• ЈПД

#718: Настава је на даљину, а магија мог креативног часа музике све ближа менталном здрављу ученика

Опште информације

  • Наставник:
    Милена Благојевић Лазић
  • Назив школе:
    Гимназија, Смедерево
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедерево
  • Предмет:
    Музичка култура
  • Одељење:
    2-4,5,6,7
  • Број ђака:
    81
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

НАЦИОНАЛНЕ ШКОЛЕ У РОМАНТИЗМУ уз Валцер цвећа.pptx

Корисни линкови

Званични сајт музичке секције Гимназије у Смедереву: https://muzickasekcija.weebly.com/
(То је музички сајт који сам ауторски креирала са ученицима током последњих десет година, константно га ажурирам, и користим као електронску књигу у настави)


Циљ и исходи наставе

Током креативне on-line наставе, као дипл. музиколог покушала сам да преобликујем класичну ex катедра наставу кроз:
- музикотерапеутске визуелизацију (Музика се најбоље доживљава широм затворених очију), слушања музике у циљу очувања мент.здравља у пандемијском времену
- иновацијом вођења музичких речника и решавања занимљивог музичког квиза у духу неговања енциклопедијског свезнања.

Подстицање ученичке радозналости, креативности и истраживачких вештина у новом процесу визуелизације музике у музикотерапеутским фоно-анализама

Очување традиционалних вредности наше националне музике, пољуљаних данашњим утицајем медија


Детаљан опис

У самој презентацији сам навела основне параметре часа, па ћу истаћи да су се током неколико тематски везаних часова, ученици упознали и утврдили свезнање о Словенским националним школама путем разл. метода у google учионици:
-писаним Материјалима , усмеравањем на линкове презентација у оквиру мог музичког сајта Гимназије
- музикотерапеутским фоно-анализама дела, примерених ванредном стању. Идући путем личне катарзе, у њима су ученици највише уживали и учили на забаван начин стварајући визуелизацијом сопствене звучне слике .
- поређењем и фоно-анализама истих композиција али различитих музичких жанрова и аранжмана 
- Евалуација теме је успостављена допуњавањем музичких речника (који су ученицима иначе обавезни домаћи сваког часа) којима су проширили палету музичке терминологије, као и забавним музичким квизом


Платформе и опрема

Google учионица, интернет, вибер


Дигитални алати

презентације, сајт (www.muzickasekcija@weebly.com,) youtube

www.allmusic.com

 www.philharmonia.spb.ru

www.мuzikaklasika.com

www.madlenianum.rs


Литература

Маринковић Соња, Музичка култура за гимназије, Београд, Завод за уџбенике, 2010.
МУЗИКА – велика илустрована енциклопедија, Београд, Младинска књига, 2015.
Паладин Александра, Музичка култура 2 за природно-математички смер, Београд, Нови Логос, 2018


Самопроцена часа

На основу ученичких коментара у учионици у систематизацији градива, музичког квиза, музикотерапеутских задатака и вођења музичких речника.

Успешно остварена  синтеза образовног и истраживачког аспекта у презентацији.


Оцена ученика

Путем сагледавања свега што је било у учионици и писања повратних одушевљених коментара.

Вишеструка успешност тематских часова у споју знања, забаве и катарзе духа у пандемијском времену ванредног стања кроз иновативне музико-терапеутске анализе композиција.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Морална подршка: од породице и самих ученика 

Техничка подршка: од предусретљиве колегинице, проф. информатике Слађане Мијаиловић


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:ПОГЛЕД У БУДУЋНОСТ, Креирање часова као мултимедијална настава, усавршавање личне дигиталне компетенције, бољи квалитет наставе
Потешкоће. недостатак времена и даноноћни рад за све моје 4 различите школе у којима радим због фонда часова, недостатак материјала у медијима на платформи РТС-а


Предности и потешкоће за ученике

Предност: Могућност мултимедијалног рада, отварање новог погледа на музику путем необичних музикотерапеутских анализа

Недостатак: Повремени проблеми техничке природе због неједнаког протока и успоравања интернета


Коментар

Музичку академију у Београду сам уписала и завршила са визијом примењене музике у медијима, у којима сам одувек желела да радим. Ипак, за сада, као дипломирани музиколог Факултета музичке уметности у Београду, дугогодишње радим незаслужено у више школа ((ове школске године у 4 (не-музичке школе) предавајући два уметничка предмета „Музичка култура“ и „Уметност и дизајн“)), због чега сматрам да сам професионално оштећена, што ми је и у овој Настави на даљину одузело драгоценог даноноћног времена, за разлику од колега који раде у једној школи. (Можда ће у перспективи Министарство просвете успети да формира обавезни недељни двочас наставе Музичке културе, како од шестог разреда основне школе, тако бар и у неким профилима средњих школа, што би свима нама из бранше то много значило).Но, то ми је дало још већи подстицај да се пријавим на овај диван Конкурс, који одговара мојој природи, а и самим мојим часовима које одувек креирам медијски у сопственој режији.

Истакла бих моје драгоцено искуство у раду са мојом професорком са Музичке академије у Београду, проф.др Соњом Маринковић у рецензији њеног уџбеника „;Музичка уметност за стручне школе“, у издању Завода за уџбенике и наставна средства у Београду, 2002. године, што ми је значило у даљем стручном усавршавању.Тако сам дошла на идеју да у Гимназији у Смедереву, у којој имам највећи број часова,са ученицима оформим Музички сајт www.muzickasekcija.weebly.com, као вид електронске књиге, којег стално заједнички ажурирамо додавајући бројне презентације, коментаре, музичко-енциклопедијске речнике, фоно-анализе, обогаћујући фото-галерију и остале наставне материјале. Мултимедијални начин рада у настави сам показала и креирањем оригиналног и популарног музичког квиза за ученике „Квизимус“, који је спојио и применио знање и забаву на оригиналан начин путем бројних музичких игара, што је недавно својим тв прилогом овековечила и ТВ ПРВА (види се на линку насловне стране сајта). Са талентованим ученицима сам приређивала бројне хуманитарне концерте, негујући њихов таленат, али што је и најдрагоценије за цео живот, хуманост на делу!