https://h5p.org/h5p/embed/842440 ово је главни снимак Интерактивног видеа
https://sasko.gnomio.com/course/view.php?id=33 овде је h5p видео имплементиран кроз Moodle платфому
https://www.youtube.com/watch?v=tHo5ILojmjg&list=PLjV7v8XzjxpNzMQZoDeUsLjMXMzkvYhq4&index=3&t=0s
Циљ оваквог часа је оспособљавање ученика да реши задатак у новим и непознатим ситуацијама, да усвоји елементарна знања о геометријским телима, површима. Ученик ће бити у стању да правилно дефинише појам Купе. Повећање дигиталне компентенције ученика.
Приликом креирања часа, имао сам у виду да овакав Интерактивни видео мора бити јасан и прецизан у свим својим деловима, а опет повезан и континуиран, како би пажња ученика били усредсређена. Од самог увода, на сликовит начин сам повезао купу са стварним животом (гомила песка) и потребама, уводећи их полако у основне елементе купе и бавећи се њима. Том приликом сам користио и Геогебру као веома захвалан алат за приказивање геометријских облика, као и симулацију конусне површи и ротације троугла. Формуле за површину и запремину купе сам повезао са претходним знањем (круг, пирамида), а питања сам постављао тако да су се низала од лакших ка тежим, тако да на задње питање о пресецима купе и равни, ученици морају да развијају своје логичко мишљење. Можда најбољи део Интерактивног видеа су и та имплементирана питања која омогућавају стално учење, као и то да се добија моментална повратна информација.
Путем Вибер групе и у гугл учионицама одељења постављен је линк са интерактвним видеом.
https://h5p.org/h5p/embed/842440
Линк ка материјалу је постављен и на страници https://sasko.gnomio.com/
https://h5p.org/
https://www.youtube.com
https://www.bandicam.com/rs/
https://vizia.co/
Geogebra
OpenShot Video Editor
Movie Maker
Microsoft PowerPoint
Уџбеник и збику задатака за осми разред издавача Клет.
Линк интерактивног видеа је послат и колегама математичарима из школе, као и колегама математичарима из других школа. У контакту с њима схватио сам да је тема обрађена на интересантан начин и да имплементирана питања у видеу чине учење интересантним и довољним да сами ученици и они који гледају видео врше аутоматски самопроцену кроз повратну информацију о тачним/нетачним одоворима.
Кроз питања и одговоре и могућност да на питања поново одговоре, док не ураде правилно, ученици уче, а на крају видеа је повратна информација о укупном скору тј. збиру тачних одговора. Са ученицима сам путем Вибера и гугл учионице разменио мишљења о представљеном материјалу и колико је као такав овај Интерактивни видео њима помогао у учењу дате лекције.
Колега
Прегледан видео и њихово мишљење ми је пуно значило.
Сам процес реализације захтева велико информатичко предзнање. Сваки корак је морао бити прецизно осмишљен, од обичне PowerPoint презентације, преко снимљеног активног видеа са личним учешћем у самом видеу (коришћењем Bandicam програма), преко пребацивања на YOUTUBE, па до имплементације питања у самом видео запису (коришћењем H5p дигиталног алата). Сам рад је захтевао доста времена и покушаја, погрешних и правих да би се дошло до циља.
Сматрам да овако припремљен материјал и за ученике представља нешто ново и занимљиво у учењу. Потреба да се дају тачни одговори, као и могућност поновног прегледа Интерактивног видеа им управо то омугућава.