Циљеви и задаци:
-Усвојити функционална знања о сликарском простору.
-Развити способности уочавања и описивања размештаја елемената у сликарском простору.
-Изградити позитиван односа према естетским вредностима.
-Развити креативно и дивергентно мишљење кроз игру.
-Подстицати развој маште, креативности и оригиналности.
-Развити код ученика дигиталне компетенције.
Час је замишљен као креативна игра с циљем да се задржи поглед и пажња на уметничком делу и кроз интегрисане садржаје наставе на даљину начини пуна корелација између вербалног и визуелног доживљаја уметничког дела.
Уводна активност:
-Рене Маргит - ко је то и по чему је познат.
-Упућивање ученика на визуелну анализу једне његове слике: (слика је дата ученицима као прилог, тако да су могли истовремено и да је посматрају док су читали текст који је исту описивао).
На слици је приказана је морска обала са запенушаним сивим таласима . У даљини се види хоризонт обасјан наранџасто- црвеном светлошћу сунца које је већ сигурно зашло. Изнад се протеже небо загасито сиве боје , као у време када се спушта мрак. На средини слике видимо птицу раширених крила која је у себи заробила плаветнило ведрог неба и беле облачиће.
Главна активност:
Ученици су добили задатак да на основу описа који сам поставила нацртају своју слику. При томе су могли да користите било коју технику или средство за цртање или сликање, уз услов да се потруде да све што буду прочитали и нацртају!
Следио је самосталан рад .
Завршна активност:
Ученици су били у обавези да своје радове пласирају у виду коментара испод постављеног задатка на Едмодо платформи, или да их путем маила пошаљу на преглед и оцењивање.
Едмодо портал за учење на даљину;
рачунар
мобилни телефони
Gmail
Интернет претраживачи -Google
Photoscape - алат за обраду фотографија
Wikipedia
Иако сам у презентацији поставила несто више од десетак ученичких радова ( због немогућности да користим више од десет слајдова), могу да кажем да сам задовољна одзивом деце на урађени задатак и поштовањем постављених рокова. Своје радове је предало свих двадесет ученика. То ми је био знак да је пласирани материјал био примерен њиховом узрасту и њиховим способностима.
Већ од раније је постојао договор да обичним ,,лајком\" и коментарима испод постављеног задатка ученици означе да ли им се одређени час допао или не. Иако то није стандардна процена, сматрам да у овим изузетним околностима може да се узме у обзир као начин процене успешности одржаног часа.
Школе
Додала бих да осим школе имам и пуну подршку родитеља. Школа ми је оставила могућност да користим платформу за рад за коју сматрам да ће ученици најбоље одговорити на њу, а пошто са својим ђацима користим Едмодо још од првог разреда, то је био логичан избор. Слично је и са родитељима.
Предност наставе на даљину је што може да јој се приступи било када уколико постоје техничке могућности и обиље материјала које може да се искористи у образовне сврхе. Највећа мана је што живу реч и контакт са ученицима не може да замени дигитални свет, посебно када треба на лицу места детету објаснити ако му шта није јасно.
На једном од часова грађанског васпитања спровела сам анкету шта деца мисле које су предности, а коке мане оваквог начина учења: Закључак је следећи: могу да уче када хоће и нису ограничени временом. Мана је што им недостаје права школа и другари са којима могу да раде задатке уживо. Шта деца заиста мисле о оваквој настави можете видети на следећем линку: https://new.edmodo.com/post/742175609
Сви већ знамо да су друштвене мреже постале недвосмислено део нашег живота. Едмодо има интерфејс врло сличан фејсбуку, уз напомену да је то сигурно окружење за рад. Па с обзиром да су деца ( било самостално или преко својих родитеља) упућени на њих, веома сам задовољна како се сналазе. Напомињем да су у упитању ученици четвртог разреда основне школе и да им је до сада, рачунар углавном био средство за играње, а не за учење.