- Ученички портал школе
- ППТ
- Гугл претраживач Правопис Матице српске https://repo.etfovac.com/srpski-jezik/Pravopis%20MS_2010.pdf
Транскипскиони речник Твртка Прћића https://repo.etfovac.com/srpski-jezik/Tvrtko%20Pr%C4%87i%C4%87_Novi%20transkripcioni%20re%C4%8Dnik%20engleskih%20li%C4%8Dnih
Циљ часа:
- да ученик уме самостално да користи транскипциони речник;
- да негује и чува правопис српског језика;
- да самостално користи нове технологије употребом речника и правописа у електронској форми.
Исход часа:
- ученик је усвојио основна знања о употреби транскрипционог речника;
- ученик самостално решава постављене задатке употребом транскрипционог речника;
- ученик самостално претражује транскрипциони речник у електронској форми.
- ученик негује правопис српског језика.
Уводни део часа:
Напомена: Наставу смо изводили уживо, онлајн путем Скајп фор бизнис програма. Сви ученици и наставник су били опремљени рачунарима, интернетом и пратећом опремом.
Постављам ученицима питања везана за транскрипцију нових речи и израза које изговарамо, а не знамо како се правилно пишу. Ученици износе недоумице везане за тему.
Главни део часа:
Постављам ученицима конкретне задатке које треба да реше тако што ће користити гугл претраживач уз помоћ ког ће долазити до правописних решења. Након њиховог рада у трајању од пет минута, проверавамо тачност транскрипционих решења, откривамо законитости и правила по којима се стране речи транскрибују.
Прослеђујем им линк правописног речника у прозор за писану конверзацију које преузимају, отварају га у својим претраживачима и коментришемо концепцију речника (конкретно аутора Твртка Прћића) и сазнају где се налазе важне појединости, као и начин руковања истим. Затим им прослеђујем и линк Правописа Матице српске на исти начин, па затим заједнички коментаришемо концепт тог правописа са речником (на којој страни се налазе правила везана за транскрипцију). Добијају још задатака за вежбу, али овај пут да се користе наведеним правописима.. Уочавају да нема свих примера у речницима који су наведени у задатку. Уочавамо да постоји подударност у спровођењу правила у сличним примерима.
Закљујујемо да је ова наставна јединица веома корисна и да су знања стечена на овом часу она која ће користити у будућности.
- Скајп фор бизнис - легалан лиценцирани програм;
- интернет;
- Рачунаре и ученици и наставник уз употребу пратеће опреме (слушалице, миш, паметне табле, камера, микрофон и слично);
- Ученички и наставнички портал, две интерне платформе школе.
- ППТ, мејл, гугл претраживач, Јутјуб.
- Правопис српског језика, аутори Митар Пешикан, Јован Јерковић и Мато Пижурица, Матица српска, Нови Сад 2010;
- Нови транскрипциони речник енглеских личних имена, аутор Твртко Прћић, Прометеј, Нови Сад 1998.
Активно учествовање ученика на часу, проналажење тачних правописних решења, тачно урађен домаћи задатак, поједини коментари ученика да им је час био занимљив и постављена питања у вези још неких примера које нисмо поменули на часу, говоре да је час био успешан и да се на њему јесте десио процес учења.
Сви ученици су након часа урадили задатке за домаћи. Тачност је била виша него што се очекивало. Слали су и нове примере и решења за исте, а који су били предмет њихове недоумице. Тема часа је сама по себи занимљива, подстиче на размишљање, на истраживачки рад и жељу да се и у будућности стичу знања из ове области, што је био коментар једне групе ученика.
Школе
Школа у којој радим је опремљена савременим средствима. Сви ученици и запослени имају рачунаре. Наставници и ученици имају наставнички и ученички портал на којим се размењују информације (ППТ, снимак часа и сл.). Школа има тим за техничку подршку ученицима и наставницима.
Наставницима наше школе није било тешко да се прилагоде новонасталим околностима захваљујући опремљености и обучености наставника и ученика, а затим и начином дотадашњег рада. Имали смо унапред припремљене ППТ, а на последњем слајду је домаћи задатак са упутством за израду. Домаћи се шаљу мејлом, а свако од нас има мејл адресу додељену од стране школе која се састоји од имена и презимена што олакшава међусобну комуникацију. Интернет је умео да буде слаб због оптерећености мреже,
Није било потешкоћа. Једини могући проблем је био везан за интернет. Било је делова града где је мрежа била оптерећенија, па је било случајева да ученици не могу да приступе часу.
Наша школа броји мањи колектив веома сложних наставика који су спремни на нове изазове. Сви смо били једни другима подршка. Захваљујући несебичној размени информација, настава је бивала све боља. Сваке среде имамо састанак путем скрајпа који траје и два сата када размењујемо корисна искурства наставе уживо, наставе на даљину. Хвала колегама на помоћи!!!