https://planetazemljadigitalnicas.blogspot.com/
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfadnv2mDmptUwrk9TCTtYKV40i2LF1xjZUPzCc8MPQnRZnMw/viewform
Циљ:
Развијање способности усвајања наставних садржаја о структури површине Земље. Оспособљавање за самостално учење и практичну примену знања уз коришћење дигиталних садржаја.
Исходи:
Оспособљавање за самостално учење и истраживање.
Стиче знања о облику и величини планете Земље.
Стиче знања о распореду копна и мора.
Разуме шта су континенти, колико их има и како се зову.
Разуме шта су океани, колико их има и како се зову.
Може да пронађе на карти све континенте&
Уводни део:
Подсетили смо се на већ усвојена знања о планети Земљи и дато је објашњење шта ученике очекује у овој лекцији. Детаљно је објашњено од којих поглавља се састоји лекција и на који начин да користе дигитални садржај.
Главни део часа:
Овај део часа чине три поглавља: облик и величина Земље, океани и континенти.
Прво су објашњене прве представе о облику Земље у далекој прошлости са одговарајућим сликама.
Објашњено је какав је облик Земље и на основу којих доказа то знамо. Објашњена је и величина Земље, као и зашто је зовемо плава планета. Приказани су статистички подаци и опис непознатих појмова.
Објашњено је шта су океани и који све океани постоје. Сви океани су приказани на Google мапи са основним описима. На овој страни се налази један домаћи задатак.
Објашњено је шта су континенти и који све континенти постоје. На интерактивној презентацији која је одрађена на платформи Genial.ly приказани су сви континенти са основним географским подацима. И на овој страни се налази један домаћи задатак.
Ученици проверавају своје знање кроз два интерактивна квиза која су урађена на платформи Genial.ly. То си квизови Пут око света, на интерактивној мапи света и квиз Тачно - нетачно, где ученици бирају тачне тврдње.
Закључак је предвиђен као кратак резиме лекције и онога што би ученици требало да знају.
Иновативне методе у овој лекцији су рад на Google мапи, рад на интерактивној презентацији, као и учешће у интерактивним квизовима и практична примена наученог.
Час је постављен на платформи: Blogger.com
Дигитални алати: Google maps, Genial.ly, Google упитник
Иван Цветковић, Географија за 5. разред основне школе, Дата статус;
Биљана Колачек, Александра Јовичић, Географија за 5. разред основне школе, Бигз;
Винко Ковачевић, Сања Топаловић, Приручник за наставнике - Географија 5, Клет
На основу коментара ученика у Google упитнику, саветима колега и педагога школе који су имали увид у ток стварања часа у фејсбук групи.
Ученици су оценили час путем Google упитника.
Колега
Подршка психолога приликом израде часа и упитника за самопроцену. Помоћ наставнице математике приликом објашњења појмова из области геометрија и наставника историје приликом објашњења првих представа Земље. Техничку подршку је пружила наставница информатике.
Предности: могућност коришћења различитог дигиталног садржаја, више времена за припрему и реализацију часа.
Потешкоће: непостојање непосредне комуникације.
Предности: Ученици могу да раде у термину који им највише одговара и да развијају дигиталне способности.
Потешкоће: непостојање непосредног контакта са наставником и другим ученицима. Лоша техничка опремљеност.
Уживам у дигиталној настави, али непосредан рад са ученицима је незаменљив.