-мотивисати ученике да откривају поезију у свом окружењу
-подстицати ученике да се шире и читалачки свестраније упознају са песницима свог краја
-навикавати ученике да у поезији са наших простора прате, уочавају, препознају и тумаче елементе поетике
-навикавати ученике на истраживачки начин уз навођење аргумената
-указивати ученицима на лепоту песме, како у оригиналу, на матерњем језику, тако и у преводу
Настава на даљину је релизован школске 2018/19. године путем гугл учионице (мај). У састављању антологије учествовали су ученици другог разреда, друштвено-језичког смера. Ученици су се поделили у групе према месту пребивалишта (нпр. Ловћенац (једна група пет ученика), Црвенка (три групе по три ученика) и слично). Имали су први задатак да оду у градску/сеоску библиотеку и да сакупе имена песника из свог краја (прва недеља), прикупљање података о песницима :у библиотеци, школи, лично...(друга недеља), одабир песама, анализа, превод...у зависности од задатка (трећа недеља) и слање материјала и обједињење (четврта недеља). Укупно четири недеље.
гугл учионица
вибер-ученици су сликали одређени материјал (слике, текст и слично)
Песничке збирке
Евалуација после одржаног часа показала је да ученици позитивно реагују на примену информационих технологија у наставном процесу и да је овакав начин истраживања подстакао ученике на шира размишљања о песницима који живе/су живели у нашем окружењу.
Колега
Колеге (чланови Стручног већа српски језик и књижевност) су биле у току о самом пројекту и договорено је да направимо вече где ћемо позвати песнике, а ученици ће промовисати антологију.
-већину песника познаје лично
-инсистирање на што прецизнијем приказу песника и стваралаштва, без сувишних детаља
-сарадња, дигиталне компетенције
-било је тешко одабрати неколико песама и анализирати их
Иновативни потенцијал овог часа је, као и потенцијал свих ученика, био толико очигледан да можемо да се запитамо да ли је ово оно што заиста треба да радимо свакодневно током часова. Верујем да би одговор могао да буде да све зависи од тога шта желимо да урадимо са овим пробним наставним ситуацијама у активној настави и са сопственим начином на који држимо часове. Уверена сам да сви ми желимо да покажемо својим колегама, родитељима.. колико час може да буде креативан, а верујем и да је дивна идеја да се направи (сними, одштампа..), материјал који би се налазио у школској библиотеци (као наша Антологија песника) који можемо да користимо кад год то пожелимо.