Циљ је да ученици уоче повезаност музике, математике и физичке активности, тако што ће нотни текст песме „Ја посејах лубенице“ представити разломцима, а затим направити музичко-математички полигон и извести задату вежбу.Ученици на занимљив начин обнављају разломке, научену песму певају, свирају, играју или илуструју, а затим праве полигон за вежбање.Оваквим начином рада утичемо на развој умних способности ученика као што су: посматрање, уочавање, логичко и креативно мишљење, закључивање.
Ученицима је онлине одржан час музичке културе „Ја посејах лубенице“ , народна песма на РТС2 и преко вибер групе је прослеђен мој видео путем ког су ученици добили задатке за рад. Обновили су разломке помоћу дидактичког средства – лубенице, одслушали како песма звучи када се свира на флаути. Затим су добили објашњење на који начин се нотни текст песме може представити разломцима, као и како се може од нотног текста направити музичко – математички полигон. Након тога, видели су презентацију спортске вежбе. Ученици су добили два задатка. Први да изаберу да ли ће научену песму да одпевају или одиграју или илуструју или одсвирају на свом музичком инструменту. Други задатак је да помоћу нотног текста, према добијеном упутству, направе полигон и изведу задату вежбу. На овом часу ученици су повезали музичку културу са математиком и физичким васпитањем. Сви су били активни и имали прилику да покажу креативност у раду. Снимке и слике ученици су слали на вибер или имејл. Ученицима је било веома интересантно, чак су се приклучили и укућани у вежбању. Изразили су желу да имају још оваквих часова. Снимак дела часа се налази на You Tube-u
РТС Моја школа
Вибер
You Tube
Лап-топ
Флаута
Лубеница- наставно средество за учење разломака
Power Point
Мобилни телефон за снимање видео записа
Грујић, Г., Соколовић-Игњачевић, М. (2019): Музичка култура за трећи разред основне школе. Београд: Клетт
Миленковић,В., Јовановић, И., Милановић, С. (2019): Вежбам и учим- приручник. Јагодина: Народна библиотека Радислав Никчевић.
Миленковић Весна, Петровић Весна (2003). Припрема за практично предавање и анализа припреме, Узданица, педагошко-књижевни часопис. Учитељски факултет, Јагодина, стр.23
Ученици су успешно урадили задатке и том приликом било је веома интересантно и њима и члановима њихове породице, који су се укључили у спортски део задатка. Уочили су повезаност музичке културе,математике и физичког васпитања и том приликом обновили разломке, песму „Ја посејах лубенице“ и научили су како да направе музичко-математички полигон. Самопроцена часа је да је био успешан.
Ученици су одушевљени оваквим начином рада, јер су обновили и научили нешто ново на интересантан начин. Изјаснили су се да би желели да имају још таквих часова. Час су оцењивали позитивним коментарима.
Родитеља
Подршку сам имала од родитеља ђака који су активно учествовали и подржавали моје активности за време извођења наставе на даљину.
Предност је што и родитељи могу да се укључе у рад своје деце. Потешкоће су што учитељ не може да оствари непосредан контакт са ђацима као до сада и неједнаки технички услови ученика за рад од куће.
Предност је што ученици могу да гледају садржаје онолико пута колико им је потребно. Потешкоће за ученике су неједнаки технички услови за рад од куће.
Интересантан начин рада. Ђаци су активни, имају могућност да изаберу према својим интересовањима задатак. Повезују знања из више наставних предмета и примењују научено. Присутна је и физичка активност.