Природа и друштво - циљеви: усвајање и стицање основних знања о борби српског народа против Турака, коначно ослобођење од Турака и стварање своје државе;
Исходи: схватање значаја Првог српског устанка, битке и истакнуте историјске личности; стицање знања о значају Другог српског устанка; Српски језик-циљ: упознавање са садржајем епске народне песме, подстицање и неговање уметничког доживљаја народне књижевности, развијаразвијање осетљивости за музичке вредности; упозн
Врло често сам у школи у раду са ученицима радила Тематске дане, који су деци били занимљиви.Ученици су били подељени у групе и по узору на Марију Монтесори рад се одвија по центрима.
У овим данима када смо сви код својих кућа то наравно није било могуће урадити на тај начин, али сам покушала да Тематски дан урадим путем часова „на даљину“ како бих и даље задржала тај позитиван дух у раду код својих ученика и разбила једноличност. Ученици су добили задатак да реализујемо заједнички један Тематски дан, самостално али опет као део групе и да међусобно сарађују. Реализовали смо Тематски дан „Ђурђевдан“ кроз предмете Српски језик, Природу и друштво, Ликовну културу, Музичку културу, Народну традицију, а неки од ученика су и славили овај празник. Из српског језика је рађена анализа текста „Стари Вујадин“; Природу и друштво је урађена систематизација путем квиза уз помоћ алата Kahoot, уз праћење часа на ТВ-у и ученици су имали задатак да истражују у оквиру породице и пронађу старе предмете а онда су добили задатак да виртуелно обиђу музеј. На крају су све то илустровали и завршавали задатке у Радној свесци. Из ликовног су цртали како замишљамо лик хајдука у народним епским песмама. Затим су радове фотографисали и преко classroom-a а неко преко Viber-а слали. Музичко -задатак је био да по слуху певају песму „Ђурђевдан“, и да играју коло да све то сниме и пошаљу. На крају Народна традиција са пуно активности у дану за девојчице и дечаке,упознајући обичаје и традицију овог празника
Користила сам платформу Classroom, Viber, Kahoot, Power Point, Googl, You Tube.
Radila sam na laptopu, телефону.
Kahoot-решавање квиза, провера општег знања ученика али и за ученике занимљив начин где радећи задатке без оптерећења не размишаљају о оценама
You Tube-користећи за гледање краћих филмова, слушање музичких песама
Googl meet-добијање повратне информације истог часа од свих учесника
Power Point
Viber
Googl
- Bjekić, D. (2013). Psihologija učenja i nastave u elektronskom obrazovanju. Čačak: Fakultet tehničkih nauka u Čačku Univeziteta u Kragujevcu.
Prezi, tutorijali, link: www.prezi.com/learn
Milošević D. Kurs Alati i tehnologije u elektronskom učenju Link: http://e-lab.ftn.kg.ac.rs/moodle/course/view.php?id=207
Education Technology and Mobile Learning, lista 20 besplatnih alata za kreiranje prazenta
Самоевалуација је урађена на следећи начин, прегледала сам радове ученика, преслушала припремљени материјал, добила повратну информацију 2 квиза и на такав начин имала увид у стечена знања на часу као и на самосталан рад ученика и њихово коришћење и употребу ИКТ-а
По савету колеге урадила сам евалуацију на следеће начине: први да се јаве ученици којима се допао обилазак и као свој допринос томе пошаљу фотографије омиљених места у нашем граду, и други путем Гоогл-мита где су ученици имали задатак да слањем стикера искажу своје задовољство или незадовољство оваквим обиласком и презентацијама и преко Vibera путем анкете.
Од родитеља ученика који су подржали идеју и потрудили се да и ученици могу да на такав начин прате наставу Од колеге који ме је посаветовао о још неким могућностима коришћење алата у настави и начина презентовања овог рада; Подршку сам добила од породице, супруга, ћерке и сина.
Сналазила сам се да научим о новим алатима, користећи огромно знање супруга, учесвујући на вебинарима (организованим од стране Фондација Темпус- еТвиннинг национални тим за подршку -4 вебинара; Група Клет Србија -5 вебинара; Академија еду. Институт за модерно образовање; ОКЦ-образовно креативни центар) као и искуства и савети ћерке и сина, као и литературу коју сам путем интернета проналазила.
Мишљења сам да је овакав вид наставе ученицима занимљив, савремен, буди истраживачки дух, упућује на предности коришћења ИКТ-а у настави. Због социјалног статуса и недовољне опремљености само телефона, али не и компјутера, поједини ученици нису можда могли да у потпуности испрате све активности у оној мери како је то већина радила.
Овакав рад за мене је представљао изазов. Волим да пробам нешто ново, да истражујем, примењујем и стварам. Мени се овакав рад веома допао и већ планирам да у току лета радим на новим примерима наставе примењујући, осмишљавајући наставу, саме часове или неке делове часа, за следећи разред (први) при томе уводећи и родитеље и децу у такав рад од самог почетка.
Пратећи многе вебинаре, онлајн семинаре… користила сам научено а то је Блумову дигиталну таксономију која пренета на наш рад садржи:
(активност са дигиталним алатима од стране ученика)
1. Делање: маркирање-решавање квиза
2. Повезивање: претраживање- коришћење Википедије
3. Примена: покретање, управљање и дељење са групом-рад у оквиру Classroom-a
4. Концептуализација: разоткривање, повезивање- рад у групи
5. Евалуација: коментарисање-повезивање преко Viber-a
6. Креација: снимање, анимирање, режирање-самостално прављење видео снимака
7. Дељење: објављивање-заједнички рад -презентовање и обајвљивaње на You Tubu