Тамара Крстић, Чика Мрак - музичка култура у дигиталном окружењу.ppsx
Линк ка мом Youtube каналу: https://www.youtube.com/channel/UC9O0QliOufvnci4HlH18eZA
Циљ часа:
Развијање способности ученика за лепо и изражајно певање и активно слушање музике.
Исходи часа:
- Ученици знају текст и мелодију песме ,,Чика Мрак“.
- Ученици умеју да препознају извођаче, јачину и брзину песме.
Оваквим видом презентовања садржаја на занимљив начин остварена је међупредметна повезаност. Интеграцијом садржаја из Музичке културе и Српског језика и књижевности на једном месту ученицима се пружа могућност да се упознају са богатим садржајима. Тиме је омогућено додатно стицање знања и проширивање ученичких интересовања. Занимљив интерфејс одржава ученичку пажњу и прилагођен је потребама њиховог узраста.
У уводном делу часа ученицима се на очигледном примеру уводи појам мрака.
Након емоционално-интелектуалне припреме, ученици су у могућности да чују песму Чика Мрак како би стекли целовити утисак о њој. Уз помоћ караока ученици су у могућности да успешно овладају текстом, као и мелодијом. Активности су затим усмерене на задатке у уџбенику. Након успешног решавања задатака, ученици се методом слушања упознају са новом песмом која као тему такође има мрак, у питању је народна песма Синоћ кад је пао мрак. Ученици на крају препознају ко су извођачи, као и каква је јачина и брзина песме.
У завршном делу часа ученици савладавају најважнију лекцију - лекцију везану за Covid 19 инфекцију.
Платформа: Youtube live streams, Zoom
Средства и опрема: интернет, лаптоп, микрофон, звучници, видео снимци, фотографије, дигитални алати.
1. You Tube за презентовање наставног садржаја, кao и за одабир аудио и визуелног материјала;
2. Freepik за одабир одговарајућих фотографија;
3. Google Images за одабир одговарајућих фотографија.
1. Владица Илић, Музичка култура за први разред основне школе, Креативни центар, Београд (2006);
2. Гордана Стојановић, Настава музичке културе од 1. до 4. разреда основне школе, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд (1996);
3. Гордана Стојановић, „Како реализовати програмске садржаје наставе музичке културе од 1. до 4. разреда у неподељеној школи“, Методичка пракса (4/1997).
Ученичка евалуација садржаја се огледала у изражавању утисака вербално или у писаном облику приликом комуникације са мном.
Колега
Због лаког дељења, материјал је имао доста прегледа и остављени су коментари похвале од стране колега, што је додатни вид процене.
Предности: нуди могућност обједињавања више дигиталних садржаја што доприноси држању пажње ученика, наставни садржај је лак за даље прослеђивање како колегама, тако и ученицима, развој дигиталних компетенција наставника, бесплатни дигитални алати.
Недостаци: могућност прекида интернет сигнала, у вишечланим породицама које имају један рачунар ученик неће моћи да се у потпуности посвети задатку.
Предности: доступност, прегледност, мултифункционалност, ученицима је потребан само телефон или рачунар од којих сваки подржава гледање формата у ком је дати материјал креиран, занимљив формат наставног садржаја, самосталност у савладавању наставног садржаја и коришћењу ИКТ-а.
Недостаци: изостаје интеракција која би у учионици постојала.