https://www.youtube.com/watch?v=28N4ApWIW-4
https://www.youtube.com/watch?v=awNJ-Y1wTZk
https://www.youtube.com/watch?v=t9A5gu60aOM
Пројекат је осмишљен ради очувања наших корена и неговања родољубља, патриотизма и изворних, традиционалних културних вредности путем савремених технологија и креативне онлајн наставе. Циљ пројекта “Родољупче” је развијање и неговање националне свести и идентитета, сарадње, тимског духа, отворености ка решавању проблема, интердисциплинарности, комуникацијских и организационих вештина и способности и ИКТ. Исходи су успешан тимски рад, отвореност ка истраживању, виши ниво дигиталних компетенциј
Пројекат Родољупче је обухватио: слободне активности, пројектну наставу, секцију, грађанско васпитање, српски језик, ликовну културу, музичку културу и свет око нас.
Сарадници на пројекту су били родитељи деце, стручњаци из локалне средине, установе културе које су ученици контактирали. Ученици су подељени у више истраживачких група, према афинитету деце. Уводни део - подела на групе, подела задатака и израда плана активности.
Централна активност: Онлајн истраживање (два часа).
Израда презентације: рад сваке групе, према договору.
Онлајн презентација радова за родитеље и заинтересоване (један час).
Резултати и продукти пројекта: фотографије, ликовни радови, видео снимци, презентација.
Видео снимцима смо на друштвеним мрежама презентовали наше активности.
Евалуација путем анкете је дала одличне показатеље за наредне пројекте и истраживачке активности
Ученици су са пуно љубави и воље реализовали пројекат Родољупче.
Google учионица. Viber група. Мобилни телефони са камерама. Опрема из пројекта Дигитална учионица. Разноврсни ликовни материјали. Сајтови: Музеја, Архива, позоришта, КУД Гусле, Библиотека, Туристичке организације, СПЦ.
Google учионица, Google drive, YouTube, Word Press
Наслов: „Сећање за будућност“ “ Аутор: Марта Иштван Година и место издања: Кикинда 2012.
Наслов: „Виле и палате у Кикинди “ Аутор: Бисерка Илијашев Година и место издања: Кикинда 2010.
Посао креирања пројекта за ученике је био педагошки изазов на који сам одговорила организационим способностима, креативношћу и искуством. Задаци су за децу били изазов, мотивационог карактера. Подстицала сам ученике и родитеље на што већу самосталност деце. Инструкције су биле јасне и нудиле слободу у креативном изразу појединца и групе. Савремена технологија је имала пуну функцију.
Евалуацијом путем анкете.
1. Оцена пројекта “Родољупче” је 10.
2. У групи су сви активни. Раде с пуно љубави и воље.
3. Помоћ смо имали од родитеља и учитељице.
4. Користиће ми да проширим знање о значајним људима и областима културе и уметности мога града.
5. Да идемо уживо и да истражујемо ово што смо радили.
Родитеља
Родитељи су координирали рад групе у којој је њихово дете. Помогли су у прикупљању продуката пројекта. Били смо у сталној отвореној комуникацији. Све у циљу среће и задовољства ученика, који су кроз игру учили и усвајали дигиталне компетенције.
Процена нивоа захтева, процена дигиталних компетенција родитеља и деце и рок за израду пројекта.
Да задрже почетну вољу и мотивацију до краја пројекта.
Пројекат Родољупче може да се примени и у другим градским и сеоским срединама. Волела бих да га поделим са колегама и да се прошири на ширу заједницу. Хвала вам што сте препознали да је Магија у рукама наставника и што нас подржавате.