• ЈПД

#80: До жељених исхода комбинацијом различитих дигиталних алата и РТС часа

Опште информације

  • Наставник:
    Наташа Аћимовић
  • Назив школе:
    Душан Јерковић, Ужице
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ужице
  • Предмет:
    Биологија
  • Одељење:
    VI2
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Nasleđivanje i evolucija.pptx

Корисни линкови

https://drive.google.com/file/d/1-qjRvA7ztvVZMMhmGuwU0PlMdI82CFXY/view?usp=sharing

https://quizizz.com/admin/quiz/5e8e3f26d27f5b001cebeeea/-6


Циљ и исходи наставе

ЦИЉ ЧАСА: понављање основних сазнања о грађи и улогама наследног материјала
ИСХОДИ:
–ученик ће бити у стању да разуме улогу гена у изради супстанци значајних за животне процесе;
–ученик ће бити у стању да наводи и описује разлике између полног и бесполног размножавања;
–ученик ће бити у стању да шематски објашњава разлике у настајању телесних и полних ћелија.


Детаљан опис

Обраду нове наставне јединице започињмо заједничким праћењем часа на РТС-у. Преко вибер групе коментаришемо ток часа и указујем на кључне појмове. Ученици само прате не записују. На крају РТС часа упућујем их на Гугл учионицу где сам им оставила ppt презентацију са најбитнијим појмовима које ће преписати у свеску.
На вибер групи поставим анкету у којој они изгласају када им одговара ЗООМ час и кажем да науче лекцију јер ћемо обнављати и да уз себе имају уџбеник.
ЗООМ започињемо разговором о томе шта раде, како проводе време, мало се нашалимо, опустимо (тај део није снимљен) онда прелазимо на градиво.
Ја шерујем свој екран са питањима из дигиталног уџбеника (Moza web). Свако питање чита и одговара други ученик. Када наиђемо на нејасноће ја им то појасним.
У закључном делу часа договоримо се око термина за квиз путем кога обнављамо градиво. Quizizz обожавају и то користим као метод да их мотивишем да уче јер им је веома битно ко ће победити и колико ће поена освојити. Понекад бољим ученицима дам да сами направе квиз.
Час завршавамо неким видео снимком из природе њиховим или мојим.
Снимљен ас окачим у учионицу како би га погледали ученици који нису били присутни.
Моји ученици су мотивисани за наставу биологије током часова пре наставе на даљину, тако да немам проблема са мотивацијом за рад.


Платформе и опрема

Google classroom, Viber, Laptop i telefon


Дигитални алати

ZOOM, QUIZIZZ


Литература

Дигитални уџбеник за 6. разред БИГЗ


Самопроцена часа

- Гугл упитник за ученике са питањима:
Да ли вам се свидео час?
Шта је било посебно добро?
Шта предлажете да би час био ефикаснији?


- Коментарисала сам са наставницима градског актива биолога на вибер групи.


Оцена ученика

Коментари са вибера:

https://drive.google.com/open?id=1S7gyo4EkH7EZh9RwoWfDPtuJzPDSdarttXvlzGwams8


Опис подршке

Пратим радионице Знање да не багује од почетка њиховог емитовања на YouTube.
Претражујем интернет и гледам туторијале.
Тренутно пратим семинар Пројектна настава где постоје туторијали за многе веб алате.


Предности и потешкоће за наставнике

ПРЕДНОСТИ:
-Он лајн наставом нисмо ограничени ни временом ни простором.
-Креирање великог броја различитих дигиталних материјала презентација, фотографија, едукативних игрица, квизова.....
-Материјал можемо је постављати са било ког места у било које време.
МАНЕ:
- Објективност процене знања ученика


Предности и потешкоће за ученике

- предавања се прате и решавају тестови из удобности свог дома и породичног окружења.
- техничке могућности за праћење часа
- дигитална неписменост


Коментар

Он-лајн наставу можемо користити само као допуну класичној настави, при чему би ученици од својих кућа увежбавали наставно градиво, припремали се за писмене или контролне задатке.