопроцена се огледа у константном усавршавању и учењу. Дигитална настава омогућава константан раст и отовреност за нова идејна решења.
Ученици су на својим зидовима писали шта мисле о раду професорке. Спроведена је и анкета да се добије повратна информација. У приложеној презентацији се могу видети одломци резултата, а на сајту су видљиви сви подаци.
Највећа подршка у раду долази од моје шестогодишње ћерке Хане која је својом будном радозналошћу стално присутна и увек спремна да помогне у одабиру правих боја за фонтове.
Са новим алатима и отворености за нова учења наставника, настава постаје много креативнија и забавнија. Постигнућа се прате лако, прегледна су. Сада заиста наставници имају магију у својим рукама само ако имају жељу и вољу да је користе.
Потешкоћа у раду нема, уколико се наставник посвети ономе што воли и у шта верује.
Техничких проблема је било на почетку када је агениција за хостинг забранила прилаз сајту са албанским ип адресама мислећи да су то опасне адресе које могу да угрозе сајт. Све се решава у ходу, професорка је служби описала проблем како је реч о деци која живе на просторима Косова и Метохије и недостаци су брзо отклоњени. Када се деци нешто допада, она сама реагују и драгоцени су сарадници.
Професорка Јелена Марковић ради на Косову и Метохији у две школе. Матична школа нема посебно име, те се једноставно зове Медицинска школа Велико Ропотово, а друга (са мањим фондом часова) је гимназија у Косовској Каменици. Обзором да општине на Косову и Метохији нису понуђене у падајућем менију, навела сам најближу општину у Србији, Врање, место где иначе живим.
Општина Косовска Каменица којој припадају ове две школе део је Косовскопоморавског управног округа.
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BF%D1%88%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%9A%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0