• ЈПД

#79: Стратегија учења у машинству

Опште информације

  • Наставник:
    Милутин Огризовић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Стара Пазова
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Стара Пазова
  • Предмет:
    Моделирање машинских елемената и конструкција
  • Одељење:
    41_Машински техничар за компјутерско конструисање
  • Број ђака:
    25
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Kreiranje_MEHANIZMA_MOTORA_AC_40.pptx

YouTube

Корисни линкови

www.youtube.com/channel/UCE3VGPEnascRKAwpLyQpLbw


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је, стицање функционално примењивих знања, из области креирања функционалних механизама, у форми-серво мотора, као предуслов, за испитивање машинске конструкције, у овом случају мотора АЦ_40, а касније и оптимизацију наведене конструкције. Наведено представља-корпус, финалних знања и вештина, из области машинског пројектовања.


Детаљан опис

Пројектно оријентисана online настава, интегрисане вежбе ( у форми .pptx, .mp4), и пројектни задаци за индивидуални рад.

Уводни део, као и свим online часовима, постављеним на платформи Office 365 / e-prosveta.rs/ Teams 41, започиње постављањем-Assignments-a , у коме су дефинисане КЉУЧНЕ ИНСТРУКЦИЈЕ, за учење на даљину, али и јасно постављени циљеви-сваке постављене вежбе ! У тим електронским материјалима, обавезна је презентација (.pptx)-направљена техником за праћење-корак-по корак, опција-по опција, КОЈОМ СЕ ЈАСНО ДЕФИНИШУ СВИ ЗАХВАТИ, који треба да доведу ученика до стицања-извршних знања-програмских рутина, којима треба да овлада. После тога-према постављеној динамици-активан је Chat разговор-комуникација, по потреби-са сваким учеником, или групом тимом, коју они сами-на њихову иницијативу могу да формирају. Такође-у тимском Chat-u заједно одгледамо-и коментаришемо постављену ВИДЕО ЛЕКЦИЈУ (.mp4). На крају-у завршној фази-ученици, креирају излазне тестове-у форми коју сам предвидео, и постављају своје материјале у предвиђеном Assigments-u. Које ја-прегледам, и са јасним инструкцијама, односно коментарима-Chat са ученицима...По потреби-ова рутина се понавља, док заједнички не констатујемо да је ОСТВАРЕНО УЧЕЊЕ, И ДА СУ СТЕЧЕНИ ИСХОДИ ИЗ ЊЕГА, потпуно функционални у смислу настављања учења, односно примене тако стечених знања-у практичним пројектним ситуацијама, у којима ће се ученици наћи...


Платформе и опрема

Office 365 / e-prosveta.rs
Стандардна средства-и опрема за учење на даљину, уз ЛИЦЕНЦИРАНИ софвтерски систем Creo Parametric, који је у academic верзији доступан свим ученицима наведеног смера у нашој школи !


Дигитални алати

Microsoft office (Power Point, Word, Windows Media Player.mp4)
Creo Parametric-Програмски систем за 3D моделирање и машинско пројектовање !


Литература

Моје књиге: Интерактивно моделирање машинских конструкција, и Програмирање CNC машина , Компјутер библиотека-Београд


Самопроцена часа

Самопроцена-овакве наставе коју КОНТИНУИРАНО СПРОВОДИМ-И НАДОГРАЂУЈЕМ већ близу 20 година, најбоље се очитује-кроз коментаре мојих бивших ученика, а данас, инжењера у престижним домаћим и страним компанијама, од Solfins-a-Beograd , преко Bosh-a-Šimanovci до SolidCAM, компаније која подржава 17000 клијената у EU...Они су МОЈА САМОПРОЦЕНА, и једини мотив да-и данас радим овај посао...


Оцена ученика

Еваулација је обавезна, после сваке-од вежби, а напомињем ДА ЈЕ ПРЕЗЕНТОВАНА ВЕЖБА-САМО ЈЕДНА У НИЗУ ВЕЖБИ, које сам предвидео за завршни разред смера за компјутерско конструисање, из наведеног предмета . Еваулацију-спрам стеченог поверења, успостављеног између мене и ученика (трогодишњи континуирани рад...), у лекцијама-представљеног типа, обављам искључиво директним разговор са учеником !


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Потпуно разумевање педагога, и директора-пре свега, који је активно укључен У ФОРМИРАЊЕ СТРАТЕГИЈЕ МОЈЕ НАСТАВЕ, чији је презентовани део само једна карика у низу ТРОГОДИШЊЕ ОБУКЕ, ученика смера ЗА КОМПЈУТЕРСКО КОНСТРУИСАЊЕ У Техничкој школи - Стара Пазова.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су: интегрисани електронски е-алати за припрему и спровођење целокупног процеса учења, од постављања стратегије учења-до финалног архивирања свих података !
Потешкоћа-ако је интернет конекција стабилна-и задовољавајућег протока, НЕМА !


Предности и потешкоће за ученике

Квалитет и стабилност интернет конекције у селима, и мањим насељеним местима !


Коментар

Хвала, што сте ми-овим конкурсом, пружили шансу да представим своју СТРАТЕГИЈУ УЧЕЊА, за коју немам-и поред постигнутих-и потврђених резултата у пракси, пуно простора за представљање другим колегама, односно људима који креирају наше средњошколско стручно образовање !