• ЈПД

#725: „БАЛ ПОД МАСКАМА – ДИЗАЈНОМ ПРОТИВ КОРОНЕ“ као катарза пандемијског стања

Опште информације

  • Наставник:
    Милена Благојевић Лазић
  • Назив школе:
    Гимназија, Смедерево
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедерево
  • Предмет:
    Уметност и дизајн
  • Одељење:
    Мешовито (1-2,4,6)
  • Број ђака:
    26
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални, комбиновани

Презентација

БАЛ ПОД МАСКАМАМагија је у рукама наставника ДИЗАЈНОМ ПРОТИВ КОРОНЕ (2).pptx

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=OlYvffYZiA8
https://www.youtube.com/watch?v=TxUugCoct14
https://www.youtube.com/watch?v=3u6Rv4cwSXg
www.pinterest.com


Циљ и исходи наставе

Циљеви: развијање свести о значају и улози уметности, подстицање радозналости и креативности, истраживачких вештина, практичне интелигенције, компетенције за предузимљивост и оријентације ка предузетништву. Оспособљавање ученика да посматрају мултимедијално свет око себе, стицање осећаја и навика за естетику, ред, хармонију и уређење свог животног простора.
Исходи: препознавање друштвене околности посредством креативног истраживања света око себе и да извуку поуке у циљу заштите здравља.


Детаљан опис

Пошто је „Уметност и дизајн“ диван изборни предмет, пружио је знатно већу слободу у реализацији наставе.На часовима иначе негујемо практичну креативност (претходни циклусни пројекти су били „Направи свој беџ“, „Омот моје омиљене књиге“, „Не бацај, сачувај, рециклирај, креирај, „Оригинално офарбај, обуци, осликај, дизајнирај Васкршње јаје“...). Стварајући од „штапа и канапа“ не заборављамо да су најлепша уметничка дела настајала у најтежим животним околностима, па је то била и ПРЕМИСА тематског пандемијског циклуса „БАЛ ПОД МАСКАМА – ДИЗАЈНОМ ПРОТИВ КОРОНЕ“Ученици су током ванредног стања имали 6 креативних задатака, кроз које су радећи, како наводе у својим коментарима „осећали испуњеност и катарзу свог потенцијално угроженог бића“.
Сет креативних радова односио се на оригинално направљену заштитну маску, рукавице и визир, коришћењем најобичнијих доступних материјала, поштујући медијску паролу „Остани код куће“. То им је била и инспирација за нови сет радова да осмисле и графички представе или осликају наведену паролу и карикатуру пандемијског стања изазваног короном.
Овај тематски циклус радова заокружили су одлично испуњеним мултимедијалним задатком „Фотографијом више од речи“, којима су без обзира на говор фотографије, давали симболичне наслове (што се види и у презентацији).
На самом крају овог циклуса часова.ученици су кроз кратак спот сублимирали све своје задатке потврђујући да се и дизајном можемо успешно борити против короне!


Платформе и опрема

Google учионица, www.pinterest.com The world s catalog of ideas, Youtube, интернет...


Дигитални алати

www.pinterest.com The world s catalog of ideas, МS PowerPoint, Youtube


Литература

Радичевић Миле: „Енциклопедија домаћинства“, Пирот, Наша прича плус, 2008.
Ћирић Растко: „Прошетај своје цртеже – мала школа анимације“, Београд, Техничка књига, 1986.


Самопроцена часа

На основу индивидуалне радионичарске пројектне наставе кроз Google учионицу, сумирања задатих тематских радова и ученичких коментара, да су кроз дизајнерски рад неосетно доживели ванредно стање и упознали себе и своје способности на много дубљи начин.


Оцена ученика

Ученичком евалуацијом (део тога је у прилогу пријаве и на последњем слајду): речју, сликом и видео-прилозима о оригиналном заједничком (професорском и ученичком) доприносу предмету.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Највећу техничку подршку сам добила од колегинице, проф. информатике Слађане Мијаиловић, и самих ученика кроз пројектно истраживање. Моралну подршку сам имала од породице.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Мултимедијалан рад примерен предмету, синкретизам готово свих уметности, јачање дигиталне компетенције и стваралачког духа.
Потешкоће: Повремени технички проблеми у поставци идеја, које сам обострано са ученицима пребродила.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Могућност практичног радионичарског рада. Исказивање персоналних талената кроз предмет и усавршавање мултимедијалног рада у циљу катарзичке победе ДИЗАЈНА ПРОТИВ КОРОНЕ!
Потешкоће: Повремени проблеми техничке природе у доспећу радова у Google учионицу (успореност интернета и сл)


Коментар

У предмету „Уметност и дизајн“ смо сви међусобно (и ученици и ја као предавач), током целе школске године, а посебно у настави на даљину подједнако уживали. Кроз дизајнерски рад смо лепшим погледом доживели сурову слику ванредног стања, и успели да се посредно ДИЗАЈНОМ ИЗБОРИМО ПРОТИВ КОРОНЕ!