• ЈПД

#89: Учење глагола на француском језику

Опште информације

  • Наставник:
    Игор Колунџија
  • Назив школе:
    Владислав Рибникар, Београд (Врачар)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Стари град
  • Предмет:
    Француски језик
  • Одељење:
    4/2,4/4
  • Број ђака:
    50
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Учење преко Youtuba

Презентација

PARIS.jpg

YouTube

Корисни линкови

http://linoit.com/users/Fribnikar
https://www.youtube.com/watch?v=YO54Z2S9MZo&t=53s
https://www.youtube.com/watch?v=Hi7NfDW7Zwk
https://www.youtube.com/watch?v=-F0qici5xQI&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=yS4b_wvTE0M&t=273s
https://www.youtube.com/watch?v=aP2IWqwHynY&t=16s


Циљ и исходи наставе

U prethodnim klipovima učenici su savladali opšta pravila o građenju prošlog vremena u francuskom jeziku. U ovom klipu moj cilj je bio da učenici nauče koji glagoli se menjaju u prošlom vremenu sa pomoćnim glagolom ETRE, kao i da nauče da se u tim slučajevima vrši slaganje participa prošlog sa subjektom u rečenici u rodu i broju. Ishod ovog časa sam mogao da proverim kroz poslate domaće zadatke nekoliko dana kasnije i mogu da kažem da su deca naučila glagole koji se men


Детаљан опис

U pitanju je video sadržaj (čas francuskog) koji je postavljen na Youtube kanalu Fribnikar KOL, koji je napravljen za nastavu u vreme Korona virusa.

Cilj mog časa je da učenici nauče koji se glagoli menjaju sa pomoćnim glagolom ETRE.
U uvodnom delu časa, učenicima se obratio guignol koga koristim i u školi, da bih im probudio radoznalost i da bi ih motivisao da nauče nešto novo. U pravljenju klipa koristio sam isečke iz različitih klipova koje sam sa Youtuba snimio na ovu temu. Birao sam delove koji su odgovarali mome cilju, vodeći računa da sve bude pokriveno objašnjenjima na francuskom (i usmenim i pismenim). Deca su čula i videla ne samo infinitive glagola koji se menjaju sa glagolom ETRE već su videla i čula i njihove participe i upotrebu tih glagola u rečenicama. Obradio sam i povratne glagole gde se takođe koristi glagol ETRE. Za sva gramatička pravila u klipu postavio sam prevod. Želeo sam da pohvalim decu za zadatke koje mi šalju, pa sam snimio nizove poruka sa domaćim sa mog mejla, da bih na kraju dao domaći zadatak. U samom opisu klipa sam dao i domaći za učenike koji žele više da rade. Ovaj video je samo jedan u nizu od 25 klipova koje sam postavio za dva nivoa do 28.4. 2020. pa želim da kažem da sam u drugim klipovima decu upućivao na razne aktivnosti preko interneta i mogao sam da proverim njihovu kreativnost preko klipova, audio snimaka, crteža i radova koje su mi slali. Osim klipova slao sam preko mejla i word, pdf dokumente, a upotrebljavamo i LINOIT platformu gde se ulogujemo sa Fribnikar (http://linoit.com/users/Fribnikar) i sa našom lozinkom.


Платформе и опрема

https://www.youtube.com/channel/UCc6pVmDbGPfjxMODmQ9FXlg
http://linoit.com/users/Fribnikar
koristio sam naravno kompjuter i pravio sam video snimke mojim fotoaparatom i kamerom sa mobilnog


Дигитални алати

Koristio sam Camtasia 9, Adobe Photoshop. Audacity

Za pravljenje klipova potrebno je znati neke alate koje sam ja zadnjih nekoliko godina savladao radeći na Youtube kanalu ForcePlayZ koji je osmislio moj sin i gde su postavljane animacije na engleskom jeziku. Ja sam sinu pomagao, obrađujući fotografije na Photoshopu, a on je bio majstor rada u Camtasia 9 programu, a kasnije u After Effects.


Литература

Koristio sam i udžbenik za četvrti razred Alex et Zoe 3, i udžbenik Les Loustics 1 za prvake.
U izvođenju nastave sam koristio prvestveno video klipove sa Youtuba, PDF i WORD dokumenta koja sam nalazio na netu kao i razne udžbenike i rečnike iz moje biblioteke.


Самопроцена часа

Nisam planirao samoprocenu u ovom videu zato što je u pitanju obrada gramatike.


Оцена ученика

U komentarima učenika i roditelja sam video da im se klipovi i ovakav tip nastave sviđaju. Ako bude potrebno mogu vam ove poruke proslediti na nекi mejl.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Od roditelja sam dobijao povratne informacije u vezi toga kako deca reaguju na moje klipove i kako rade uz pomoć mojih videa što mi je pomoglo da mi svaki novi klip bude drugačiji i ja se nadam bolji.


Предности и потешкоће за наставнике

Tip nastave koji sam ja izabrao zahteva puno vremena u pripremi videa jer je editovanje vrlo složen posao koji sam ja naučio uz mog sina, koji ima svoj Youtube kanal Forceplayz od 290 000 pratilaca (https://www.youtube.com/channel/UC3cti8sed5U7aYiVrBVfNPw) Nekada sam neki klip radio i po nekoliko dana.
Prednosti su te što se znanje prenosi na interesantan način, deca mogu da čuju strani jezik i da vide zanimljive sadržaje, motivisana su da rade, uče sa radošću.


Предности и потешкоће за ученике

Deca vole da gledaju interesantne sadržaje na internetu, tako da sam u jednom klipu obradio crtani film Pink Panter da bih sa decom obradio prošlo vreme.

https://www.youtube.com/watch?v=-F0qici5xQI&t=221s

Ovaj klip je za mesec dana pregledan 294 puta.


Коментар

Voleo bih da pogledate više klipova sa mog Youtube kanala Fribnikar KOl
https://www.youtube.com/channel/UCc6pVmDbGPfjxMODmQ9FXlg/videos
zato što verujem da ćete naći dosta interesantnih stvari koje ja u ovom komentaru ne bih mogao dovoljno dobro da opišem. Želeo sam da putem mojih klipova deci prenesem ne samo znanje već i ljubav prema francuskom jeziku, kao i da vide da sam se potrudio oko svakog videa koji sam pravio. Napravio sam i jedan klip o Novaku Đokoviću da deci pokažem koliko stranih jezika govori Novak i da ih na taj način motivišem.
Moram da kažem da sam iznenađen rezultatima koje sam postigao jer su se potrudila i ona deca koja u školi i nisu bila toliko zainteresovana za rad.