Утврђивање појма ритмичка фигура и обнављање већ обрађених. Обрада пунктиране ритмичке фигуре на јединици бројања. Вежбање извођења нотног текста уз ритам са тактирање кроз примену дидактике у виду насумичног извлачења редоследа тактова или бацања коцкице. Провера разумевања ритмичких вредности кроз задатак у ком су одређени тактови недовршени и треба одредити ком такту одговара понуђени одговор. Читање нота у бас-кључу и парлато вежба која има за циљ разумевање и вежбање нове ритмичке фигуре.
Комплетна наставна јединица пропраћена је видео-материјалом који је окачен на YouTube платформу и послат gmail поштом. У електронском писму су садржани pdf фајл наставне јединице, као и звучни пример бр. 1 који је метроном уз који се увек изводе ритмички примери и равномерно читање у раном музичком школовању ради стицања осећаја за пулс и темпо. Уводни део часа има за циљ активирање већ постојећег знања, појам ритмичка фигура и оне које су већ обрађене. Затим се уводи нова ритмичка фигура и детаљно поставља. Следи вежба која има 6 тактова осмишљених ради бољег разумевања пунктиране ритмичке фигуре на један и супротстављања са дужим нотним вредностима како би се стекао осећај и прецизност. Кроз игру, насумичним извлачењем папирића или бацањем коцкице, добија се другачији редослед тактова који је сваки пут нови изазов. Пре обраде парлато вежбе ученици обнављају своје знање и разумевање ритмичких вредности нота тако што у недовршене тактове уписују понуђене одговоре. Затим следи утврђивање нотног текста у бас-кључу и равномерно читање, а онда и извођење парлато вежбе са тактирањем. Парлато вежба садржи тек обрађену пунктирану ритмичку фигуру на јединици бројања и њој претходе ритмички обрасци које су вежбали у оквиру претходне вежбе. Одличан начин да се провери да ли је остало нешто што нису разумели и треба додатно да се објасни. Следи разговор о часу уживо преко апликације Zoom о томе која комбинација тактова је била најтежа и да ли има нешто што би волели да додатно објасним.
YouTube, gmail, Zoom, рачунар, програм за унос нотног текста, програми за обраду звука и видео-материјала, програми за обраду текста, опрема за снимање звука и видео-материјала, расвета, таблет, коцкица.
Presonus Studio One, Adobe Premiere Pro, Word, Adobe Acrobat, Google Chrome, Finale.
Солфеђо за I и II разред ОМШ - Александар Пандуровић, Весна Александровић и Биљана Јелић.
Нисам стигао да им одсвирам пример из литературе за пунктирану ритмичку фигуру на јединици бројања и са тим ћемо почети следећи час.
Нисам имао/ла подршку
Недостаје директан фронтални контакт са групом ученика, њихова експресија, невербална комуникација кроз коју јасно видите да ли су разумели о чему говорите, да ли се слажу или не, да ли са лакоћом решавају задатак или им је неопходна помоћ, да ли уживају у игри коју сте осмислили, да ли им је духовит неки од понуђених одговора итд.
Настава је сувопарна и дистанцирана ако се врши само путем текста па је неопходан видео или бар аудио-материјал који захтева улагање времена и поседовање опреме.
Осећају се зрело и важно баратајући својом електронском поштом и самосталним израђивањем задатака.
Настава Солфеђа је отежана јер веома мали број ученика има клавир код куће, уз који сваки час певамо, вежбамо глас, слух и ритам.
Томе служе звучни примери али недостаје вођење наставника кроз то и указивање на грешке и напредак што је једноставно у учионици, а отежано на даљину.
У претходном пољу нисам навео ни једну предност јер је настава музичких предмета, као и кљижевности и ликовног, специфична и веома отежана за спровођење на даљину.