• ЈПД

#666: Обрада епске народне песме Бановић Страхиња

Опште информације

  • Наставник:
    Биљана Солеша
  • Назив школе:
    Медицинска школа, Крушевац
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крушевац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    I-1,I-2,I-3, I-4,I-5
  • Број ђака:
    153
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    проблемска настава, индивидуални и групни

Циљ и исходи наставе

Оспособљавање ученика за интерпретацију, проучавање најбитнијих уметничких чинилаца и естетско вредновање песме Бановић Страхиња применом информационо-комуникационе технологије.
Ученик је оспособљен за истраживачко, интерпретативно аналитичкосинтетничко, критичко и студиозно читање, дубљи доживљај, свестрано схватање и поуздано процењивање дела. Језички уобличава запажања, мисли и осећања, сажето и убедљиво их презентује другима. Успешно користи и савладава нове методе и технике учења.


Детаљан опис

У уводном делу ученици добијају истраживачке задатке, упутства и редослед активности. Током главног дела реализације ученици: читају песму, раде два анкетна упитника (пре и након анализе песме) аналазирају, песму по предложеном упутству, раде колективне презентације, гледају филм. Израда задатака је индивидуална, групна и одељењска (истраживачки задаци су дати у прилогу). Данашњим ученицима је могућност учења применом мултимедијалних технологија и интернета изазовна, подстицајна и интересантна и иновативна. Ученици су активирани задацима који подразумевају се прикупљање информација, истраживање, креирање одређених садржаја и презентацију добијених резултата. Анкетним упитницима им је омогућено да искажу своја мишљења о наставном градиву и методу рада. Задаци подразумевају појачану интеракцију ученика и ученика и наставника. Поред примарне аналитичко-интерпретативне и истраживачке методе активнија примена информационо-комуникационе технологије у настави и реализација наставних садржаја доприноси оспособљавању ученика за самостално учење, истраживање, откривање и коришћење разних извора и средстава у раду. Активнија сарадња (међусобна и са наставницима) омогућава ученицима увид у различите наставне технике и технике учења, у различите перспективе и тачке гледишта. Интернет у настави народне књижевности доприноси ублажавању временске дистанце, употпуњава наставну интерпретацију дајући могућност гледања филмова или репродукција ликовних дела тематски и мотивски везаних за (у наше


Платформе и опрема

Гугл учионица, рачунар, телефон


Дигитални алати

Гугли Диск: Гугл учионица је коришћена за постављање упутстава, материјала и комуникацију. Поред тога за комуникацију је коришћен gmail i viber.
Гугл упитник је коришћен за анкетирање ученика.
Гугл презентације за израду колективних презетнација.
Ученици су упућени да до одговарајућих података, текстова, слика дођу коришћењем интернета. За гледање филмова користили су Yu Tube.


Литература

Богдановић, М. (2010). Употреба информационо-комуникационих технологија у образовању. Годишњак Учитељског факултета у Врању. књ.1. 211-220. Врање: Учитељски факултет.
Божић, С. (2014). Примена интернета у настави књижевности –ставови и поступања наставника. Philologia Mediana. 529-546. Ниш: Филозофски факултет.
Смернице за унапређивање улоге ИКТ у образовању. (2013). Београд: Национални просвет


Самопроцена часа

Прећење мотивације, динамике израде задатака. Анализа резултата анкетних упитника. Процена резултата ученичких истраживања и ангажовања ученика.


Оцена ученика

Анкетни упитник, питања на крају другог анкетног упитника. Да је учење многих предмета без боравка у школском простору сасвим могуће наводи 41,8% ученика, 24,8% наводи да су имали увид у различите могућности учења, само 8,5% има негативни однос.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Примена наставе усмерене ка ученику
Развој читалачке писмености
Ефикаснија и ефектнија рецепција књижевних дела народне књижевности
Развој међупредметних компетенција
Инсистирање на компетенцијама: дигитална, комуникативна, решавање проблема, тимски рад, одговоран однос према друштву и естетичка компетенција
Појачана мотивација
Трансфер знања
Демонстрација креативног потенцијала ученика


Предности и потешкоће за ученике

Као посебну добит ове наставе 46, 4 % ученика наводи да су им знања из многих области увећана, 29, 4% износи да су информатички писменији. Сагласни су да је настава захтевнија али занимљивија.


Коментар

Линк са конкретним истраживачким задацима:
https://docs.google.com/document/d/1lJYfvpLcZFULLGvCCgRCxnHno_LOJ1kGbEJFo7tJhUg/edit