• ЈПД

#346: Хајде са мном у музеј - Дан музеја, интегративна настава

Опште информације

  • Наставник:
    Ирена Бијелић
  • Назив школе:
    23. октобар, Сремски Карловци
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Сремски Карловци
  • Предмет:
    Свет око нас, Српски језик и књижевност, Ликовна култура
  • Одељење:
    1/3
  • Број ђака:
    22
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ наставе је да ученици развијају свест о значају музеја и упознају се са музејима у свом завичају.
Исходи:
По завршетку дана ученик ће бити у стању да:
-повеже одабрану установу културе са њеном наменом;
-сарађује са вршњацима на заједничким активностима,
-прати инструкције одраслих у опасним ситуацијама: пожар;
- разуме оно што прочита
-исказује своје идеје путем ликовног изражаја или на одабрани начин,
-развија дигиталне компетенције.


Детаљан опис

Цела активност одвија се у интерактивној сликовници - музеју. У уводном делу учитељ гласовном поруком упознаје ученике са начином рада и уводи их у тему. Открива циљ : Да ће данас виртуелно посетити музеје у нашем завичају.
У смислу мотивације ученици треба да стисну на шаховску фигуру и открију занимање у музеју.Ученици су подељени у групе помоћу алата wordwall.У музејској просторији неколико експоната обележено је бојом групе.Задатак је да свака група стисне на обележени експонат и уђе у свој музеј.
Плава група-посетиће Музеј пчеларства у Сремским Карловцима.
Зелена група-посетиће Музеј куглофа и колача Геа у Сремским Карловцима.
Црвена група-посетиће Завичајну збирку и изложбу ‘’ Кад су Карловчани били мали’’ у Сремским Карловцима.
Наранџаста група-посетиће Музеј шибица у Сремским Карловцима.
Све групе имају сличне активности:
1.Откри где се налазиш ! ( видео снимак)
2.Кроз текст или слику сазнају нешто о музеју.
3. Занимљивости везане за тему
4. Решавање задатка ( Формативно вредновање помоћу апликација: wordwall, docs.google.com/forms)
5. Стварај! ( продукте постављају на padlet или linoit.
Као завршну активност све групе посећују виртуелну галерију наших радова.

Евалуација наставног дана урађена је кроз алат Гоогл упитник .






Платформе и опрема

Google Forms упитник
Лаптоп
Facebook (grupa)
Google pretraživač


Дигитални алати

Genially- алат за израду интерактивних сликовница , коришћен за израду наше учионице
wordwall- алат за израду квизова и других интерактивних материјала, користим га за формативно оцењивање
padlet ,linoit- алат сличан огласној табли на коју се лепе стикери, служи за размену идеја и сарадњу
Googl forms- користим за проверу знања и евалуацију садржаја.
artsteps- алат за израду виртуелног музеја


Литература

Младен Вилотијевић, Нада Вилотијевић, Данимир Мандић: Пројектна настава у ИКТ окружењу, Београд 2018.


Самопроцена часа

Час сам проценила као успешан , јер су ученици успешно реализовали све задатке. Такође интерактивну учионицу поделила сам са колегама , који су ме и наговорили да учествујем на овом конкурсу.


Оцена ученика

Евалуација је спроведена кроз Гоогл упитник, где су ученици исказали позитивно мишљење о реализацији свих активности.
Неки ученици су толико били заинтересовани да су учествовали у активностима других група.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су прихватили овај вид учења од почетка првог разреда када су били упознати о раду на дигиталним платформама. Подршка је била неопходна , јер ученици на овом узрасту у највећој мери не користе самостално апарате за дигиталну наставу.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: неограничено време за рад тада када учитељици одговара.
Недостаци: припрема траје много дуже него у редовним околностима


Предности и потешкоће за ученике

Предности: интерактивни садржаји који су њима блиски, игрице, цртани филмови .....
Недостаци: одсуство социјалне интеракције