• ЈПД

#84: Пасха 2020. - обележавање православних традиција српског и руског народа савременим средствима

Опште информације

  • Наставник:
    Мира Симеуновић
  • Назив школе:
    Кнез Сима Марковић, Барајево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Барајево
  • Предмет:
    Руски језик
  • Одељење:
    5,6,7 разред
  • Број ђака:
    150
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални

Презентација

ПАСХА 2020. пдф.pdf

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=yadGyimOYes
http://www.knezsimamarkovic.edu.rs/galerija-radovi-ucenika/


Циљ и исходи наставе

Циљ: проширивање знања о православним традицијама Русије, разумевање сличности српског и руског народа
Исходи:
Ученици ће умети да честитају празник Васкрс на руском језику и тиме унапредити своја лексичка знања; прошириће културолошка знања (читањем о Фабержеу); унапредиће своје креативне способности; прошириће и применити знања из више школских предмета: руски језик, историја, верска настава, ликовна култура, информатика.


Детаљан опис

По препоруци Министарства, требало је и током празника одржати активност ученика.
Први део је рад наставника на припреми: направила сам презентацију о раду чувеног „дворског“ јувелира Фабержеа на платформи Microsoft Swaу. Следећи корак је проналажење на руским интернет сајтовима шаблона за бојење празничних „реквизита“, текстова честитки на руском језику, Youtube снимака о Фабержеу, снимака за прављење васкршњих украса, снимака – рецепата за припрему руских васкршњих посластица.
Линкови за сваки наведени део послати су мејлом свим ученицима 5, 6. и 7. разреда. Материјал је послат и ученицима 8. разреда, да не би били изузети, али се од њих није очекивала реакција (с обзиром на њихове припреме за пробни тест).
Дакле, „циљну групу“ чинило је око 150 ученика, од којих су две трећине активно учествовале у раду. Ученици су читали текст презентације, правили честитке, украсе (…) у потпуности у складу са добијеним материјалом, што се може видети из приложених радова. Значи да је ученицима овај начин рада подстицајан и да доноси резултате. Види се посвећен рад у којем су водили рачуна о естетици, али и о значају празника. Своје радове слали су наставнику путем мејл или Viber комуникације.
Ова врста активности је у великој мери обогатила општу културу ученика, мотивисала их на практичан стваралачки рад, као и на разумевање културе, уметности, али и традиције блиског нам народа.


Платформе и опрема

Microsoft Sway office - за представљање презентације;
Youtube као извор видео материјала
Други интернет извори
Школски сајт и школски Youtube канал за приказивање резултата рада


Дигитални алати

Viber grupe; google mail - за комуникацију са ученицима


Литература

Интернет извори (руски)


Самопроцена часа

Прецизна евалуација није спроведена. Али могу да изразим велико задовољство повратним реакцијама ученика и великим бројем ученика који су активно учествовали у раду. Пар стотина ученичких креативних радова стигло је на адресу наставника, што говори о њиховом задовољству. У празничној атмосфери и у ванредном стању мотивација и задовољство ученика је веома важан и велики циљ који је овде достигнут.


Оцена ученика

Прецизна евалуација није спроведена. Своје задовољство ученици су изражавали током рада, поготово када су се њихови радови нашли на сајту школе и на Youtube каналу.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подршка тима за маркетинг школе огледа се у томе што су поставили материјал на школски сајт и Youtube канал.


Предности и потешкоће за наставнике

Настава на даљину пружа сасвим нови увид у сваку породицу ученика, доноси нови однос са родитељима ученика и потпуно нову врсту разумевања од стране родитеља.

Наставник увек стрепи да ли ће техника (компјутер или телефон) издржати тако велики напор (јер треба размењивати информације са 200 ученика / родитеља).


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су (већина њих) навикнути на нове технологије, али не и на њихову примену у функцији учења (поготово за страни језик, где треба познавати и тастатуру, нпр, па је то додатна кочница). Ове две стране модерних технологија су и предност и потешкоћа за ученике основне школе.


Коментар

1. Презентацију (односно пдф у прилогу) треба гледати као допуну материјала који је на школском сајту / на снимку. Неки радови ученика се појављују свуда, неки не. У целини, одабрано је око 60 радова.
2. Оно што је највећи квалитет наставе на даљину јесте управо сарадња са родитељима, тј. њихова појачана свест да смо сви на истом задатку, као и огроман напредак код неких ученика (2-3 по одељењу) којима, из неког разлога, не одговара њихов школски колектив.
3. Посебан детаљ (на страни предности) је могућност напредовања наставника, не формална, већ лично-професионална.
4. Захваљујем за пружену могућност да поделим са Вама своје задовољство резултатима рада.