• ЈПД

#78: Обрада домаће лектире Мој дека је био трешња

Опште информације

  • Наставник:
    Виолета Драшковић
  • Назив школе:
    Др Јован Цвијић, Смедерево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедерево
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    VI1, VI2, VI3, VI4, VI5
  • Број ђака:
    132
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

ПП презентација Мој дека је био трешња.pptx

Корисни линкови

https://www.thinglink.com/scene/1310608845847920642
https://classroom.google.com/c/NTM3MjExMjM0MDZa


Циљ и исходи наставе

• Мотивисати ученике да прочитају домаћу лектиру, да разумеју и самостално анализирају дело „Мој дека је био трешња“;
• Развој вештине тумачења и доживљавања књижевног дела;
• Развој креативности и маштовитости;
• Стварање окружења за развој критичког мишљења.
• Формирање ставова, уверења и система вредности;

- Подстицање индивидуалног темпа учења;
- Развијање способности самосталног учења;
- Подстицање критичког мишљења и уваж


Детаљан опис

У овом раду представљена је обрада једне домаће лектире. Избор теме одређен је Планом и програмом за шести разред, али и актуелном ванредном ситуацијом када су деца раздвојена од својих блиских – деке и баке.
У време „кризе читања књига“ задатак овог рада био је приближити ученицима савремено дело наставом на даљину и мотивисати их да га прочитају, анализирају и разумеју. Елементи пројектне наставе састоје се, између осталог, у повезивању наставе књижевности и филмске уметности. За разумевање анимираног филма потребно је применити знање страног језика јер је филм титлован на енглеском језику.
Час започиње размишљањима о значају баке и деке за живот сваког детета. Задатак ученика је да допуне податке који су дати. У главном делу часа ученици се упућују да погледају руски анимирани филм на тему дела је освојио бројне међународне награде. Наставница ученике усмерава да праве корелацију и примене своје знање енглеског језика у разумевању филма. Након гледања, наставница је предложила ученицима да своје коментаре о сличностима/разликама филма и дела оставе у коментарима испод линка филма у Гугл учионици.
Други час почиње размишљањем о приказаном животу у селу и у граду у роману. Ученици повезују сопствено искуство са сликама приказаним у делу.
Након тога следи кратка десетоминутна провера разумевања дела путем гугл теста у учионици. Завршни део часа је упућивање ученика на њихова осећања и искуство и писање састава „Шта ми све недостоје откад нисам са баком/деком?


Платформе и опрема

Google classroom
Thinglink
YouTube
Wordwall


Дигитални алати

Гугл учионица за Српски језик и књижевност https://classroom.google.com/c/NTM3MjExMjM0MDZa
Thinglink Create unique experiences with interactive images, videos ...www.thinglink.com
YouTube
Wordwall -алат за провере знања и квизиве
https://giphy.com/explore/education
Фејсбук група шестог разреда https://www.facebook.com/groups/652101455624762/
Вајбер група шестог разреда за Српски језик и књижевност


Литература

• Кљајић, Н. (2015) Мoгућности примене књижевних теорија у наставном читању изборне лектире у основној школи на примеру примене имагологије, у обради романа „Мој дека је био трешња” Анђеле Нанети. ИМПЛЕМЕНТАЦИЈА ИНОВАЦИЈА У ОБРАЗОВАЊУ И ВАСПИТАЊУ – ИЗАЗОВИ И ДИЛЕМЕОШ, UDC 821-82.1:371.3, Београд, 2015.
• Маринковић, Симеон. (2003) Методика креативне наставе српског језика и књижевности. – 3. изд.


Самопроцена часа

Самопроцену и процену интерактивности приложила сам уз ПП презентацију.


Оцена ученика

Спроведена је еваулација од стране ученика. Линк је приложен уз презентацију.
Урађена је анализа коментара ученика о обради лектире путем наставе на даљину. Ученицима се допао овакав начин обраде лектире. Сматрају да је занимљивији и динамичнији од традиционалног начина, дозвољава им да раде када могу и колико могу, да бирају ниво захтевности, без много треме и временског ограничења од 45 минута.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоћа се јавила приликом такмичења сакупљања синонима. Замишљено је као такмичење између одељења, а договор и сарадњу је требало реализовати унутар вајбер група ученика. На крају су групе биле загушене и небитним порукама које нису у вези са сакупљањем синонима.


Предности и потешкоће за ученике

Нису пријавили потешкоће и све задатке су успешно реализовали.