Циљеви: Усвајање знања о положају Југославије пред рат, њеном окружењу, догађајима пред напад на Југославију, војној капитулацији, подели Југославије, стварању геноцидне творевине НДХ, уз разумевање историјског времена.
Исходи: Ученик ће на занимљив и креативан начин усвојити сва потребна знања, развиће свест о националној припадности, као и позитиван однос према сопственој историји, традицији, култури и херојима који су се жртвовали за своју домовину што ће развити његов патриотски дух.
Уводни део:
Неутралност Краљевине на почетку рата. Непријатељско окружење – приступање Мађарске, Бугарске и Румуније Тројном пакту.
Главни део:
Приступ Југославије Тројном пакту 25. марта 1941. Војни пуч – државни удар војске. Влада Душана Симовића. Демонстрације на улицама великих градова. Казнена одмазда – напад на Београд 6. априла 1941. Главни напади Немачке из правца Аустрије и Бугарске. Стварање Независне државе Хрватске – усташка држава. Војна капитулација Југославије 17. априла. Југословенска краљевска Влада у Лондону и њен наставак борбе. Подела државе – Србија на неколико окупационих зона – Банат и централну Србију су добили Немци, НДХ обухватала Хрватску, БиХ и Срем, Словенију су поделили Италијани и Немци, Мађари су добили Бачку и Барању, Бугари су добили Македонију и део југоисточне Србије, Италијани Косово и Метохију и део Македоније (Велика Албанија), Црна Гора је припала Италији. Комесарска управа Милана Аћимовића. марионетска Влада Милана Недића. НДХ – усташки режим Анте Павелића, протеривање, убијање и покрштавање Срба, отпор због злочина.
Завршни део: Понављање, разговор са ученицима.
ПРИЛИКОМ ИЗВОЂЕЊА ЧАСА ЦЕЛО ВРЕМЕ СЕ КОРИСТИ ВИДЕО ИГРА на којој је табла са тезама и историјска карта као и остале занимљивости што можемете погледати:
https://www.youtube.com/watch?v=8FyCRXeRrcQ
Овакавим начином наставе ученици су били одушевљени, што је повећало њихову мотивацију и креативност.
Нажалост, приказ је кратак због временског ограничења од 5 минута.
Microsoft Office, Miscrosoft Teams,
Видео игра коју сам направио.
Зоран Павловић, Јово Боснић, уџбеник из историје за 8. разред основне школе, Бигз 2019
Божидар Костић, Пламен над Београдом.
Нисам је спровео
Никада раније нису присуствовали таквом часу и свидео им се.
Нисам имао/ла подршку
Нема подршке.
Лаптоп ми је стар 10 година и стално ми се гаси. Лош интернет.
Слични проблеми
Ако наставник није креативан, час никада неће бити добар без обзира на добро написану припрему са циљевима, исходима, еваулацију итд. На часу предаје наставник а не папир!